Οδηγώντας το υβριδικό Volvo XC90
Θέλεις να κινηθείς για λίγα χιλιόμετρα χωρίς να καταναλώνεις καύσιμα; Η λύση είναι να ρυθμίσεις τον διακόπτη στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (Pure).
Θέλεις να κινηθείς για λίγα χιλιόμετρα χωρίς να καταναλώνεις καύσιμα; Η λύση είναι να ρυθμίσεις τον διακόπτη στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (Pure), τότε με αυτονομία περίπου 35 χλμ., κινείσαι ηλεκτρικά, χωρίς καύσιμα και ρύπους. Κι αυτό διότι το Volvo XC90, ως plug-in υβριδική έκδοση, μπορεί και φορτίζεται από απλή πρίζα.
Με την εκκίνηση, τίθεται αυτόματα σε λειτουργία η επιλογή hybrid, κατά την οποία λειτουργούν παράλληλα και όποτε κρίνει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου, τόσο το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης, που δίνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, όσο και ο ηλεκτροκινητήρας που μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα.
Σε αυτή τη λειτουργία, είχα μέση κατανάλωση 10,9 λίτρα στα 100 χλμ., διόλου κακή αν αναλογιστούμε ότι έχουμε ένα τετρακίνητο, πολύ μεγάλο αμάξωμα και 400 άλογα σε ισχύ. Κι όλα αυτά σε συνδυασμό με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Geartronic, που αποδεικνύεται απόλυτα εύχρηστο.
Ξεκίνησα με την αναφορά στην υβριδική τεχνολογία, καθότι αυτή κάνει την ειδοποιό διαφορά στο μοντέλο, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Με το XC90 Τ8 AWD, νιώθεις ότι οδηγείς πραγματικά ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, ακριβώς λόγω των χαρακτηριστικών της υβριδικής τεχνολογίας. Το XC90 προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Drive Modes), ανάλογα με τις συνθήκες.
Χρησιμοποιώντας τον διακόπτη επιλογής, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, μπορείς να επιλέξεις προγράμματα με διαφορετικές ρυθμίσεις για τον κινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο, το τιμόνι, τα φρένα, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και τη λειτουργία αυτόματης διακοπής/εκκίνησης του κινητήρα.
Το πρόγραμμα Comfort ρυθμίζει το αυτοκίνητο για μέγιστη άνεση, το πρόγραμμα Dynamic ρυθμίζει το αυτοκίνητο για πιο γρήγορες αντιδράσεις, ενώ το πρόγραμμα Eco δίνει προτεραιότητα στην οικονομία. Στο Individual επιλέγουμε εμείς τον τρόπο που θέλουμε να οδηγούμε.
Τώρα, στο XC90 ξεχωρίζεις τα προηγμένα φώτα LED, εμπρός και πίσω, με τεχνολογία Full-LED Active High Beam που φωτίζει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη περιοχή.
Στην ευρύχωρη καμπίνα, δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών, που αποτελεί το κέντρο ελέγχου πολλών από τις λειτουργίες του XC90. Με καθαρά γραφικά και κατακόρυφη διάταξη, είναι ιδιαίτερα λειτουργική. Επίσης, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμφανίζονται όλες τις σημαντικές πληροφορίες, ενώ ρυθμίζει αυτόματα τη φωτεινότητά του ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού.
Υπάρχει επίσης και το σύστημα Head Up Display που προβάλει πληροφορίες στο παρμπρίζ, για να μένει το βλέμμα στο δρόμο. Εξάλλου, η λειτουργία φωνητικού ελέγχου, επιτρέπει να ρυθμίσουμε τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο απλά μιλώντας με φυσικό τρόπο.
Στην άνεση των επιβατών, συμβάλλει η μετακίνηση της δεύτερης σειράς των καθισμάτων εμπρός πίσω, τα οποία αναδιπλώνονται κιόλας, όπως και η Τρίτη σειρά καθισμάτων, διότι το XC90 έχει έως επτά θέσεις. Και βέβαια, διαθέτει τεράστιο χώρο αποσκευών, στην 5θέσια διάταξη.
Στο πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου στον δρόμο, συμβάλλει η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους integral link πίσω, ενώ για την ασφάλεια τα λόγια είναι περιττά, καθώς η Volvo εδώ και δεκαετίες επενδύει στην ασφάλεια, με προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Μάλιστα, το City Safety χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερα για να εντοπίσει κινδύνους όπως άλλα οχήματα, δικυκλιστές, πεζούς και μεγάλα ζώα εμπρός από το αυτοκίνητο. Προειδοποιεί τον οδηγό αν ανιχνεύσει άμεσο κίνδυνο σύγκρουσης και, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, μπορεί να εφαρμόσει αυτόματα τα φρένα για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να περιορίσει τη σφοδρότητά της.
Διαθέτει και σύστημα Run-Off Road Mitigation, που ανιχνεύει αν το αυτοκίνητο πρόκειται να βγει από το δρόμο κατά λάθος, σε ταχύτητες από 65-140 χλμ./ώρα, και μπορεί να υποβοηθήσει το τιμόνι και αν χρειαστεί να εφαρμόσει και τα φρένα για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.
Επίσης, φέρει και σύστημα Pilot Assist, που διατηρεί μια προκαθορισμένη ταχύτητα και μια προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, κάνοντας ελαφρές διορθώσεις στο τιμόνι για να μας κρατήσει στο κέντρο της λωρίδας μας. Το Pilot Assist λειτουργεί σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στον αυτοκινητόδρομο.
Απόλυτα λειτουργική στο παρκάρισμα και η κάμερα 360°, με την πανοραμική άποψη να εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη αφής σε ταχύτητες έως 10 χλμ./ώρα.
Κι όσον αφορά στην τιμή, τα 91.830 ευρώ αντικατοπτρίζουν την σωρευμένη τεχνολογία του αυτοκινήτου…