Οδηγούμε το ανανεωμένο υβριδικό Suzuki Ignis
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής δοκιμάζει την ανανεωμένη έκδοση του Suzuki Ignis, η οποία ήρθε πρόσφατα στην Ελλάδα με βελτιωμένη ισχύ της μπαταρίας.
Στην πορεία για τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, η κάθε εταιρεία έχει διαλέξει διαφορετικούς δρόμους, που όλοι, ωστόσο, έχουν ίδια τελική κατάληξη.
Οι δρόμοι αυτοί, για να χρησιμοποιήσουμε όρους της καθημερινότητας, είναι εναλλακτικοί ή "κοπάνες" όπως λένε στους αγώνες, όπου κάποιος χρησιμοποιεί αυτό το πέρασμα για να κόψει δρόμο.
"Κοπάνες" υπάρχουν αρκετές, με πιο χαρακτηριστικές της υβριδικής τεχνολογίας,καθώς ο κάθε κατασκευαστής επιλέγει τον πιο προσιτό ή τον πιο πρόσφορο προς αυτόν δρόμο, που θα τον οδηγήσει σταδιακά στην πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Η Suzuki, ξεκίνησε να μπαίνει στην ήπια υβριδική τεχνολογία αρχικά με το Swift και το Baleno και εν συνεχεία με το ολοκαίνουργιο Ignis, το οποίο παρουσιάστηκε τέλη του 2016, αρχές 2017. Η επιλογή της ήταν να χρησιμοποιήσει το πλέον ήπιο υβριδικό σύστημα, το SHVS, που ουσιαστικά μέσω μπαταρίας ιόντων λιθίου 3Ah, συσσώρευε ενέργεια κατά την πέδηση, και υποβοηθούσε τον κινητήρα 1.2 DualJet, των 90 ίππων, με περίπου 3 ίππους και 50 Nm ροπής.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του ανανεωμένου υβριδικού Suzuki Ignis, είναι ότι εφοδιάζεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, κάτι που θέλουν πολλοί για ένα αυτοκίνητο, κυρίως πόλης, αλλά με χαρακτηριστικά off- road, στα οποία επίσης θα αναφερθώ.
Πρακτικά, οδηγώντας, μπορεί να έχεις λιγότερη ροπή, όμως αποδίδεται από τις χαμηλότερες στροφές για να έχεις ρεπρίζ και περιορισμένη κατανάλωση, την οποία διαπιστώσαμε στα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Ισως με λίγη πιο στρωτή οδήγηση, από αυτή που υποβάλαμε το μοντέλο, να μπορείς να πετύχεις 6,1 – 6,2 λίτρα στα 100 χλμ.Είναι, βλέπετε, το αυτόματο κιβώτιο που τσιμπάει την κατανάλωση, αλλά όπως είπαμε το θέλουν πολλοί και ειδικά οι γυναίκες οδηγοί και οι κάπως μεγαλύτερης ηλικίας, για πιο ξεκούραστη οδήγηση.
Εκείνο, πάντως, που κάνει την ειδοποιό διαφορά στην κατηγορία του, είναι η αυξημένη απόσταση των 18 εκ. από το έδαφος, που αφενός κάνει τους επιβάτες να κάθονται ψηλότερα και αφετέρου να μπορεί να κινηθεί και σε χωμάτινες διαδρομές, όπως διαπιστώνετε και από τις φωτογραφίες, ακόμα και στη δικίνητη έκδοση, μολονότι προσφέρεται και σε τετρακίνητη, ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το Ignis Hybrid να ξεχωρίζει.