Οδηγώντας το Opel Grandland X στην ορεινή Αχαΐα
Μετά την πρώτη οδηγική εμπειρία στη φοιτητούπολη του Ντάρμσταντ, έξω από τη Φρανκφούρτη πήγαμε οδηγώντας το Grandland X, στην ορεινή Αχαϊα.
Μολονότι βρισκόμαστε στο φθινόπωρο, με τα πεσμένα φύλλα να συνθέτουν ένα όμορφο πραγματικά τοπίο, εντούτοις η Opel μάλλον βρίσκεται στην εποχή της άνοιξης.
Η γερμανική μάρκα, πρόσφατα εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο PSA Peugeot Citroen, απέκτησε νέο προσανατολισμό με έμφαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που θα δούμε στο εγγύς μέλλον, ενώ λανσάρισε σε σύντομο χρονικό διάστημα δύο Crossover SUV εκδόσεις, το Crossland X και το Grandland X.
Κι αν ο κωδικός Χ, υποδηλώνει κρυμμένα μυστικά, μόνο κρυφά δεν ήταν οδηγώντας το μεγαλύτερο κατά σειρά σε μέγεθος μοντέλο (Crossland X, Mokka X, Grandland X), αυτής της γκάμας Opel.
Μετά την πρώτη οδηγική εμπειρία στη φοιτητούπολη του Ντάρμσταντ, έξω από τη Φρανκφούρτη που έχει να πει πολλά για το σήμερα, πήγαμε οδηγώντας το Grandland X, στην ορεινή Αχαϊα, που έχει να πει πολλά για το παρελθόν αλλά και να δείξει στοιχεία του σήμερα.
Το νέο Opel με 4,48 μέτρα μήκος, είναι πράγματι επιβλητικό και το παρουσιαστικό του υπερτονίζεται από τις διχρωμίες στις κολόνες και την οροφή (προαιρετικά), σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της εποχής μας στα Crossover. Αμεσα αναγνωρίσιμο με τον «κεραυνό» στη μάσκα, το σήμα της μάρκας, και τους λεπτούς LED προβολείς, ενώ η τομή που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα και καταλήγει στο ανασηκωμένο πίσω μέρος, αναδεικνύει μια coupe σιλουέτα με σπορ χαρακτήρα που τονίζεται και από την πίσω αεροτομή, τους ανάγλυφους θόλους, τις προστατευτικές ποδιές και την ασημί ποδιά με ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής εκατέρωθεν.
Κι επειδή στην εποχή μας λίγοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα σύγχρονο SUV με τετρακίνηση, το νέο Grandland X αφενός διαθέτει αναλογίες SUV, αφετέρου φέρει το σύστημα IntelliGrip, που μας φάνηκε απόλυτα αναγκαίο. Στην ορεινή Αχαΐα, με ένα οδικό δίκτυο που δεν είναι σε καλή κατάσταση, χρειάστηκε κάποιες φορές να επιλέξουμε ορισμένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης για καλύτερη πρόσφυση. Ουσιαστικά το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς και επιτρέπει την ολίσθηση του ενός τροχού εάν είναι απαραίτητο.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό, οδηγώντας στους ορεινούς δρόμους με αρκετές ανωμαλίες και λακκούβες, είναι η ανάρτηση του Grandland X, η οποία απορροφά εξαιρετικά τους κραδασμούς και δεν περνά κάτι ιδιαίτερο στην καμπίνα, ενώ το αυτοκίνητο δεν χάνει σε σταθερότητα.
Από την Αθήνα μέχρι την έξοδο για την Αιγείρα, στην Κορίνθου – Πατρών, η χρήση του cruise control ήταν επιβεβλημένη, με σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Ανεβαίνοντας στην 17η επαρχιακή οδό, μετά το χωριό Λαμπινού συναντάμε στα περίπου 3 χλμ. το αρχαίο θέατρο Αιγείρας. Η διαδρομή με τις καλοστημένες στροφές χρησιμοποιείται και για τη γνωστή "Ανάβαση της Αιγείρας", που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια με δεκάδες αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Το αρχαίο θέατρο είναι μοναδικού κάλλους, του 3ου π.Χ. αιώνα, με τις κερκίδες σκαμμένες στο βράχο (είχε χωρητικότητα 3.000 άτομα) και με θέα άπλετη στον Κορινθιακό κόλπο. Είναι δε τέτοια η θέση που κοιτάζει το μαντείο των Δελφών, στην αντίπερα όχθη, με τους Αχαιούς να πηγαίνουν τακτικά για χρησμούς. Συνεχίζοντας στα ορεινά, έχοντας αριστερά τον βράχο της Ευρωστίνης που αποτελεί το φυσικό όριο των νομών Κορινθίας και Αχαϊας και δεξιά τον Κριό ποταμό, συναντάμε τα χωριά Αιγές (πρώην Βλοβοκά - σλάβικη ονομασία) και Μοναστήρι (πρώην Βεργουβίτσα - επίσης σλάβικη ονομασία) για να φθάσουμε στη Σελιάνα (το μεγάλο χωριό όπως σημαίνει το όνομά του, πρώην αρχαία Φελλόη).
Είτε με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo άμεσου ψεκασμού με 130 hp, είτε με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt – 120 hp, ευχαριστηθήκαμε να αλλάζουμε σχέσεις στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, παρόλο που οδηγήσαμε και έκδοση με 6άρι αυτόματο. Σε τέτοιες, ορεινές διαδρομές, η μεγαλύτερη κατά 70 Nm ροπή του κινητήρα πετρελαίου, κάνει τη διαφορά, όπως και η λίγο χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.). Γενικά, όμως, ο δείκτης καυσίμου επιστρέφοντας στην Αθήνα, παρά τα 350 χιλιόμετρα, ήταν αρκετά ψηλά. Κατά συνέπεια τα μοτέρ είναι και οικονομικά, ενώ χαμηλές είναι και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (βενζίνη 127-117 γρ./χλμ., πετρέλαιο 118-104 γρ./χλμ.).
Φθάνοντας στο χωριό Σελιάνα, στο ανακαινισμένο και διατηρητέο πρώην Δημοτικό Σχολείο του 1904, κληροδότημα Α. Συγγρού, παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του νέου Opel Grandland X, καθισμένοι στα θρανία της τότε εποχής. Εμπειρία μοναδική, που μας γύρισε, η αλήθεια είναι δεκαετίες πίσω.
Αφού δοκιμάσαμε ντόπια χορτόπιτα, ντόπια λεμονάδα και τσάι βουνού από την κυρία Κατερίνα Χαβελέ, που εκτελούσε χρέη... κυλικείου, πήραμε το δρόμο για το χωριό Συνεβρό. Βέβαια, στην έξοδο της Σελιάνας, περάσαμε ένα τοξοτό πέτρινο γεφύρι φτιαγμένο στα τέλη του 19ου αιώνα και ακολουθήσαμε το δρόμο για την αντίπερα πλευρά του Κριού ποταμού. Σε περίπου 3 χιλιόμετρα φθάσαμε στο χωριό και οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίστηκαν.
Μόλις αντικρίσαμε το Area Synest, δεν περιμέναμε ότι ένας άνθρωπος θα αφιέρωνε περίπου 20 χρόνια για να δημιουργήσει ένα πράγματι μοναδικό θεματικό πάρκο: με λαογραφικό μουσείο που έχει γωνιές από επαγγέλματα που χάνονται (ξυλουργός, σιδεράς, κουρέας κ.α.), με γωνιά από κουζίνα σπιτιού διαφόρων εποχών, με δωμάτια κυράς του χωριού, καθιστικό αλλά και παραδοσιακό καφενέ. Ο Μαρτίκ Μανικιάν, ένας γνωστός διακοσμητής, δημιούργησε τα πάντα με το ιδιαίτερο ταλέντο του, μέχρι και αρμένικη εκκλησία που λειτουργεί έφτιαξε, ένα κοτοχωριό με κότες από διάφορα μέρη του κόσμου, κουνέλια, παγώνια, πάπιες και φθάνοντας χαμηλά στο ποτάμι, περνάς μια ξύλινη γέφυρα για να φθάσεις απέναντι.
Το γεύμα γεύμα, με ντόπια κρέατα, αρνί και μοσχάρι λεμονάτο και με μακαρούνες, αλλά και αρμένικες σπεσιαλιτέ, μας αποζημίωσαν για τα περίπου 160 χιλιόμετρα που διανύσαμε από τον Αθήνα.
Χωρίς να πιούμε, πήραμε το δρόμο της επιστροφής, περνώντας και από άλλα χωριά της διαδρομής, όπως την Οαση, τους Αμπελόκηπους, τα Μάρμαρα, για αν φθάσουμε ξανά στην παραλία της Αιγείρας και να μπούμε στον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού.
Αν και δεν χρειάστηκε να βάλουμε πολλές αποσκευές, το Grandland X, χωρά σχεδόν τα πάντα (διπλό πάτωμα στο πορτμπαγκάζ) και με τα πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται, ενώ ο βασικό εξοπλισμό σε τεχνολογία διαθέτει: φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, Σύστημα Αναγνώρισης Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Road Sign Recognition), έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας Cruise Control, Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), ηχοσύστημα με δυνατότητα τηλεφώνου Bluetooth hands-free, σύστημα κλιματισμού και Opel OnStar για κάθε εξυπηρέτηση, μέσω του κέντρου στο Λούτον την Αγγλίας. Τιμές από 24.500 ευρώ.