Οδηγώντας το νέο Renault Clio 1.0 lt - 100 hp
Στα τέλη του 2019 έκανε την εμφάνισή του στην Ελλάδα, η 5η γενιά του Renault Clio, το οποίο με τη βαριά κληρονομιά των προκατόχων του, που κατέγραψαν 15 εκατ. πωλήσεις, παγκοσμίως, ήρθε για να παραμείνει ψηλά στην αγορά.
Το 2019 έκλεισε στην 6η θέση των πωλήσεων, όμως το 2020, παρά την έλευση δυνατών ανταγωνιστών (νέα Peugeot 208 και Opel Corsa), έχει τα εχέγγυα να “χτυπήσει” την κορυφή.
Και το επισημαίνω αυτό, διότι και εμφανίσιμο είναι -από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που υπάρχουν- και με πλούσια τεχνολογία εφοδιάζεται.
Μπορεί οι σχεδιαστές να διατήρησαν σχεδόν αυτούσια τη φόρμα της προηγούμενης γενιάς και να έκαναν μικρές, ουσιαστικές παρεμβάσεις, εντούτοις το νέο Renault Clio έχει πάρα πολλά χαρακτηριστικά ανανέωσης.
Κατ' αρχήν, βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, πιο ελαφριά κατά 50 κιλά, με αυξημένη ακαμψία. Εχει καλύτερη ηχομόνωση, πλαίσιο παραθύρων από χρώμιο, κρυφές πίσω χειρολαβές σε σκούρο χρώμα για να αναδεικνύει την coupe σιλουέτα, φέρει νέα φώτα, 100% LED, με υπογραφή σε σχήμα C και για πρώτη φορά σπόιλερ στους θόλους των μπροστινών τροχών για καλύτερη ροή του αέρα, βελτιωμένη αεροδυναμική και περιορισμένη κατανάλωση.
Μολονότι είναι 1,4 εκ. μικρότερο σε μήκος (4,050 μ.) και 3 εκ. πιο χαμηλό (1,44 μ.), εξακολουθεί να παραμένει άνετο στην καμπίνα, με ακόμα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών κατά 26 λίτρα (391 σύνολο). Το διπλό πάτωμα διευκολύνει στην καθημερινότητα, ενώ αναδιπλώνοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, έχεις επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.
Εκεί που έγινε μεγάλη δουλειά, ήταν στην καμπίνα, με ποιοτικά υλικά σε πλαστικά και ταπετσαρίες, ταμπλό σε τρία επίπεδα, πιο οδηγοκεντρικό κόκπιτ, με οθόνη αφής 9,3 ιντσών του συστήματος multimedia, τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ μοντέλο της Renault, θυμίζοντας κάθετο tablet και με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές (7-10 ιντσών, ανάλογα την έκδοση). Νέο και το τιμόνι, με πιο παχιά στεφάνη, ενώ μου φάνηκε πιο εύχρηστος ο λεβιές ταχυτήτων στο 5άρι κιβώτιο.
Και πάμε τώρα στα μηχανικά μέρη, καθώς οδηγήσαμε την έκδοση TCe 100, με τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 lt της Συμμαχίας Renault – Nissan – Mitsubishi, ο οποίος τοποθετείται για πρώτη φορά στο Clio. Με160Nm ροπής, έχει 10 ίππους και 20 Nm παραπάνω από τον TCe 90 που αντικατέστησε, ενώ αντίθετα, έχει μειωμένη κατανάλωση και ρύπους.
Ζόρικο μοτεράκι, αν και όχι τόσο εκρηκτικό με τα 11,8 δευτ. επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα, αποδίδει καλά στις υψηλές στροφές και συνεργάζεται χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αν και θα προτιμούσα 6άρι, με το χέρι μου να ψάχνει την παραπάνω ταχύτητα. Ισως το άφησαν οι μηχανικοί, για να κρατήσουν χαμηλά την κατανάλωση (κοντά στα 7 λίτρα / 100 χλμ.).
Μπορώ να πω, ότι και με 5 άτομα στην καμπίνα, κινήθηκα ικανοποιητικά, ακόμα και σε ορεινές διαδρομές. Η ανάρτηση ήταν υποδειγματική και η εν γένει συμπεριφορά αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.
Αλλά και σε εξοπλισμό συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, έχει ανώτερης κατηγορίας. Στάνταρ είναι το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών (για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο Renault), το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, το cruise control με περιοριστή ταχύτητας κ.ά.
Σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού, υπάρχουν επιπλέον συστήματα, όπως η υποβοήθηση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και σε μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion).
Καταλήγοντας, το νέο Clio εφοδιάζεται και με την ανανεωμένη έκδοση του συστήματος πολυμέσων Renault EASY CONNECT.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 13.490 ευρώ...