X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το Ford Kuga 1.5 lt – 120 hp με χειροκίνητο κιβώτιο

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Με μια τεράστια αυτονομία που ξεπερνά τα 750 χλμ., με γεμάτο πετρέλαιο το ρεζερβουάρ του Ford Kuga, πηγαίνεις δύο φορές στην Πάτρα και γυρίζεις.

Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, όμως το κυριότερο είναι το πόσο καταναλώνεις, καθώς οδηγώντας ένα μεγάλο SUV με βαρύ αμάξωμα, ίσως και να τρομάζεις στην ιδέα ότι η βελόνα στον δείκτη καυσίμου θα μετακινείται γρήγορα, προς τα κάτω.

Εχοντας στο μυαλό μου τα 8,7 λίτρα κατανάλωσης, της ίδιας έκδοσης που οδήγησα και πριν μερικούς μήνες, με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 lt – 120 hp, αλλά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τότε, ήθελα να διαπιστώσω πόσο θα μπορούσε να μεταβληθεί αυτό το νούμερο με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Κι εντυπωσιάστηκα, καθώς με 7,2 λίτρα μέση κατανάλωση στα 100 χλμ. και με παρόμοιο τρόπο οδήγησης, όχι δηλαδή στα όρια, η διαφορά του ενάμιση λίτρου είναι όντως σημαντική.

Βέβαια, άλλες οι αρετές του αυτόματου κιβωτίου, που διευκολύνει πολλούς, έχοντας και το προσόν με τις χειροκίνητες αλλαγές από το τιμόνι. Ομως, αν είναι να έχεις τέτοια διαφορά στην κατανάλωση, “ας πάει και το παλιάμπελο”, που λέμε. Προσωπικά, το να οδηγώ με χειροκίνητο κιβώτιο, δεν με ενοχλεί, ούτε με δυσκολεύει. Και μπορώ να πω ότι το ευχαριστήθηκα κιόλας, καθώς είναι εύχρηστος ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Οδηγικά, το μοτέρ σχεδόν δεν ακούγεται, εξαιτίας της θαυμάσιας ηχομόνωσης, είναι αποδοτικά από χαμηλά, με τα 270 Nm της ροπής να έρχονται από τις 1.500 σ.α.λ. Εντάξει, δεν είναι εκρηκτικό με τους 120 ίππους, όμως δεν περιμένεις αυτό αλλά μια πιο στρωτή συμπεριφορά με την άνοδο των στροφών, συμπεριφορά που έχει να κάνει και με την κατανάλωση.

Το Kuga είναι στιβαρό όσο πρέπει και στρίβει ευχάριστα, ενώ με τα τόσα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διαθέτει, χρειάζεσαι εξοικείωση, διότι μου έτυχε, έχοντας ανάψει φλας να προσπεράσω, όντας κοντά στο αυτοκίνητο, να νιώθω τη λειτουργία του συστήματος που φρενάρει το δικό μου αυτοκίνητο, προς αποφυγής σύγκρουσης με αυτό που έρχεται από τη λεγόμενο τυφλή γωνία.

Επίσης, διαθέτει και το σύστημα Pre Collision Assist με Pedestrian Detection, που λειτουργεί σε ταχύτητες από 3,6 χλμ./ώρα, έως και την τελική ταχύτητα. Χάρη στην ενσωματωμένη κάμερα στο παρμπρίζ - ακριβώς πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη - και το ραντάρ στον εμπρός προφυλακτήρα, είναι σε θέση να αναγνωρίζει, πέρα από τα αυτοκίνητα εμπρός του και πεζούς. Το σύστημα αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητική και οπτική ένδειξη, κατόπιν προετοιμάζει το σύστημα πέδησης, ενώ αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις, τότε ενεργοποιεί τα φρένα.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Φέρει ακόμα το Adaptive Cruise Control με Pre Collision Assist και Pedestrian Detection, που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με την κίνηση εμπρός, το Active City Stop, που λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα και “προφορτίζει” τα φρένα, ενώ αν ο οδηγός εξακολουθεί να μην αντιδρά απέναντι στον επικείμενο κίνδυνο, μειώνει τη ροπή του κινητήρα και εφαρμόζει αυτόματα δύναμη πέδησης προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μειώσει τις επιπτώσεις της, το Lane Keeping Aid, που αναγνωρίζει την ακούσια παρέκκλιση του οχήματος από τη λωρίδα κυκλοφορίας και προειδοποιεί τον οδηγό με δόνηση στο τιμόνι, ενώ παράλληλα εφαρμόζει ροπή στο αυτό για να βοηθήσει την επαναφορά του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας κ. ά. συστήματα.

Κατά τα λοιπά, η άνεση στην καμπίνα είναι υποδειγματική και τεράστιο το πορτ-μπαγκάζ, που χωρά όσα δεν μπορείς να φανταστείς, είναι εντυπωσιακό. Η σχεδίαση, με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα, τα κομψά φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED, το ανασηκωμένο πλαϊνό μέρος, τον διαχύτη και τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, είναι εν γένει αρεστή και ειδικά η έκδοση δοκιμής, ST-Line, είχε πιο εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά και στην καμπίνα με τις δέρμα-alcantara ταπετσαρίες.

Σε εξοπλισμό ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, το προηγμένο σύστημα SYNC 3, συνδέεις το smartphone, έχοντας και φωνητικές εντολές. Οι τιμές του Ford Kuga ξεκινούν από τις 22.308 ευρώ (δικίνητη έκδοση βενζίνης 1.5 lt – 150 hp), ενώ η πετρελαιοκίνητη έκδοση δοκιμής, με τον επιπρόσθετο εξοπλισμό ST-Line , αγγίζει τα 27.752 ευρώ...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ