Οδηγούμε το Fiat 500Χ 1.3lt – 150 hp
Ο Δημήτρης Μπαλής οδήγησε το Fiat 500Χ 1.3lt – 150 hp και σας μεταφέρει την εμπειρία του.
Στον σκληρό ανταγωνισμό των συμπαγών SUV, η πρόταση της Fiat με το 500Χ, είναι ξεχωριστή. Το καλαίσθητο στυλ, είναι πλέον αναγνωρίσιμο από μακριά και η νέα του έκδοση εκφράζεται από τα φωτιστικά σώματα που χρησιμοποιούν τεχνολογία LED, με φώτα ημέρας μπροστά.
Στην έκδοση δοκιμής, διακρίνουμε ποδιές και πλαϊνά προστατευτικά που αναδεικνύουν τη σιλουέτα σε πιο off-road, μολονότι καθαρά προσθιοκίνητο το αυτοκίνητο. Με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, αλλά ευρύχωρο εσωτερικό και μεγάλο χώρο αποσκευών, το περιβάλλον είναι γνήσια ιταλικό, με περιπετειώδη χαρακτήρα, ποιοτικά υλικά, καλό φινίρισμα και πολλές θήκες.
Το τριάκτινο τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση, συνάδει με τα καθίσματα και φέρει χειριστήρια για πολλές λειτουργίες, ενώ στο μέσον του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής. Ο δε πίνακας οργάνων, διατηρεί τη λογική των τριών κυκλικών τομέων – κύριο χαρακτηριστικό της οικογένειας 500.
Τώρα, αυτό που ενδιαφέρει αρκετά, είναι τα νέα μοτέρ που πλαισιώνουν το μοντέλο. Στην έκδοση δοκιμής, είχα στη διάθεσή μου το 4κύλινδρο σύνολο 1.3 lt, της νέας γενιά κινητήρων Firefly Turbo με τους 150 ίππους και τα 270 Nm ροπής, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 6 σχέσεων. Είναι, πράγματι, ένα μοτέρ που το χρειαζόταν το 500Χ, για να ζωηρέψει. Εχει σχετικά αθόρυβη λειτουργία, είναι αποδοτικό, όχι όμως και τόσο οικονομικό, καθώς εντός και εκτός πόλης, έκαψε 11,5 λίτρα στα 100 χλμ. Επίσης, το κιβώτιο θα το ήθελα πιο άμεσο, ίσως επειδή έχω συνηθίσει στα 7άρια αυτόματα κιβώτια.
Πάντως, γούστα είναι αυτά και υποκειμενική η άποψη, καθώς δοκιμάζουμε τα αυτοκίνητα πάνω από τον μέσο όρο των καθημερινών οδηγών. Εξάλλου, υπάρχει και η τρικύλινδρη έκδοση 1.3 lt, με 120 ίππους και 190 Nm ροπής, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι νέοι, turbo κινητήρες, είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Παράλληλα, είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλό βάρος. Επίσης, η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του 500X συμπληρώνει ο ανανεωμένος 1.6 E-Torq με τους 110 ίππους, προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP, οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο.
Στο δρόμο, η έκδοση δοκιμής παίρνει πολύ μεγάλο βαθμό. Σβέλτο στην πόλη, καλό πάτημα στον αυτοκινητόδρομο και ζόρικο στα ορεινά κομμάτια. Η ανάρτηση είναι υποδειγματική, ακόμα και με τέσσερα άτομα στο αυτοκίνητο.
Τώρα, όσον αφορά στον εξοπλισμό, προσφέρονται δύο νέα συστήματα. Το πρώτο είναι το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο ενημερώνει τον οδηγό ώστε να προσαρμόσει κατάλληλα την ταχύτητα του οχήματος (Speed Advisor) και το δεύτερο το σύστημα διόρθωσης πορείας (Lane Assist), που λειτουργεί σε ταχύτητες από 60 έως και 180 χλμ./ώρα και διορθώνει την πορεία του οχήματος αν αυτό ακούσια αλλάξει λωρίδα. Ανάλογα την έκδοση, διαθέσιμα είναι συστήματα όπως το επόπτευσης τυφλού σημείου (Blind Spot Alert), το ενεργό σύστημα διατήρησης ασφαλούς απόστασης που λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα (Safety Distance Manager), καθώς και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Brake), που επιτρέπει την αναγνώριση εμποδίων στην πορεία του αυτοκινήτου και ενεργοποιεί τα φρένα στην περίπτωση που ο οδηγός δεν κάνει κάποια κίνηση ώστε να αποφύγει την επικείμενη σύγκρουση.
Τεχνολογικά, εφοδιάζεται με τη νέα γενιά του συστήματος Uconnect, που συνδυάζεται με οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 7 ιντσών, που διαθέτει σύστημα Bluetooth, audio streaming, ανάγνωση μηνυμάτων και λειτουργία αναγνώρισης φωνής, θύρες Aux και USB καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι. Φέρει και κάμερα οπισθοπορείας καθώς και σύστημα πλοήγησης TomTom 3D.
Το Fiat 500Χ είναι διαθέσιμο με άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, μέσω της FCA Bank και τιμές που ξεκινούν από τις 16.900 ευρώ. Η ελάχιστη προκαταβολή είναι 35%, ενώ η μέγιστη διάρκεια εξόφλησης είναι 48 μήνες…