X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε στην πίστα τα πιο γρήγορα Mini της ιστορίας

Το νέο MINI John Cooper Works Clubman και το νέο MINI John Cooper Works Countryman έχει εκρηκτικές επιδόσεις, γεγονός που είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.

60 χρόνια συμπληρώνει φέτος, το 2019, η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία MINI, παρουσιάζοντας αρχικά μια ειδική έκδοση των μοντέλων με τον κωδικό "60 years" και εμφανή στοιχεία σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, ενώ, παράλληλα, λανσάρει στην αγορά δύο μοντέλα που, κατά μία έννοια, είναι τα ισχυρότερα μοντέλα στην 60χρονη ιστορία της με έγκριση τύπου για δημόσιο δρόμο.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας των 306 hp στο νέο MINI John Cooper Works Clubman και στο νέο MINI John Cooper Works Countryman, πράγματι έχει εκρηκτικές επιδόσεις, γεγονός που είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, κατά τη διάρκεια των ΜΙΝΙ John Cooper Works Days’ υπόσχεται εξαιρετικές επιδόσεις και για τα δύο compact πολυτελή μοντέλα.

Και στις δύο περιπτώσεις, ο εξαιρετικά ισχυρός κινητήρας συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο, 8-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic, με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, σύστημα τετρακίνησης ALL4, ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο, και πρόσθετες ενισχύσεις στη δομή του αμαξώματος, τις βάσεις του κινητήρα και τις συνδέσεις στο πλαίσιο. Με αυτό τον τρόπο, η αγωνιστική αίσθηση John Cooper Works αποκτά μία εντελώς νέα διάσταση επιδόσεων.

Η ιστορία των Mini Cooper, χρονολογείται από το 1961, όταν ο John Cooper, δημιούργησε τη δική του σπορ εκδοχή, βασισμένη στο αυτοκίνητο που κατασκεύασε το 1959 ο Σερ Άλεξ Ισσιγόνης. Το 1999, το BMW Group, που εξαγόρασε τη ΜΙΝΙ, ζήτησε από τον Mike Cooper, γιο του Jonh, να μεταδώσει την τεχνογνωσία της οικογένειάς του στο MINI project. Ο John, απεβίωσε έναν χρόνο μετά, πριν το λανσάρισμα του μοντέρνου MINI, νέας γενιάς και το 2006 βγήκε από την παραγωγή το πρώτο MINI Cooper S με το κιτ John Cooper Works GP. Εκτοτε, οι εκδόσεις αυτές, αποτελούν τις πιο ισχυρές των μοντέλων ΜΙΝΙ.

Τώρα, όσον αφορά τα μοντέλα που οδήγησα στην πίστα, η τελευταία γενιά του 4-κύλινδρου κινητήρα που εξελίχθηκε για τα μοντέλα John Cooper Works με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo, υπερέχει της προηγούμενης κατά 75 hp, ενώ η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 100 Nm στα 450 Nm, με ανάλογη αύξηση της επιτάχυνσης. Το νέο MINI John Cooper Works Clubman επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτ., και το νέο MINI John Cooper Works Countryman σε 5,1 δευτ.

Το μοτέρ είναι ελαστικό, η ροπή παράγεται μεταξύ 1 750 και 4 500 σ.α.λ., η ισχύς των 306 hp μεταξύ 5 000 και 6 250 σ.α.λ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας - εγκάρσια τοποθετημένος, μπροστά – και στα δύο σούπερ σπορ αυτοκίνητα, μεταδίδει την απίστευτη ισχύ του στο εξελιγμένο, 8τάχυτο, σπορ κιβώτιο Steptronic. Η τελευταία γενιά του κιβωτίου προσφέρει αυξημένη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση. Στην πίστα οδήγησα τόσο με την αυτόματη μετάδοση όσο και με τη χειροκίνητη, μέσω των Shift paddles (μανέτεε αλλαγών στο τιμόνι). Το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, προσφέρει επίσης λειτουργία εκκίνησης για επιτάχυνση από στάση, με βέλτιστη πρόσφυση και μέγιστη δυναμική.

Στην πίστα φάνηκε και κάτι ακόμα, η λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού που βρίσκεται στο νέο αυτόματο κιβώτιο. Υπό συνθήκες φορτίου, μπορεί να παραχθεί ένα ποσοστό εμπλοκής έως 39%. Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό είναι συνδεδεμένο με το DSC (Dynamic Stability Control), που βοηθά στην πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη ή σε κακές καιρικές συνθήκες, και στη δυναμική, σπορ συμπεριφορά στις στροφές. Με την εμπλοκή, εάν παρατηρηθεί τάση ολίσθησης στον έναν από τους δύο μπροστινούς τροχούς, η ροπή μεταφέρεται στον άλλο τροχό, αποτρέποντας έτσι την απώλεια πρόσφυσης – ακόμα και με διαφορετικούς συντελεστές τριβής μεταξύ αριστερού και δεξιού τροχού. Με τον ίδιο τρόπο, το μπλοκέ διαφορικό υποστηρίζει την ευελιξία του αυτοκινήτου στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης ή σε δυναμικές επιταχύνσεις στην έξοδο των στροφών, εφαρμόζοντας στοχευμένη κατανομή της ροπής.

Εξάλλου και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης ALL4, με τον εγκέφαλο να είναι συνδεδεμένος με το DSC Dynamic Stability Control και να υπολογίζει σταθερά την ιδανική κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης με το DSC απενεργοποιημένο, μεταφέρει τη ροπή, κατά παράδοση, στους μπροστινούς τροχούς, αλλά εάν ο εγκέφαλος του DSC ανιχνεύσει κίνδυνο ολίσθησης, σε κλάσμα του δευτερολέπτου, ο πολύδισκος συμπλέκτης (Hang-on) θα μεταφέρει τη ροπή στους πίσω τροχούς με τη βοήθεια μιας ηλεκτροϋδραυλικής αντλίας.

Η αυξημένες επιδόσεις, χρειάστηκαν βελτιώσεις στην ακαμψία του αμαξώματος, στις βάσεις κινητήρα, στις συνδέσεις του πλαισίου, αλλά και νέο, μεγαλύτερο σπορ σύστημα πέδησης John Cooper Works (δισκόφρενα 360Χ30 χλστ. μπροστά, 330Χ20 χλστ. πίσω). Στάνταρ, είναι οι 18άρες ζάντες και προαιρετικά 19 ιντσών.

Οσον αφορά τις αλλαγές, πέραν αυτών, υπάρχουν νέοι προβολείς LED με λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων Matrix και πίσω φώτα LED σε σχέδιο Βρετανικής Σημαίας (Union Jack) στο νέο MINI John Cooper Works Clubman. Άλλες ξεχωριστές πινελιές στο εξωτερικό, περιλαμβάνουν την προαιρετική κόκκινη απόχρωση της οροφής και των καλυμμάτων καθρεπτών για τη δημιουργία αντιθέσεων, μία εξατομικευμένη σχεδίαση για τα πλευρικά ‘φινιστρίνια’ με τα ενσωματωμένα φλας, και το λογότυπο John Cooper Works στη μάσκα και την πίσω πόρτα. Ο κεντρικός αεραγωγός και των δύο μοντέλων έχει κυψελοειδή δομή. Η εισαγωγή του MINI John Cooper Works Countryman φέρει επίσης κόκκινο πλαίσιο. Μία εγκάρσια κόκκινη μπάρα διαιρεί τη μάσκα του νέου MINI John Cooper Works Clubman. Οι προβολείς, τα πίσω φώτα και η πίσω ποδιά, αποτυπώνουν επίσης την ανανεωμένη σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου MINI Clubman.

Στην καμπίνα, τα σπορ καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα, το σπορ τιμόνι John Cooper Works έχει διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών, η εκκίνηση γίνεται με μπουτόν (χωρίς κλειδί), υπάρχουν MINI Driving Modes, και το Radio MINI Visual Boost που περιλαμβάνει μία οθόνη 6,5 ιντσών με λειτουργία αφής και ανασχεδιασμένη οθόνη γραφικών ενδείξεων. Επίσης, το ενσωματωμένο Connected Media έχει πρόσβαση σε πολυάριθμες διαδικτυακές υπηρεσίες MINI Connected.

Οσον αφορά στην τιμές, το MINI John Cooper Works Clubman κοστίζει 53.110 ευρώ και το νέο MINI John Cooper Works Countryman 55.250 ευρώ. Ωστόσο, το John Cooper Works, με κινητήρα 231 hp, κοστίζει 34.890 ευρώ και η αγωνιστική έκδοση John Cooper Works GP, 52.750 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ