Οδηγώντας το Volvo XC40 T5 Recharge Plug in Hybrid
Η έκδοση της Volvo, XC40 T5 Recharge Plug in Hybrid, με τους 262 ίππους, αποτελεί μια ισχυρή πρόταση τόσο για ιδιώτες, όσο και για εταιρική χρήση.
Ξεκινώ με το εξής: η Volvo διαθέτει πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μοντέλων, όλα σε Plug-in hybrid εκδόσεις (XC40, XC60, XC90, V60, S60, S90), ενώ σύντομα θα λανσάρει και την πρώτη της αμιγώς ηλεκτρική έκδοση XC40 Recharge, με ισχύ 408 ίππους.
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής
Πρόσφατα, είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω μια από τις υβριδικές προτάσεις της σουηδικής μάρκας, την XC40 T5 Recharge Plug in Hybrid, ένα μοντέλο που από πολλές απόψεις παρουσιάζει ενδιαφέρον.
Η πρώτη άποψη είναι ότι βασίζεται σε ένα από τα πιο αξιόλογα μοντέλα της μεσαία κατηγορίας των SUV. Το XC40, «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018 στην Ευρώπη», έχει δώσει διαπιστευτήρια και παραμένει πολύ φρέσκο στην αγορά.
Η δεύτερη άποψη είναι ότι με τον εξηλεκτρισμό, είναι πολύ πιο οικονομικό στην καθημερινή χρήση, ειδικά μέσα στην πόλη, όπου μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετά χιλιόμετρα.
Η τρίτη άποψη έγκειται στην προτίμηση αγοράς τόσο από ιδιώτες, όσο –κυρίως- από εταιρικούς χρήστες, καθώς οι Plug-in Hybrid εκδόσεις με τιμή λιανικής προς φόρων κάτω από 40.000 ευρώ και εκπομπές εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ., έχουν μηδενικό εταιρικό, υπερ απόσβεση στα έξοδα κατά 30% για τον μισθωτή, ενώ αποσβένει με 20%ετησίως, ανεξαρτήτως ΛΤΠΦ.
Επίσης, τώρα υπάρχουν και κίνητρα μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με το οικολογικό bonus να είναι 15% επί της ΛΤΠΦ και έως 4.000€ για PHEV.
Ως προς την πρώτη άποψη, οι αλλαγές σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο, σχεδιαστικά, είναι απειροελάχιστες. Το μόνο που φαίνεται διαφορετικό, είναι το καπάκι, μπροστά και αριστερά, για τη φόρτιση του αυτοκινήτου. Στη δε καμπίνα, ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει και ένδειξη για την ενέργεια που διαθέτει και την ηλεκτρική αυτονομία, ενώ εμφανίζει και τα τρία προγράμματα λειτουργίας, που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός.
Ως προς τη δεύτερη άποψη, έχοντας πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία ιόντων λιθίου 10,7 kWh, μου έδειξε ότι έχω 40 χλμ. να κινηθώ ηλεκτρικά. Ξεκινώντας αθόρυβα, σε κάθε περίπτωση, είτε είναι φορτισμένο είτε όχι, αν επιλέξεις τη ρύθμιση Pure mode, κινείσαι μόνο ηλεκτρικά, χωρίς να καταναλώσεις καύσιμο και να εκπέμπεις ρύπους. Αν επιλέξεις τη ρύθμιση Hybrid mode, τότε το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί παράλληλα με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 lt, ο οποίος από μόνος του αποδίδει 180 ίππους. Το σύστημα, αντιλαμβάνεται τον τρόπο που οδηγείς και ανάλογα χρησιμοποιεί τον ηλεκτρικό μόνο κινητήρα ή και τον βενζίνης.
Στην τρίτη ρύθμιση,Power mode, τότε τα δύο μοτέρ παρέχουν τη μέγιστη ισχύ, η οποία συνδυαστικά φθάνει τους 262 ίππους και τα 445Nm ροπής. Ωστόσο, σε αυτή τη λειτουργία, η κατανάλωση της ενέργειας της μπαταρίας, έρχεται πολύ γρήγορα.
Οδηγώντας στην πόλη, με φορτισμένη τη μπαταρία, ο δείκτης βενζίνης δεν κατέβαινε καθόλου. Με σχετικά χαμηλές ταχύτητες, τα 40 χλμ. αυτονομίας επαρκούν για τις συνήθεις αποστάσεις, σπίτι –δουλειά. Έτσι κινείσαι πολύ οικονομικά και δεν εκπέμπεις ρύπους. Διαφορετικά, μόλις αδειάσει η μπαταρία και μέχρι να την ξαναγεμίσεις, λειτουργεί με τον κινητήρα βενζίνης, Σε αυτή τη περίπτωση, είδα την κατανάλωση γύρω στα 8,4 λίτρα στα 100 χλμ.
Οδηγώντας, δε και στον αυτοκινητόδρομο, για πάρα πολλά χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση έπεσε στα 7,5 λίτρα. Και στις δύο περιπτώσεις, θα περίμενα ακόμα καλύτερη κατανάλωση. Ίσως, η αύξηση του βάρους, με το ηλεκτρικό μοτέρ και τη μπαταρία, να έπαιξε το ρόλο της.
Μου άρεσε η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων, με τον λεβιέ, αν θέλεις να κάνεις χειροκίνητα της αλλαγές, να μετακινείται αριστερά – δεξιά και όχι εμπρός πίσω, όπως τα υπόλοιπα κιβώτια. Απόλυτα ικανοποιητική και η απόσταση των 21 εκ. από το έδαφος, που σε κάνει να κινείσαι εύκολα εκτός δρόμου.
Για τη φόρτιση, από οικιακή πρίζα θα χρειαστείς αρκετές ώρες, 5-6, για να φορτίσεις πλήρως. Με ταχυφορτιστή, χρειάζεσαι το μισό χρόνο.
Ως προς την τρίτη άποψη, η βασική έκδοση του XC40 T5Recharge Plug in Hybrid, εμπίπτει στα κίνητρα για εταιρική χρήση, διότι έχει ΛΤΠΦ κάτω από 40.000, όχι όμως και η έκδοση R-Design που οδήγησα, μολονότι κι αυτή εκπέμπει μόλις 41 γρ./χλμ. CO2,αλλά ξεπερνά την τιμή. Έχει όμως σπορτίφ χαρακτηριστικά, πιο σφικτή ανάρτηση,δερμάτινη ταπετσαρία και ξεχωριστές πινελιές στο φινίρισμα.
Καταλήγοντας, σύντομα αναμένεται και έκδοση XC40 T4Recharge Plug in Hybrid, με 211 ίππους.