Οδηγώντας το ολοκαίνουργιο Peugeot 2008
Λίγες ημέρες αφότου οδήγησα το νέο Peugeot 208 στην Ελλάδα, οδήγησα και την έκδοση του 2008, που ναι μεν βασίζεται στο πάτωμα του 208 και έχει συγγενικά στοιχεία, εντούτοις είναι πολύ διαφορετικό.
Λίγες ημέρες αφότου οδήγησα το νέο Peugeot 208 στην Ελλάδα, ένα αυτοκίνητο που πράγματι τράβηξε τα βλέμματα στον δρόμο, οδήγησα και την έκδοση του 2008, που ναι μεν βασίζεται στο πάτωμα του 208 και έχει συγγενικά στοιχεία, εντούτοις είναι πολύ διαφορετικό, με το κυριότερο ότι είναι υπερ-υψωμένο αμάξωμα.
Οφείλω να ομολογήσω ότι όταν το είδα από κοντά, μόνο γαλλικά μπόρεσα να αρθρώσω. Όχι από αυτά τα «γαλλικά» που εννοούμε όταν εκστομίζουμε κακές κουβέντες, αλλά από τα κανονικά. Ο-λα-λα, είπα και φαντάζομαι ότι δεν ήταν μόνο δική μου έκφραση, αλλά και πολλών άλλων που γύρισαν τόσο πολύ το κεφάλι για το δουν στο πέρασμά του, ώστε πιθανότατα να κατευθύνθηκαν σε κοντινό φαρμακείο για κάποια αλοιφή, για το «πιάσιμο» στον σβέρκο.
Από κάθε πλευρά, το νέο Peugeot 2008 είναι χωρίς υπερβολή, απόλυτα ελκυστικό. Η περίτεχνη μάσκα με το χρώμιο, που κυριαρχεί στην ποδιά, τα πλαϊνά μέρη και πίσω στον προφυλακτήρα, είναι ένα κύριο χαρακτηριστικό, που συνοδεύεται από τα τεράστια κάθετα φώτα ημέρας LED, που θυμίζουν τα μεγάλα δόντια του λιονταριού, σήμα της γαλλικής μάρκας, ενώ τα εμπρός και πίσω φωτιστικά φέρουν «νυχιές» λιονταριού.
Ένα ακόμη στοιχείο σχεδιασμού, είναι οι ακμές στις πόρτες, που συγκλίνουν στη μέση.
Στο εσωτερικό, οι ομοιότητες με το 208 είναι πολύ περισσότερες, με το i-cockpit που χαρακτηρίζεται από υπερυψωμένο αναλογικό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 3,5 ιντσών και δείκτες καυσίμου και θερμοκρασίας, έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και ενσωματωμένα χειριστήρια και διακόπτες αεροπορικού τύπου με φινίρισμα χρώμιο σατινέ. Ανετο μπροστά, αλλά και πίσω, καθώς πέραν του σχετικά μεγάλου (4,3 μ.) μήκους για την κατηγορία του, έχει και μεγάλο μεταξόνιο (2,605 μ.), που χαρίζει περισσότερο πίσω για τους 2 πίσω επιβάτες (χωρά και τρίτος, μικρότερης διάπλασης), ενώ ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ (434 λίτρα).
Εν γένει το φινίρισμα είναι άκρως ικανοποιητικό, όπως και οι ταπετσαρίες και το δέρμα στην έκδοση δοκιμής.
Οδήγησα λοιπόν το νέο Peugeot 2008, με κινητήρα πετρελαίου 1.5 BlueHDi με 130 ίππους, την πιο ισχυρή έκδοση diesel, που συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο EAT8 σχέσεων. Εκκίνηση με διακόπτη, αλλαγές σχέσεων και από τις μανέτες στο τιμόνι, είναι χαρακτηριστικά που συνοδεύουν το συγκεκριμένο κιβώτιο, που στη χρήση του έχει ομαλές αλλαγές.
Σχεδόν αθόρυβο στη λειτουργία του το μοτέρ, αποδίδει από χαμηλά, από τις 1.750 σ.α.λ. τα 300 Nm ροπής, στοιχείο που του προσδίδει εκρηκτικότητα. Βέβαια, οδηγώντας το, καμία σχέση με την εργοστασιακή μέτρηση των 3,8 λίτρων στα 100 χλμ., κατανάλωση, αυτό που διαπίστωσα, καθώς κάτω από τα 7,5 λίτρα δεν έπεσα. Ένα νούμερο, που για τα 130 άλογα ισχύος, θα μπορούσε να δικαιολογηθεί, αν και θα περίμενα κάτι καλύτερο.
Καλοστημένο, με ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι και ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση, το Peugeot 2008 θα ικανοποιήσει όχι μόνο τον μέσο οδηγό, αλλά και πιο σπιρτόζους, τουλάχιστον στις ισχυρές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.
Εξοπλισμένο με ηλεκτρικό χειρόφρενο, πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, διαθέτει και την τελευταία γενιά του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος, που “διαβάζει” πεζούς αλλά και δικυκλιστές ακόμα και τη νύχτα και λειτουργεί σε ταχύτητες από 5 χλμ./ώρα έως 140 χλμ./ώρα.
Το νέο Peugeot 2008 θα είναι από τις ατραξιόν της χρονιάς, σε μια πολύ εμπορική κατηγορία, των B-SUV…