Οδηγούμε την ολοκαίνουργια Skoda Octavia 2.0 TDI
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση της 4ης γενιάς του μοντέλου, αποδεικνύει γιατί –ακόμη- έχουν λόγο ύπαρξης τα μοτέρ diesel.
Ως που θα φθάσει σε διαστάσεις η Octavia, ούτε ίσως και οι ίδιοι, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Skoda, δεν γνωρίζουν. Το επισημαίνω αυτό, διότι με μήκος 4,689 μ., η Grand Coupe είναι 19 χιλιοστά μακρύτερη από πριν, όντας και πιο φαρδιά κατά 15 χλστ.
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής
Αυτό και μόνο την καθιστά άκρως επιβλητική στο δρόμο, αλλά το κυριότερο είναι οι χώροι στο εσωτερικό. Θυμάμαι την Αντριάνα Σκλεναρίκοβα (αλήθεια, γιόρταζε χθες;), στη διαφήμιση της πρώτης γενιάς Superb, η οποία ήταν και παραμένει ένα αμάξωμα μεγαλύτερο της Octavia, όταν καθόταν με αυτά τα μεγάλα πόδια, σταυροπόδι στο πίσω μέρος!
Ε, στην 4η γενιά της Octavia, η οποία έφθασε σε χώρο την πρώτη γενιά Superb, πάλι με την ίδια άνεση θα καθόταν.
Πέραν, βέβαια των άπλετων χώρων στην καμπίνα για 5 επιβάτες, ανέκαθεν το δυνατό σημείο της Skoda, σε όλα τα μοντέλα, ήταν η ευρυχωρία του πορτ-μπαγκάζ. Στην έκδοση Grand Coupe, πήρε ακόμα 10 λίτρα σε όγκο και έφθασε στα 600, ικανά όχι μόνο να μεταφέρουν τις αποσκευές μιας οικογένειας, αλλά και αγροτικά προϊόντα από το χωριό!
Με μίνιμαλ χαρακτηριστικά στο κόκπιτ, το ταμπλό χωρίζεται σε δύο τμήματα, τα χειριστήρια είναι με πλήκτρα και η μεγάλη οθόνη αφής (από 8,25 έως 10 ίντσες) του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, κάνει μπαμ. Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και το νέας σχεδίασης πολυλειτουργικό τιμόνι με δύο ακτίνες, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ για το αυτόματο κιβώτιο DSG, μόνο έναν μικρός διακόπτης υπάρχει για τον χειρισμό, και με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών και από τα «αυτιά» πίσω από το τιμόνι.
Με σύγχρονη σχεδιαστική αντίληψη εξωτερικά, στάνταρ φωτισμό LED, εμπρός - πίσω, και αρκετό χρώμιο, οδηγώντας τη δίλιτρη έκδοση πετρελαίου, ένιωσα ιδιαίτερα. Αφενός, ο θόρυβος του κινητήρα που περούσε στην καμπίνα, ήταν απειροελάχιστος, όπως και οι θόρυβοι από την κύλιση του αυτοκινήτου. Πολύ σημαντική δουλειά στην ηχομόνωση, αλλά και εξαιτίας της νέα πλατφόρμας του ομίλου της VW, που χαρίζει και καλύτερη αεροδυναμική, κάτι που αντιλήφθηκα με τις μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.
Το μοτέρ, χωρίς να ζοριστεί με 340 Nm ροπής από χαμηλά (1.700 σ.α.λ.), βγάζει εύκολα τα 150 άλογα ισχύος και όχι πολύ ψηλά (3.000 σ.α.λ.), με την κλιμάκωση στο 7άρι DSG κιβώτιο να είναι απίθανη.
Για την ιστορία, το αυτοκίνητο επιταχύνει σε 8,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα έως 220 χλμ./ώρα.
Κινούμενος στο πλαίσιο του ΚΟΚ, με διακόπτη εκκίνησης (χωρίς κλειδί), το εντυπωσιακό είναι ότι η μέση κατανάλωση ήταν αρκετά κάτω από τα 5 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ πολύ ευχάριστο στοιχείο, με το πάτημα του αυτοκινήτου και όχι λόγω του βάρους (1.487 κιλά), να είναι από αρκετά καλό, έως απροβλημάτιστο.
Η νέα Octavia, έχει λανσαριστεί με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, που καλό είναι να γνωρίζεις ότι υπάρχουν και είναι εκεί για την ασφάλεια οδηγού και επιβαινόντων. Στην πράξη τα διαπιστώνεις, δηλαδή αν αποφεύγει χτύπημα με προπορευόμενο όχημα ή πεζό και δικυκλιστή, αν ελέγχει από το πλάι για εσένα, αν σε κρατά στη λωρίδα κυκλοφορίας σου, αν σε ενημερώνει μέσω του head-up display με πληροφορίες στο παρμπρίζ, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σου από τον δρόμο, και τόσα άλλα που περιλαμβάνει η σουίτα συστημάτων της Skoda, Travel Assist.
Οι τιμές της νέας Skoda Octavia, ξεκινούν από 19.500 ευρώ (1.0 TSI), ωστόσο η έκδοση δοκιμής κοστίζει 26.950 ευρώ (2.0 TDI DSG7).