Οδηγούμε στην Ιταλία την καλύτερη μέχρι στιγμής εκδοχή του Avenger, του μικρότερου SUV της Jeep
Με την προσθήκη ενός έξυπνου, ήπια υβριδικού συστήματος στο πολύ φιλόδοξο μικρό SUV της, η Jeep παρουσιάζει την πλέον συμβατή με τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών έκδοση του Avenger.
Με το Avenger η Jeep έχει κατακτήσει ορισμενες κορυφές δυσθεώρητες, εκτός της δεδομένης εμπορικής επιτυχίας που τεκμαίρεται από τους μεγάλους όγκους παραγγελιών που συγκεντρώνει για για το νέο της SUV μοντέλο αλλά και τις πωλήσεις που έχει “γράψει” ήδη. Το Avenger, που είναι το μικρότερο μοντέλο της ιστορίας της (εντάξει, του προπολεμικού Μ38 εξαιρουμένου) και έχει τον τίτλο του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αλλά και του -πάλι πρώτου- Αμερικάνικου αυτοκινήτου που κερδίζει τον ευρωπαϊκό τίτλο για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς (2023), έρχεται να αποκτήσει "πάγκο" πλούσιο, με εκδόσεις που το φέρνουν κοντά σε όλο και περισσότερους οδηγούς.
Στην τελευταία του εκδοχή, αυτή που οδηγήσαμε στο Μιλάνο και τα περίχωρα, το μικρό Avenger πιάνει τον παλμό χωρών όπως είναι η δική μας που έχει ακόμα δρόμο για να υποστηρίξει με ικανές υποδομές την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το ευρύ κοινό. Με το ήπια υβριδικό σύστημα που εφοδιάζεται και αποδίδει 29 χρήσιμους ίππους για τη “συμπλήρωση” της απόδοσης του βασικού βενζινοκίνητου, το Avenger γίνεται πιο “ζωντανό” και ικανότερο.
Χωρίς να έχει αλλαγές και επεμβάσεις στην εμφάνιση μέσα και έξω, το Avenger προσφέρει μια τεράστια γκάμα επιλογών εξατομίκευσης για να μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να κάνει το δικό του ξεχωριστό. Είναι αρκετά τα παραπάνω για να μιλήσουμε για μια εμπορική επιτυχία; Προφανώς μια και σε αυτό “συνυπογράφουν” οι πορείες που σημειώνει το μοντέλο τόσο σε αγορές όπως εκείνη της Ιταλίας (που πλασάρεται πολύ ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας), όσο και στα βιβλία παραγγελιών της εταιρείας που συνεχώς γεμίζουν.
Ούτως ή άλλως, μιλάμε για ένα ολόφρεσκο σχήμα που “κρατάει” το μάτι σου μέσα και έξω, ενώ χαίρεσαι να το οδηγείς και να περνάς χρόνο μαζί του, με όποια έκδοσή του και αν βρεθείς. Έχοντας ακόμα “φρέσκια” την εικόνα της βασικής έκδοσης του αυτοκινήτου που πρόσφατα οδήγησα, η εμπειρία της επαφής με τη νέα ήπια υβριδική ήταν πραγματικά ενδιαφέρουσα, μια και όπως θα δούμε παρακάτω, η διαφορά της τιμής αντανακλά και στην αίσθηση αναβαθμισμένης ικανότητας του αυτοκινήτου που εισπράττει ο οδηγός.
Το Avenger e-Hybrid αποτελεί την πιο κόμπακτ σε διαστάσεις εξηλεκτρισμένη πρόταση στην γκάμα της Jeep και διανθίζει τα ιδανικά της μάρκας με την πλέον σύγχρονη υβριδική τεχνολογία. Χρησιμοποιεί ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα που λειτουργεί σε τάση 48V και αποτελείται από 1.200άρη κινητήρα βενζίνης με 100 ίππων, που παρουσιάζει μέγιστη τιμή ροπής 205 Nm, μαζί με έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW που είναι ενσωματωμένος στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh.
Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού προκειμένου να μην επηρεάζεται ούτε στο ελάχιστο η ευρυχωρία της καμπίνας, ενώ στον θερμικό κινητήρα είναι προσαρμοσμένο σύστημα μίζας-εναλλάκτη (Belt Starter) ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να γίνεται με βελούδινο τρόπο.
Το σύστημα είναι εξελιγμένο ώστε να προσεγγίζει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης και χάρη στην έξυπνη λειτουργία του εξασφαλίζει αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου. Η διαφορά στην μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον.
Χάρη στις λειτουργίες e-parking, e-creeping και e-queuing το Avenger e-Hybrid είναι σε θέση να αντιμετωπίζει αμιγώς ηλεκτρικά σημαντικό μέρος της αστικής καθημερινότητας, αφού ο θερμικός κινητήρας μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς ανεξάρτητα από τον ηλεκτρικό, και το αντίστροφο. Χάρη δε στο E-Boost ο ηλεκτρικός μπορεί να συνδράμει με έως 55 Nm τον κινητήρα βενζίνης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, τονώνοντας το τράβηγμα και την ελαστικότητα.
Με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα το Avenger e-Hybrid μπορεί να φέρει σε πέρας κάθε αποστολή που θα του ανατεθεί, με μέση κατανάλωση μόλις 4,9-5,1 lt/100 km στον κύκλο μέτρησης WLTP. Παράλληλα, τα paddles στο τιμόνι δίνουν στον οδηγό τον έλεγχο του e-DCT6 κιβωτίου ταχυτήτων ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και να απολαμβάνει την εξαιρετική συμπεριφορά σε κάθε δρόμο.
Το σύστημα e-Hybrid δεν προσθέτει περισσότερα από 60 κιλά σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, γι’ αυτό και το βάρος του Avenger e-Hybrid είναι 1.280 κιλά. Αυτό βοηθάει σε όλα τα τερέν, ακόμα και στο χώμα όπου χάρη στα 200 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 34 μοιρών αντίστοιχα, το Avenger έχει κορυφαίες δυνατότητες για την κατηγορία του.
Σημαντική συμβολή σε αυτό έχουν τόσο τα προφίλ οδήγησης του Selec-Terrain (ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW) όσο και το Hill Descent Control που φροντίζει για σίγουρες καταβάσεις σε απότομες πλαγιές. Ειδικά για τα προγράμματα αυτά, είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια γεύση στην πίστα δοκιμών της εταιρείας στο Μπαλόκο και ήταν πραγματικά εντυπωσιακή η ικανότητα του δικήνητου μικρού SUV στο να αντιμετωπίζει προκλήσεις που θα ήταν “βουνά” για πολλά άλλα μοντέλα της κατηγορίας- ακόμα και με τετρακίνηση.
Η διαφορά που κάνει το υβριδικό σύστημα στο δρόμο, έχει περισσότερο να κάνει με το “γέμισμα” της απόδοσης από τις χαμηλές στροφές, ένα δεδομένο που κάνει πολύ καλύτερη την αίσθηση της ισχύος για τον οδηγό- και πολύ περισσότερο σε σχέση με το “σκέτο” 1.200άρι που πρόσφατα είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή. Το Avenger στέκει έτσι και αλλιώς πολύ καλά στο δρόμο και με την ανάρτησή του να έχει την ιδανική σκληρότητα για να κρατά τους επιβάτες του άνετους, μιλάμε για ένα πολύ ενδιαφέρον και ολοκληρωμένο πακέτο με “λογική” διαφορά τιμής από την απλούστερη βασική.
Με τις παραγγελίες του να έχουν ξεκινήσει ήδη, με 4 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα εγγύηση και με τιμή από 26.490 ευρώ (το βασικό 1.200άρι ξεκινά από τα 23.990 ευρώ), το Avenger e-Hybrid είναι μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική, μοντέρνα και προηγμένη επιλογή στην κατηγορία των B-SUV με αυτόματο κιβώτιο. Μέχρι νεοτέρας τουλάχιστον, μια και το Μάιο θα πρέπει να περιμένουμε και την παρουσίαση του Avenger με την (ηλεκτρική) τετρακίνηση, που εύλογα θα έχει και ακόμα καλύτερες εκτός δρόμου επιδόσεις.