ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Οδηγούμε τη Mercedes-Benz CLE200- Ένα εντυπωσιακό και πληρέστατο πακέτο ακόμα και στη "βασική" έκδοση

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK P.DIAMANTIS

Είναι ένα coupe βγαλμένο από τη φαντασία ορισμένων ρομαντικών όπου τα αυτοκίνητα που “καταπίνουν” αποστάσεις, έχουν μεγάλες διαστάσεις, δύο πόρτες και όλο εκείνο το τεχνολογικό φάσμα που μπορεί να κάνει τον οδηγό να αισθάνεται πραγματικά VIP.

Όταν μιλάμε για χάρη επί τροχών, τότε αβίαστα έρχεται στο νου το μεγάλο coupe της Mercedes-Benz, που έχει τον τρόπο του να σε κερδίζει, τόσο με την εμφάνισή του, όσο και με ένα ποιοτικό επίπεδο πολύ ανώτερο των προσδοκιών, σε όλους τους τομείς που μπορείς να αξιολογήσεις ένα αυτοκίνητο.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK @ Galaxidi
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK @ Galaxidi K.BOIDANIS


Αναμφίβολα το θέμα της ποιότητας, είναι ένα από τα πλέον αγαπημένα για τη Mercedes-Benz διαχρονικά. Είναι ένας βασικός λόγος για την επιλογή κάποιου εκ των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας, που σε όλα τα segments όπου έχει εκπροσώπηση, ξεχωρίζει. Είναι το στοιχείο που αν βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες κάθε ενδιαφερόμενου για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, τα μοντέλα της MB έχουν πάντα κάτι παραπάνω να πουν.

Κοιτώντας το νέο αυτό δημιούργημα, που έρχεται στα χέρια μας λίγες μέρες πριν την απώλεια του εμβληματικού σχεδιαστή της εταιρείας, Μπρούνο Σάκο, δεν μπορούμε να αποφύγουμε τους παραλληλισμούς. Το παρελθόν, πάντα παίζει το ρόλο του “οδηγού” για τη σχεδίαση και τελικά το κύρος και την εμφάνιση κάθε νέου μοντέλου, οπότε και εδώ, έχουμε ένα οπτικά γνήσιο μοντέλο της εταιρείας με το τριάκτινο αστέρι.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK MERCEDES-BENZ AG


Επιβλητικό, με καθαρές γραμμές και μια γοητεία που ταιριάζει τόσο πολύ στο σύνολο και προσδιορίζεται ως επί το πλείστον από τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, η CLE είναι ένα από τα αυτοκίνητα της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς, που κυριολεκτικά δεν χορταίνεις να κοιτάς. Ειδικά το πίσω μέρος, είναι λες και προοριζόταν για κάποιο φουτουριστικό πρωτότυπο και “κατά λάθος” βρέθηκε στη γραμμή παραγωγής.

Παρά τις διαστάσεις της, καθώς μικρή δεν τη λες- ιδιαίτερα σε λευκό χρώμα όπως είναι το δείγμα που έχουμε εδώ, η CLE είναι κομψή και αποπνέει σπάνια χάρη. Στέκεται πάνω στις 19άρες ζάντες, με τα 45άρια ελαστικά και δείχνει έτοιμη να σε συνοδέψει σε ταξίδια μακρινά, με μια διάθεση να σκίζει τον αέρα μπροστά της, επιτρέποντάς του να ρέει πάνω στο εντυπωσιακό χαμηλό της αμάξωμα (1,42 μ.) με το πλάτος των 1,86 μέτρων.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK MERCEDES-BENZ AG


Ανοίγεις τη μεγάλη πόρτα, που όπως σε κάθε μεγάλο coupe που “σέβεται τον εαυτό του” δεν υπάρχει πλαίσιο για το παράθυρο και μπαίνεις σε ένα κόσμο ποιότητας, από αυτούς που έχουν συμβάλλει στο να έχει η Mercedes-Benz το δικό της πιστό κοινό. Πολύ όμορφα και αποτελεσματικά στη στήριξη καθίσματα σε περιμένουν εκεί, με τον ηλεκτρικό βραχίωνα να διευκολύνει τη χρήση της ζώνης ασφαλείας, καθώς τη φέρνει πιο κοντά στον ώμο.

Πίσω από το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις κομψές απεικονίσεις, παίρνει τη μορφή που θέλει ο οδηγός ανά περίπτωση και μπορεί να προβάλλει τις πληροφορίες σε διαφορετικό φόντο αλλά και να απεικονίζει το χάρτη για το GPS. Στην κεντρικά τοποθετημένη, κάθετη οθόνη του MBUX, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό ή το συνοδηγό να έχουν έλεγχο σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK P.DIAMANTIS


Για τους πίσω, αξίζει να σημειωθεί πως ο χώρος δεν είναι αμελητέος. Σίγουρα, δεν έχουν την “άπλα” των εμπρός αλλά και πάλι, όταν το μοντέλο θα κληθεί να φιλοξενήσει δύο ακόμα επιβάτες, με μια μικρή προσοχή στην πρόσβαση αλλά και την αναμενόμενα μικρότερη απόσταση από την οροφή, οι συνθήκες δεν είναι απαγορευτικές. Ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις.

Όλοι οι επιβαίνοντες απολαμβάνουν την ηχομόνωση και τη ρύθμιση της ανάρτησης, που υποστηρίζει ιδανικά κάθε διάθεση του οδηγού. Στο χαλαρό cruising, το επιβλητικό coupe δεν έχει ανταγωνισμό. Καλύπτει αποστάσεις με άνεση και ιδιαίτερη χάρη, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί και ανταποκρίνεται σε διάθεση για ταχύτητα και σπορ αντιμετώπιση διαδρομών σε επαρχιακό δίκτυο με μπόλικες διαδοχικές στροφές.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK P.DIAMANTIS


Το τιμόνι “ακούει” τα κελεύσματα, με τρόπο που δεν αφήνει περιθώριο για παρεξηγήσεις. Είναι βγαλμένο -ή μάλλον, καλύτερα, προσαρμοσμένο- σε μια πραγματικότητα κατά την οποία δεν παίζει και τόσο σπουδαίο ρόλο η απόλυτη αίσθηση για τη διασύνδεση του οδηγού με την άσφαλτο. Άλλωστε, ποτέ η Mercedes δεν διακρινόταν στο συγκεκριμένο τομέα. Τώρα όμως αυτό που παίρνεις από το τιμόνι, είναι παραπάνω από επαρκές.

Όπως άλλωστε συμβαίνει επανειλημμένως στις μέρες μας, η αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, είναι σε μεγάλο ποσοστό αυτή που “καλύπτει” την “απόλυτη αίσθηση” και δίνει στον οδηγό την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να πάει πιο γρήγορα και να αισθανθεί πως συμμετέχει και δημιουργεί. Εδώ λοιπόν, μπορεί σε αίσθηση να μην εντοπίζεται η αναλογικότητα των αντίστοιχων βολάν της BMW αλλά πάλι, έχεις ό,τι χρειάζεσαι ακριβώς για να περάσεις καλά.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Ως αίσθηση πάντα, σε κάθε περίπτωση έχεις το γρανιτένιο πλαίσιο να υποστηρίζει με τον προβλεπόμενο τρόπο κάθε σου διάθεση. Είπαμε: δεν είναι μικρό GTI για να το στέλνεις από στροφή σε στροφή με τιμονιές. Είναι όπως φαίνεται, ένα αρχοντικό GT που θα σε ταξιδέψει με χάρη, άνεση και ξεχωριστό στυλ, ακόμα και στο όριο των δυνατοτήτων του κινητήρα, που σε αυτή εδώ την έκδοση, είναι αρκετά μικρότερες από εκείνες του συνδυασμού πλαισίου- ανάρτησης.

Εδώ, σε αντίθεση με ότι παρατηρούσαμε στη σεντάν E220d, το χαμηλότερο προφίλ των ελαστικών (245/40-19) παίζει το ρόλο του στη διαμόρφωση μια πιο “στακάτης” αίσθησης κατά το στρίψιμο. Σαφώς πιο ταιριαστής στο σπορ υπόβαθρο του coupe μοντέλου αλλά και πάλι, χωρίς να θίγει ανεπανόρθωτα την άνεση στο 99% των περιπτώσεων που το αυτοκίνητο θα περάσει πάνω από κάποια σεβαστού μεγέθους κακοτεχνία.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK MERCEDES-BENZ AG


Τυπικό δείγμα Mercedes με άλλα λόγια. Όλα τα παραπάνω, αθροιστικά υπολογιζόμενα, μας κάνουν ένα σπουδαίο σύνολο, σε μια κατηγορία που δείχνει να “υποφέρει” από την έλλειψη της προσοχής που αντικειμενικά της αξίζει. Η στροφή της πλειοψηφίας του κοινού προς τις υπερυψωμένες προτάσεις της αγοράς, έχει αποδυναμώσει και ετούτη εδώ την πολύ ενδιαφέρουσα και τόσο ξεχωριστή κατηγορία.

Προτάσεις σαν αυτή της Mercedes-Benz, δεν υπάρχουν πολλές. Για όσους ενδιαφέρονται ωστόσο, πρέπει να πούμε πως το γερμανικό μοντέλο, από τη βασική του κιόλας έκδοση, προσφέρει περισσότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Οι διαστάσεις του δε, μπορούν να το φέρουν μπροστά στις επιλογές κάποιου που δεν είναι απαραιτήτως “φίλος” των coupe αυτοκινήτων αλλά θέλει κάτι πραγματικά ποιοτικό και ικανό για να καλύψει τις μεταφορικές του ανάγκες που περιλαμβάνουν πολύ ταξίδι στην Εθνική Οδό.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK @ Galaxidi
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK @ Galaxidi K.BOIDANIS


Εκεί που τα χιλιόμετρα “καταπίνονται” με μοναδική χάρη και η κατανάλωση του καυσίμου μένει σε υποδειγματικά χαμηλά νούμερα. Στα χέρια μας, με δεδομένη και τη λαχτάρα για να “ανακαλύψουμε” τις επιδόσεις αλλά και τις ικανότητες του πλαισίου, το δίλιτρο σύνολο περιορίστηκε σε ένα εξαιρετικό 6,8 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια της δοκιμής που περιελάμβανε τα πάντα.

Από ταξίδι έως μετακίνηση σε “πηγμένη” Αθήνα και από “σανίδα” σε ελεγχόμενο περιβάλλον, μέχρι την κυριλέ εμφάνιση σε κοσμοπολίτικα στέκια, η CLE200 ήταν πάντα “βασίλισσα” της εκάστοτε περίστασης. Με ένα τρόπο μοναδικά ευχάριστο που πραγματικά κάνει τον οδηγό αλλά και τους υπόλοιπους επιβάτες να αισθάνονται πραγματικά σημαντικοί.

Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK
Mercedes-Benz CLE200 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Τεχνικά χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz CLE200

Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4 turbo, 1.999

Ισχύς κινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.): 204/5.800

Ροπή κινητήρα (Nm/σ.α.λ.): 320/1.600-4.000

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 48V (ίπποι): 23

Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 205

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 9 σχέσεων

Ανάρτηση (εμπρός/πίσω): Πολλαπλών συνδέσμων/ Πολλαπλών συνδέσμων

0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 7,4”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 240

Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή): 6,4

Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.850x1.861x1.423

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.865

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 420

Βάρος (κιλά): 1.790

Τιμή: Από 64.630 ευρώ

TAGS ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE MERCEDES-BENZ CLE MERCEDES-BENZ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ