Οδηγούμε στη Γερμανία την ολοκαίνουρια BMW Σειρά 1
Κι ενώ στην Ελλάδα έχουν ανακοινωθεί από καιρό οι τιμές της νέας BMW Σειρά 1, με το μοντέλο να κάνει την πρώτη του στατική εμφάνιση, εντούτοις μόλις προ ημερών είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, πέριξ του Μονάχου, με ιδιαίτερα καλό καιρό, που άλλωστε επικρατεί φέτος στην Κεντρική Ευρώπη.
Η λιακάδα ταιριάζει στη νέα Σειρά 1, καθώς λάμπει με την παρουσία της και ειδικά η πανίσχυρη έκδοση M135i xDrive, αστράφτει κυριολεκτικά. Αυτό το αυτοκίνητο είναι πράγματι fun to drive, διότι έχει απίστευτη δύναμη που προέρχεται από το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης με τους 306 ίππους, μεταξύ 4.500 και 6.250 σ.α.λ., ενώ με τα 450Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., «αρπάζει» εξαιρετικά γρήγορα.
Και στους καλοστρωμένους δρόμους της Βαυαρίας, προσπαθήσαμε και κινηθήκαμε γρήγορα, έχοντας τριγύρω μας αγροκτήματα. Για πάτημα, επειδή τέτοιο λόγο πρέπει να κάνουμε, αυτή τη έκδοση με τετρακίνηση και μηχανικό, μπλοκέ διαφορικό Torsen, που δημιουργεί ακόμα πιο σπορ αίσθηση μέσω μερικής εμπλοκής των εμπρός τροχών, κολλάει απίστευτα στον δρόμο και αισθάνεσαι τόση σιγουριά στα φιδίσια κομμάτια, που λες να μην τελειώσουν ποτέ.
Το διαφορικό, είναι ενσωματωμένο στο στάνταρ οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport και περιλαμβάνει Launch Control mode, που εκμεταλλεύεται πλήρως τη μέγιστη ροπή των 450 Nm με 1η και 2η σχέση.
Αξίζει να επισημάνω, ότι, πλέον, στον στάνταρ εξοπλισμό της BMW Σειράς 1, περιλαμβάνεται η τεχνολογία περιορισμού ολίσθησης των εμπρός τροχών (ARB), χρησιμοποιεί έναν ελεγκτή ολίσθησης στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, αντί στη μονάδα ελέγχου του συστήματος DSC (Dynamic Stability Control). Το ARB λειτουργεί σε συνεργασία με το DSC για να επιτυγχάνεται καθαρή μείωση της υποστροφής που συνήθως δημιουργείται στα εμπροσθιοκίνητα οχήματα, ενώ υποστηρίζεται και από τη λειτουργία BMW Performance Control (κατανομή ροπής εκτροπής). Το αποτέλεσμα είναι ουδέτερη συμπεριφορά διεύθυνσης. Αυτό τον εξοπλισμό, διαθέτει και η έκδοση BMW 120d xDrive, ενώ όλα τα μοντέλα της νέας BMW Σειράς 1, εφοδιάζονται με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων.
Πάντως, για να μη μιλάμε μόνο για πανίσχυρες εκδόσεις, που, άλλωστε, είναι για λίγους, η νέα BMW Σειρά 1, προσφέρεται και με κινητήρα βενζίνης 1.5 lt – 140 hp (έκδοση 118i), με ίδιου κυβισμού μοτέρ πετρελαίου με 116 hp (έκδοση 116d) και με δίλιτρο πετρελαίου 150 hp (118d). Όλοι οι κινητήρες είναι εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP, ενώ η BMW 116d ήδη πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d. Οι βενζινοκινητήρες εφοδιάζονται με ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης και οι κινητήρες πετρελαίου με φίλτρο σωματιδίων, καταλύτη οξειδίων του αζώτου (NOx) και τεχνολογία επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής SCR (Selective Catalytic Reduction).
Οι BMW 116d, BMW 118d και BMW 118i, διατίθενται στάνταρ με ένα ακόμα πιο εξελιγμένο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με ομαλές αλλαγές σχέσεων. Το προηγμένο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic, διατίθεται προαιρετικά για τις BMW 116d και BMW 118i. Το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic – που διατίθεται προαιρετικά για την BMW 118d και στάνταρ με την BMW 120d xDrive – και το οκτατάχυτο Steptronic Sport της BMW M135i xDrive προσφέρουν μία ακόμα πιο πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία.
Η νέα BMW Σειρά 1, διατίθεται μόνο σε πεντάθυρη έκδοση. Είναι 5 χιλιοστά μικρότερη σε μήκος από το προηγούμενο μοντέλο, στα 4,319 μ., όμως έχει αυξημένο κατά 34 χλστ. πλάτος (τώρα 1,799 μ.), ενώ το ύψος της (1,434 μ.) έχει αυξηθεί κατά 13 χιλιοστά. Στα 2,670 μ., το μεταξόνιο είναι 20 χιλιοστά μικρότερο από το μοντέλο δεύτερης γενιάς, ωστόσο σε χώρους στην καμπίνα δεν διαπίστωσα μικρότερους χώρους.
Σχεδιαστικά, για πρώτη φορά τα δύο «νεφρά» τώρα συγχωνεύονται στο κέντρο. Οι προβολείς είναι τώρα κεκλιμένοι και προσδίδουν μία φρέσκια και νεανική αίσθηση. Γενικά υπάρχουν μικροαλλαγές στο πλάι και πίσω, ενώ προσφέρονται και νέες ζάντες αλουμινίου με διαστάσεις που ξεκινούν από 16”, ενώ εκδόσεις 19” διατίθενται προαιρετικά για πρώτη φορά.
Σε εξοπλισμό, για πρώτη φορά διατίθεται ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή, ενώ για όσους έχουν smartphone με ασύρματη φόρτιση, υπάρχει και αυτή η δυνατότητα. Ανανεωμένο και το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, με την κεντρική Οθόνη Ελέγχου (Control Display) με επιφάνεια αφής, να είναι κεκλιμένη προς τον οδηγό. Κι επίσης, το έγχρωμο BMW Head-Up Display 9,2” – που διατίθεται προαιρετικά για πρώτη φορά με την BMW Σειρά 1 – επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει πληροφορίες χωρίς να διασπάται η προσοχή του από το δρόμο.
Εξάλλου, ο στάνταρ εξοπλισμός συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει προειδοποιήσεις σύγκρουσης και πεζού με λειτουργία πέδησης στην πόλη, που προειδοποιεί τον οδηγό και για την παρουσία δικυκλιστών και σύστημα Lane Departure Warning με ενεργή επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας, που λειτουργεί σε ταχύτητες από 70 - 210 χλμ./ώρα. Προαιρετικά διατίθεται Active Cruise Control για ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα – σε αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο και λειτουργία Stop & Go – και το Driving Assistant, που περιλαμβάνει σύστημα Lane Change Warning, προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης αλλά και διέλευσης κυκλοφορίας πίσω. Προαιρετική και η υποβοήθηση ελιγμών στάθμευσης με τη μορφή του Park Distance Control (PDC), της κάμερας οπισθοπορείας ή του Parking Assistant.
Στη νέα BMW Σειράς 1, υπάρχει και το Intelligent Personal Assistant, που κυριολεκτικά γνωρίζει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Μετά την ενεργοποίηση του συστήματος με το χαιρετισμό “Hey BMW”, ο οδηγός ελέγχει το όχημα και έχει πρόσβαση στις λειτουργίες και τις πληροφορίες του, χρησιμοποιώντας απλά τον προφορικό λόγο.
Η νέα BMW Σειρά 1 προσφέρεται με τιμές από 26.125 ευρώ…