ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη Yamaha Ténéré 700

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη Yamaha Ténéré 700
ALEXANDROS PAPADAKIS (ALEXANDROS PAPADAKIS (PHOTOGRAPHER) - [NONE]

Η «Ντακάρ» εμφάνιση της νέας Ténéré 700 δεν λέει κανένα ψέμα για τις -απρόσμενες- εκτός δρόμου ικανότητες μιας πολύπλευρα ικανής adventure μοτοσικλέτας.

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με μία από τις πλέον πολυαναμενόμενες μοτοσικλέτες της τελευταίας δεκαετίας, της Yamaha Ténéré 700, ήρθε σε φιδωτούς ασφάλτινους δρόμους της Ιπποκράτειου Πολιτείας και επίσης σε ένα χωμάτινο κομμάτι βόρεια των Αφιδνών, στις ανατολικές ρίζες της Πάρνηθας.

Αυτό το κακοτράχαλο τερέν για ένα WR450F δεν θα ήταν τίποτα δύσκολο, αλλά για μια μεσαίου κυβισμού Adventure μοτοσικλέτα πολύπλευρης -κυρίως ασφάλτινης- χρήσης, με ελαστικά όχι ιδιαίτερα «off», θα φάνταζε ίσως λίγο σκληρό. Όμως, η απόκριση της νέας Ténéré 700 σ’ αυτό ήταν μια αποκάλυψη.

Όλα αυτά συνέβησαν στο πλαίσιο του Yamaha Ténéré Tour, καθώς το μεγάλο φορτηγό με τις Ténéré είχε σταθμεύσει στο Πολυδένδρι για να δώσει μια πρώτη γεύση της νέας μοτοσικλέτας στο αριθμό-ρεκόρ όσων έχουν δείξει ενδιαφέρον να την οδηγήσουν, κι ενώ είχαν ήδη εξαντληθεί οι προ-παραγγελίες στην αρχική τιμή προσφοράς των 9.990 Ευρώ. Τιμή που ήδη δίνει στην Ténéré ένα πανίσχυρο -οικονομικό- προσόν απέναντι στις KTM 790 Adventure, Triumph Tiger 800 ή BMW F850GS.

Η λέξη Ténéré στη γλώσσα της φυλής των Τουαρέγκ σημαίνει έρημος, και γι’ αυτό το σκοπό η Yamaha βάφτισε έτσι -για πρώτη φορά- τα ΧΤ 660 των αρχών της δεκαετίας του 1980, προς τιμήν των νικών του Συρίλ Νεβέ στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ. Έτσι, όταν ξεκίνησε η έρευνα για τη νέα Ténéré 700, και παρουσιάστηκε στην EICMA του 2016 το πρωτότυπο Τ7, ο βασικός προσανατολισμός στην εξέλιξη της νέας μοτοσικλέτας ήταν χωμάτινος: ένα αγνό adventure, ικανό στο χώμα, βασισμένο στο γυμνό ΜΤ-07.

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη Yamaha Ténéré 700
ALEXANDROS PAPADAKIS

Μεσολάβησαν τρία χρόνια. Σ’ αυτό το διάστημα, οι Ιάπωνες διαπίστωσαν ότι το προφίλ των αγοραστών της Ténéré 700, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν θα είναι σκληροπυρηνικά «χωμάτινοι», θα το οδηγούσαν σε ποσοστό κατά μέσο όρο μόλις 5 τοις εκατό στο χώμα. Κατά συνέπεια, ανακατένειμαν τις προτεραιότητές τους, μεταφέροντας λίγη ακόμη από την έμφασή τους στην ασφάλτινη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, καθώς και στην άνεσή της για το ταξίδι.

Ωστόσο, αυτό δεν έσβησε τίποτα από όσα είχαν ήδη προηγηθεί για την εξέλιξη της χωμάτινης πλευράς της Ténéré 700, με την τεχνογνωσία που προσέφερε η ομάδα εξέλιξης των «καθαρόαιμων» enduro WR και ΥΖ, αλλά και με τα χιλιόμετρα δοκιμών που έκαναν οι Στεφάν Πετερανσέλ και Αντριέν βαν Μπεβερέν, αυτοπροσώπως.

Έτσι, λοιπόν, προέκυψε ένα «απλό» δικύλινδρο σε σειρά το οποίο από τη μία πλευρά είναι ικανό να ταξιδέψει με άνεση και να κινηθεί σβέλτα στα ορεινά στριφτερά κομμάτια, κι από την άλλη -δίνοντας μια απρόσμενα ελαφριά και στιβαρή αίσθηση- να «καταπιεί» πολύ πιο κακοτράχαλα χώματα από όσο ίσως φαντάζεστε. Η «Dakar» εμφάνισή της, δηλαδή, δεν λέει ψέματα σχετικά με τις ικανότητές της.

Η Yamaha έκανε, για να κρατήσει το κόστος κοντά στις 10 χιλιάδες, την επιλογή να χρησιμοποιήσει σε κάποια σημεία λιγότερο ακριβά υλικά, και να απορρίψει ακριβά ηλεκτρονικά συστήματα, όπως το traction control ή τα LED όργανα. Σε σχέση με κάποιους από τους ανταγωνιστές οι ελλείψεις είναι ορατές, αλλά το ίδιο είναι και η διαφορά στην τιμή - και, κυρίως, στην εκτός δρόμου ικανότητα.

Για την τελευταία, πάντως η Ténéré 700 μπορεί να στερήθηκε την ηλεκτρονική ανάρτηση, αλλά όχι και τις αναρτήσεις της Kayaba. Κι έτσι, με σχετικά αρκετή διαδρομή της ανάρτησης (210 χιλ. εμπρός και 200 χιλ. πίσω) και τις καλές επαναφορές της, με την αίσθηση στιβαρότητας του πλαισίου και με το ζύγισμά της, η Ténéré 700 είναι ιδιαίτερα συγκροτημένη και ικανή στο χώμα, ακόμα και με κάποια χαρακτηριστικά «οδοστρωτήρα» βγαλμένα απ’ ευθείας από τις WR.

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη Yamaha Ténéré 700
ALEXANDROS PAPADAKIS (ALEXANDROS PAPADAKIS (PHOTOGRAPHER) - [NONE]

Ουσιώδες είναι, επίσης, ότι έχει αρκετά μελετημένη θέση οδήγησης, ψηλά (στα 875 χιλ.) πάνω στη λεπτή σιλουέτα της, που είναι εξίσου βολική είτε για ταξίδι είτε για χώμα, ενώ η «desert» εμφάνιση ενισχύεται και με τη μεγάλου ύψος ζελατίνα, το ψηλό ρεζερβουάρ και τα αγωνιστικού στιλ τετραπλά LED του προβολέα.

Ο κινητήρας CP2, το ελαφρά τροποποιημένο μοτέρ των 689 κ.εκ. του ΜΤ-07, με λίγο πιο κοντο γρανάζωμα στην τελική μετάδοση του κιβωτίου 6 σχέσεων, αποδίδει 72,5 ίππους στις 9.000 στροφές και 68 Nm ροπής. Είναι εξαιρετικά επαρκής για όλες τις πτυχές της μοτοσικλέτας, όσο ελαστικός πρέπει για την κίνηση εκτός δρόμου, ζωηρός ακόμα και χαμηλά με σχετικά αυξημένο βάρος, παρότι σε σχέση με το ΜΤ-07 τα κιλά έχουν αυξηθεί κατά 20, στα συνολικά 205 kg, χάρη σε προσθήκες όπως η ποδιά του κινητήρα. Ακόμα κι έτσι η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 6 λίτρα / 100 χλμ., που σημαίνει ότι το ρεζερβουάρ 16 λίτρων προσεγγίζει τα 300 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Μείνετε συντονισμένοι για τις λεπτομέρειες, με την αναλυτική δοκιμή μας της Ténéré 700 το προσεχές διάστημα. Η πρώτη εντύπωση ήταν απρόσμενη, ειδικά για τις off-road δυνατότητες μιας πολύπλευρης adventure μοτοσικλέτας, η οποία -μετά την αρχική προσφορά της- ξεκινά από τα 10.490 Ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ