X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το Suzuki Swift 1.2 Hybrid – 90hp

Με το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα της Suzuki και το χαμηλό του βάρος, το ιαπωνικό supermini πετυχαίνει στην πόλη κατανάλωση κάτω από 5 λίτρα/100χλμ.

Ανέκαθεν έξω από τα συνηθισμένα, το Suzuki Swift καταφέρνει πια να επιτυγχάνει -ρεαλιστική-κατανάλωση, ακόμα και κάτω από 5 λίτρα/100χλμ. στην πόλη, χάρη στην προσθήκη του νέου ήπιου υβριδικού συστήματος που είδαμε και στο Ignis, το οποίο υποβοηθά τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1.2 λίτρου και 90 ίππων.

Το υβριδικό αυτό σύστημα, που ονομάζεται SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), τροφοδοτεί την ηλεκτρογεννήτρια ISG με την ενέργεια που έχει αντλήσει κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος, και την οποία έχει αποθηκεύσει στην μπαταρία ιόντων λιθίου (βάρους μόλις 6,2 κιλών) κάτω από τη θέση του οδηγού.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Κατά συνέπεια, ειδικά στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, η διάθεση της έξτρα ισχύος του ηλεκτροκινητήρα μειώνει στις χαμηλές στροφές τις απαιτήσεις ισχύος από τον κινητήρα βενζίνης. Έτσι, μαζί και με τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του start/stop, μειώνεται και η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 κατά 20% και 15% αντίστοιχα, σύμφωνα με τη Suzuki.

Με όλα αυτά, κατά μέσο όρο (σε πόλη και αυτοκινητόδρομο) η κατανάλωση του Swift Hybrid μπορεί να πέσει και κοντά στα 6.0 λίτρα/100χλμ.- ενώ υπό προϋποθέσεις υπάρχει και η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης μέχρι την ταχύτητα των 16 χλμ./ώρα. Η εκπομπή CO2, παράλληλα, περιορίζεται στα 94 γρ./χλμ.

Η προσθήκη της επιπλέον ισχύος, σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις του Swift (σε μια εποχή που τα supermini ξεπερνούν πια κατά πολύ τα 4 μέτρα μήκους) που κρατούν το βάρος χαμηλά, κάνουν το ιαπωνικό αυτοκίνητο αρκετά ζωηρό, χωρίς κομπιάσματα στο σβέλτο ανέβασμα στροφών μέχρι το υψηλότερο ρυθμό περιστροφής που φτάνουν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες.

Ο κινητήρας 1.2 DualJet, άλλωστε, έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις στη σχέση συμπίεσης και στο σύστημα ψύξης, και διαθέτει σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων και μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.

Οι 90 ίπποι και τα 120 Nm ροπής (που αποδίδονται στις 4.400 σ.α.λ.) μπορεί να μην προκαλούν θαυμασμό, ως απόλυτα νούμερα, αλλά στην πράξη το Swift έχει όση δύναμη χρειάζεται - και σε αυτό βοηθά ιδιαίτερα ο περιορισμός το βάρους στα μόλις 925 κιλά. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,9 δευτ., και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Πάντως, η νέας τεχνολογίας και πιο άκαμπτη πλατφόρμα Heartec, προσφέρει στιβαρότητα που θα άντεχε πολλή παραπάνω ισχύ, καθώς το Swift εξακολουθεί να παραμένει ένα αρκετά καλοστημένο supermini, διατηρώντας σταθερά τα σπορτίφ του γονίδια. Κι αυτό χωρίς σοβαρούς συμβιβασμούς στην άνεση της ανάρτησης, η οποία δεν θα κουράσει σε τραχείς δρόμους.

Η άνεση αυτή συμπληρώνεται από την ευελιξία του Swift στην πόλη, καθώς τα 3,84 μέτρα του μήκους του, ο κύκλος στροφής 9,6 μέτρων και η πλούσια περιμετρική ορατότητα κάνουν εύκολη τη ζωή του οδηγού στην πόλη.

Βέβαια, οι συμπαγείς αυτές διαστάσεις, προβάλλουν το μειονέκτημα του λίγο μικρότερου χώρου, σε σχέση με τον ανταγωνισμό που όλο και μεγεθύνεται. Για τέσσερις επιβάτες δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς έχουν και αρκετό ύψος για τα κεφάλια τους, αλλά ο χώρος αποσκευών σταματά στα 265 λίτρα (947 λίτρα με την πτώση των καθισμάτων).

Παρόλα αυτά, ο σχεδιασμός του ταμπλό-που ξεφεύγει από το συντηρητισμό και τείνει προς τη νεανικότητα- και η λειτουργική οθόνη αφής κάνουν αρκετά ευχάριστη τη διαβίωση στο εσωτερικό, τα λίγο σκληρά πλαστικά σε διάφορα σημεία δεν ενοχλούν, και η λειτουργικότητα των πάντων στο θάλαμο των επιβατών παραμένει αναλλοίωτη.

Κάτι δίνεις και κάτι παίρνεις άλλωστε, και με τιμή που ξεκινά από τα 12.640 ευρώ (για τη δικίνητη αυτή έκδοση της δοκιμής μας), με το υβριδικό σύστημα, με τη φήμη αξιοπιστίας της Suzuki και με αρκετά αξιόλογο εξοπλισμό (οθόνη αφής 7 ιντσών, κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, και μέχρι και adaptive cruise control στις ακριβότερες εκδόσεις), η ζυγαριά αξίας-τιμής γέρνει υπέρ της πρώτης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ