Οδηγώντας το υβριδικό Hyundai Kona
Από τις ιδιαίτερα ευχάριστες οδηγικές εκπλήξεις των τελευταίων μηνών το Hyundai Kona Hybrid, ένα αυτοκίνητο το οποίο οδήγησε ο Δημήτρης Μπαλής.
Ένα μοντέλο που προστέθηκε στη γκάμα της κορεατικής μάρκας, παρέα με το ηλεκτρικό Kona, το οποίο ήδη βρίσκεται στην Ελλάδα.
Μέχρι, όμως, να τα ξαναπούμε για το ηλεκτρικό, ας μιλήσουμε για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση του υβριδικού Kona, το οποίο από πολλές απόψεις είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει να το οδηγήσεις.
Εμφανισιακά, αν δεν είχε το σήμα hybrid στο πίσω μέρος, δεν θα το ξεχώριζες από τα υπόλοιπα Kona, καθώς δεν υπάρχουν σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, με τα περιμετρικά προστατευτικά, ειδικά στους θόλους των τροχών, να αγκαλιάζουν και τα φωτιστικά, μπροστά και πίσω.
Δε νομίζω ότι εύκολα θα βρεθεί κάποιος που να πει ότι δεν του αρέσει οπτικά το Kona, με τη διχρωμία οροφής, τα λεπτά και μακρόστενα φώτα ημέρας LED και την κυψελοειδή μάσκα. Ούτε στην καμπίνα θα βρεις εύκολα ψεγάδι, με τη μεγάλη οθόνη αφής στη μέση του ταμπλό, το τιμόνι με τα χειριστήρια, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο χειρόφρενο (Electronic Parking Brake) που ενεργοποιείται από διακόπτη, την ευρυχωρία, τα σχετικά μαλακά πλαστικά και τα αρκετά άνετα καθίσματα.
Στα 4,165 μ. μήκος, το υβριδικό Kona είναι συμπαγές σε διαστάσεις και με το μεγάλο μεταξόνιο των 2,6 μ., προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους και στις πίσω θέσεις, με τον χώρο αποσκευών των 360 λίτρων να κρίνεται επαρκής.
Μάλιστα, έχεις την ευκαιρία να δεις τη λειτουργία ανά πάσα στιγμή στον πίνακα οργάνων, καθώς στην αριστερά πλευρά του πίνακα, φαίνεται συνεχώς η λειτουργία των δύο μοτέρ: στην πλευρά γραμμή γεμίζει η μπαταρία και κινείσαι ηλεκτρικά, στην πράσινη γραμμή κινείσαι οικονομικά με τη λειτουργία των δύο μοτέρ και στην λευκή γραμμή κινείσαι με το μοτέρ βενζίνης σε πλήρη απόδοση. Ταυτόχρονα, με το ρολάρισμα του αυτοκινήτου ή με το φρενάρισμα, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας τη μαζεύει στην μπαταρία και την έχει διαθέσιμη όταν τη χρειάζεσαι. Κι αυτό μπορείς να το δεις, το πόση ενέργεια έχεις και πόση μέση κατανάλωση καυσίμου (5,8 λίτρα / 100 χλμ.), στην κεντρική οθόνη αφής.
Για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, φέρει σύστημα ECO-Driving Assist System (ECO-DAS) που βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου, με ενσωματωμένο Coasting Guide (οδηγός κίνησης) που αναλύει πληροφορίες οδικής κυκλοφορίας από το σύστημα πλοήγησης για να ειδοποιήσει τον οδηγό για τυχόν καθυστερήσεις. Ο Coasting Guide (οδηγός κίνησης) μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν έχει επιλεγεί η λειτουργία Eco και σε ταχύτητες μεταξύ 40 και 160 χλμ./ ώρα.
Η συνεργασία των δύο μοτέρ με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, με αλλαγές ταχυτήτων και από το τιμόνι, θεωρώ ότι είναι απροβλημάτιστη. Προσωπικά, στις κατηφόρες, επειδή αυτόματα το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα στο σασμάν, για να ανακτήσει ενέργεια, επιλέγω να ανεβάσω από τον μοχλό ταχύτητα, αφήνοντας την ανάκτηση της ενέργειας να γίνει καθ’ οδόν.
Η συνολική απόδοση είναι πράγματι πολύ καλή. Σχεδόν αθόρυβο σε λειτουργία, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες και με την εκκίνηση από μπουτόν στο ταμπλό, θα ακούσεις το μοτέρ μόνο στον αυτοκινητόδρομο σε πολύ υψηλές ταχύτητες ή σε έντονες ανηφόρες.
Καλοστημένο ως προς την ανάρτηση, χωρίς περιττές κλίσεις, επωφελείται από την ευρωπαϊκή φιλοσοφία της Hyundai, να θέλει να φτιάχνει αυτοκίνητα που να ταιριάζουν στο ευρωπαϊκό στυλ οδήγησης.
Εξάλλου, στο στάνταρ σύστημα διασύνδεσης θα βρούμε το Display Audio με αναπαραγωγή του περιεχομένου οθόνης του smartphone στην οθόνη 7 ιντσών μέσω του Android Auto και του Apple CarPlay.
Επίσης, ανάλογα τον εξοπλισμό, υπάρχει Blue Link, με ενσωματωμένη τηλεματική που επιτρέπει στους οδηγούς να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν από απόσταση το αυτοκίνητό τους μέσω μιας εφαρμογής smartphone, σύστημα πλοήγησης Audio Video (AVN) με οθόνη αφής 10,25 ιντσών και φωνητική αναγνώριση βασισμένη σε Cloud σε έξι γλώσσες.