Οδηγούμε το ανανεωμένο VW Passat 1.6 TDI
Η diesel εκδοχή του γερμανικού μεσαίου sedan, VW Passat που φέρνει μια σειρά νέων τεχνολογιών ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στον μισό αιώνα ιστορίας, το Volkswagen Passat εξακολουθεί να μένει πιστό στην ιδέα του sedan σχεδίου -παρότι το παραδοσιακό τριών όγκων αμάξωμα αυτόν τον καιρό χάνεται στη θύελλα των SUV και Crossovers-, τόσο πολύ που εισάγει τη σειρά νέων ηλεκτρονικών τεχνολογιών της εταιρείας του Βόλφσμπουργκ.
Η ανανέωση της 8ης γενιάς του Passat, η οποία είχε παρουσιαστεί το 2015, φέρνει τις τεχνολογίες ημι-αυτόνομης οδήγησης που περνούν σταδιακά και στα υπόλοιπα Volkswagen. Οι τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνονται στη "σουίτα" ΙQ.DRIVE, και λειτουργούν με ταχύτητα μέχρι και 210 χλμ./ώρα.
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής
Εξέχουσα θέση σε αυτές έχει το νέο Travel Assist, που κάνει ένα βήμα παραπέρα στον ημι-αυτόνομο έλεγχο του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το predictive cruise control, το emergency steering assist και το διαισθητικό τιμόνι που αναγνωρίζει το άγγιγμα των χεριών του οδηγού.
Επιπλέον, το Traffic Jam Assist προσφέρει αυτόνομη υποβοήθηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ έχει αναβαθμιστεί και το Lane Assist για τη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Τέλος, νέοι είναι και οι LED Μatrix κατευθυνόμενοι προβολείς (ΙQ.LIGHT).
Αντίστοιχα, στο εσωτερικό το λογισμικό "Volkswagen WE" προσφέρει ευρύτερα διαδραστικές με τον οδηγό δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω του τρίτης γενιάς συστήματος Modular Infotainment Matrix (MIB3). Οι πληροφορίες των εφαρμογών, του smartphone και του συστήματος infotainment απεικονίζονται στην κεντρική έγχρωμη οθόνη με διαγώνιο 6,5″, 8″ ή 9,2 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός (Active Info Display).
Κατά τα άλλα, περιμετρικά το εσωτερικό του facelift του Passat έχει μόνο νέες επενδύσεις, λεπτομέρειες και χρώματα, διατηρώντας την κάπως αυστηρή, αλλά και παράλληλα ευχάριστη και λειτουργική αισθητική του και την εξαίρετη ποιότητα των υλικών. Εξωτερικά, οι αλλαγές εντοπίζονται μόνο στους προφυλακτήρες και στη μάσκα, ειδικά στο κάτω μέρος της και στο περίβλημα των προβολέων στις δύο άκρες του εμπρός προφυλακτήρα.
Παρά την ανεπαίσθητη αύξηση του μήκους κατά 8 χιλιοστά, φτάνοντας τα 4,77 μέτρα το μεσαίο γερμανικό σεντάν προσφέρει κορυφαίο χώρο για τέσσερις επιβάτες, ενώ ένας πέμπτος χωρά χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο χώρος αποσκευών είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, στα 586 λίτρα - που μπορούν να γίνουν 1.152 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
H Volkswagen έχει κρατήσει τον έλεγχο του βάρους του ανανεωμένου Passat, στα 1.440 κιλά, στην έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 TDI που οδήγησα σε αυτή τη δοκιμή. Έχοντας ήδη αυξηθεί σε απόδοση στους 120 ίππους, αποδίδει 250 Nm ροπής, που το κάνουν εξαιρετικά ζωηρό και ικανό για κάθε οδηγική απαίτηση τις μέσες (μετά τις 1.800) στροφές του.
Πλέον, το Passat 1.6 TDI διατίθεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7, που είναι εξαιρετικό σε ταχύτητα και ευφυΐα αλλαγής των σχέσεων. Μέσω του επιλογέα των προγραμμάτων οδήγησης χαμηλά στην κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει μεταξύ των Normal, Eco και Sport, για περισσότερη οικονομία ή περισσότερη απόδοση. Στην περίπτωση του Eco, που δίνει έμφαση στην οικονομία στις αλλαγές ταχύτητας, η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει και κοντά στα 6 λίτρα/100χλμ.
Όλοι, εξάλλου, οι κινητήρες του ανανεωμένου Passat καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Η πολιτισμένη λειτουργία και η έλλειψη κραδασμών αυτού του diesel κινητήρα συμβάλλουν και στη "βασιλική" άνεση του Passat στα μεγάλες αποστάσεις, ως τέλειο ταίρι με την άρτια ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει η πλατφόρμα MQB και η ρύθμιση της ανάρτησης.
Η τελευταία έχει σαφή προσανατολισμό στην άνεση, που είναι εξαίρετη σε κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Παράλληλα, όμως, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζουν αρκετά στιβαρή αίσθηση στις στροφές, αξιόλογο έλεγχο των κλίσεων του μεγάλου αμαξώματος και προοδευτική εμφάνιση των τάσεων υποστροφής στο όριο.
Το νέο Passat 1.6 TDI ξεκινά από τα 27.300 ευρώ στην -έτσι κι αλλιώς πλούσια- βασική έκδοση Executive, πάντα με το αυτόματο κιβώτιο DSG7, ενώ στην κορυφαία του έκδοση R-Line φτάνει τα 32.870 ευρώ.