Οδηγούμε τη νέα Skoda Fabia
Πλήρως ανανεωμένη η Fabia, στην 3η της γενιά, με χαρακτήρα εξατομίκευσης. Η έκδοση Monte Carlo προσφέρεται αποκλειστικά με έναν κινητήρα τρικύλινδρο, TSI 1.0 lt, με ισχύ 95 ίππους.
Δεν έχει λίγους μήνες από τότε που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα η 3η γενιά της Skoda Fabia. Ένα αυτοκίνητο, στο οποίο βασίζει πολλά η τσεχική μάρκα του ομίλου της VW, κι αυτό επειδή ανήκει στη λεγόμενη μικρή κατηγορία με σημαντικό όγκο πωλήσεων.
Με παρακαταθήκη πάνω από 4 εκατ. αυτοκίνητα Fabia, από το 1999 που λανσαρίστηκε, τώρα, 20 χρόνια μετά, καλείται να διατηρήσει τη δημοφιλία της διεθνώς. Στην Ελλάδα, με τον επίσης έντονο ανταγωνισμό, θα επιχειρήσει να πλασαριστεί ψηλά στην κατηγορία της, σε μια πλήρη χρονιά πωλήσεων.
Οδήγησα την ειδική έκδοση Monte Carlo, που διαφοροποιείται κάπως, αισθητικά από την απλή έκδοση της Fabia, με πιο σπορ χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε αγωνιστικές εκδόσεις που πήραν μέρος στο θρυλικό ράλι του Μόντε Κάρλο. Το πλαίσιο της επανασχεδιασμένης μάσκας ψυγείου και η οροφή διατίθενται σε σπορ μαύρο χρώμα, όπως και το χείλος δυο τμημάτων του μπροστινού σπόιλερ, οι εξωτερικοί καθρέφτες, τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι βασικοί τροχοί αλουμινίου 16 ιντσών Italia.
Ο επανασχεδιασμένος διαχύτης συνεχίζει τις σπορ πινελιές στο πίσω μέρος, ενώ το έμβλημα MONTE CARLO κυριαρχεί σε κάθε μια από τις κολόνες Β στα μαρσπιέ των θυρών. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί επίσης στην καμπίνα, στην οροφή, τις κολόνες και την κεντρική κονσόλα. Κόκκινες διακοσμητικές ραφές στα υποβραχιόνια των μπροστινών θυρών και στο μπροστινό κεντρικό υποβραχιόνιο κάνουν πιο ευχάριστη την ατμόσφαιρα. Ο αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα φωτίζεται, ενώ το ανθρακί του πίνακα οργάνων και των δερμάτων, με λευκές ραφές χαρακτηρίζουν τα σπορ, καπιτονέ καθίσματα.
Η έκδοση Monte Carlo προσφέρεται αποκλειστικά με έναν κινητήρα τρικύλινδρο, TSI 1.0 lt, με ισχύ 95 ίππους, που εφοδιάζεται με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων βενζίνης και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μολονότι θα περίμενε κάποιος μια πιο ζωηρή έκδοση, με τους 110 ίππους δηλαδή, εντούτοις για να κρατηθεί η τιμή σε φυσιολογικά πλαίσια, λόγω του ξεχωριστού εξοπλισμού, γι αυτό και η εταιρεία προτίμησε να το προσφέρει με την αμέσως μικρότερη σε ισχύ έκδοση του κινητήρα.
Στον δρόμο έχεις το ρεπρίζ που θέλεις, γνωρίζοντας ότι δεν οδηγείς ένα GTI βέβαια. Είναι σβέλτη στην πόλη, με καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, έχει καλή ροπή, ωραία αίσθηση στο τιμόνι και κατανάλωση που μπορεί να πέσει και κάτω από τα 8,5 λίτρα στα 100 χλμ., που βγάλαμε εμείς, οδηγώντας κάπως πιο γρήγορα, γενικά.
Θεωρώ ότι θα ικανοποιήσει τον μέσο οδηγό, που θέλει ένα αυτοκίνητο ελκυστικό στο μάτι, με πολύ καλό εξοπλισμό (φώτα ημέρας LED, προβολείς LED και πίσω φώτα LED, σύστημα Infotainment, θύρα USB μπροστά κ.α.).
Σε χώρους, όπως όλα τα Skoda έτσι και η Fabia διαθέτει τους μεγαλύτερους στην κατηγορία της. Πέντε επιβάτες θα φιλοξενηθούν εύκολα, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται από 330 λίτρα σε έως 1.150 λίτρα,
Τώρα, σε επίπεδο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, περιλαμβάνει ανίχνευση τυφλών σημείων, ειδοποίηση πίσω κυκλοφορίας και αυτόματη υποβοήθηση φώτων. Στάνταρ, εκτός από τον Ηλεκτρονικό Έλεγχο Ευστάθειας (ESC) και το Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών (ABS), διαθέτει επίσης Έλεγχο Πέδησης Κινητήρα (EBC), έλεγχο πρόσφυσης ASR, υδραυλική υποβοήθηση πέδησης, ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης, Φρένο Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων, ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS και παρακολούθηση πίεσης ελαστικών. Έξι αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες, ενώ δυο παιδικά καθίσματα μπορούν να στερεωθούν γρήγορα και εύκολα, χρησιμοποιώντας στηρίγματα Isofix.
Η έκδοση Monte Carlo κοστίζει 14.880 ευρώ.