X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORD RANGER

Οδηγούμε το Ford Ranger Raptor των 292 ίππων στην Ελλάδα

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Σκληρό off-road, χωμάτινη πίστα, ορεινή διαδρομή, εθνική οδός: Παίρνουμε μια πρώτη γεύση από τις ικανότητες του νέου Raptor σε κάθε είδους τερέν.

Σε μια εποχή που τα σπορ αυτοκίνητα είναι είδος προς εξαφάνιση, η Ford είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που ακόμη προσφέρει σπορ εκδόσεις σχεδόν για κάθε μοντέλο της γκάμας της. Και, όσο κι αν ένα ST είναι φυσιολογική επιλογή για τα Fiesta, Puma και Focus, ή το GT για την ηλεκτρική Mustang Mach-E, το να διατίθεται μια δυναμική έκδοση για ένα… pick-up, δεν είναι κάτι συνηθισμένο – τουλάχιστον στην Ευρώπη.

Με το Ranger Raptor της προηγούμενης γενιάς, η Ford τόλμησε να κάνει - για μια ακόμη φορά - κάτι που κανείς άλλος κατασκευαστής δεν θα σκεφτόταν να δοκιμάσει. Και η τόλμη της αυτή αποδείχτηκε πέρα για πέρα πετυχημένη εμπορικά. Σήμερα, το ολοκαίνουριο Ford Ranger Raptor είναι εδώ για να δώσει συνέχεια στην ιδέα, αλλά και τροφή στα όνειρά μας.

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Και όταν λέμε εδώ, εννοούμε στην Ελλάδα, μιας και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Raptor σε μια σύντομη διαδρομή από το Μαρούσι στις Αφίδνες, μέσω Πεντέλης (άσφαλτο και χώμα) και εθνικής οδού Αθηνών -Λαμίας, με τελικό προορισμό το Iaveris Park όπου το θηρίο της Ford ξεδίπλωσε τα ταλέντα του τόσο σε μια διαδρομή off road με δύσκολα περάσματα, όσο και στην μικρή αλλά πολύ ενδιαφέρουσα χωμάτινη πίστα ταχύτητας.

Στην άσφαλτο

Το Ranger Raptor είναι μεγάλο και στο δείχνει. Με μήκος 5,38 m και πλάτος (με καθρέπτες) 2,21 m, δεν είναι το πιο βολικό αυτοκίνητο για να οδηγείς στην πόλη, ή σε στενές ορεινές διαδρομές. Από την άλλη, είναι πολύ ήσυχο και άνετο, με τα δεδομένα των pick-up, θυμίζοντας SUV. Το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων λειτουργεί υποδειγματικά κάνοντας την οδήγηση ενός τόσο μεγάλου οχήματος ξεκούραστη, ενώ έχεις τη δυνατότητα να ρυθμίσεις ακόμη και τον ήχο της εξάτμισης, επιλέγοντας το πώς και το πόσο θέλεις να ακούγεται με ένα κουμπί στο τιμόνι: Quiet, Normal, Sport & Baja!

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, τα υλικά σκληρά και καλής ποιότητας και ο εξοπλισμός πολύ πλούσιος. Μεταξύ άλλων υπάρχουν στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4’’, σύστημα πολυμέσων SYNC 4 με κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 12’’, ηχοσύστημα Β&Ο με ψηφιακό ραδιόφωνο DAB και 8 ηχεία, κάμερα θέασης 360 μοιρών, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, αυτόματος διζωνικός ηλεκτρονικός και δερμάτινα / θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός.

Στις στροφές το pick-up της Ford είναι σταθερό και όταν πιέσεις παραπάνω, μόνο τα ελαστικά που στριγγλίζουν φανερώνουν το ρυθμό που ανεβαίνει. Στον αυτοκινητόδρομο, ο 3λιτρος V6 κινητήρας βενζίνης EcoBoost ξεδιπλώνει τους 92 ίππους του και επιταχύνει με σθένος το βαρύ pick-up (0-100 km/h σε 7,9’’) σε απαγορευμένες ταχύτητες, με το αυτοκίνητο να παραμένει πάντοντε σταθερό και ευθύβολο. Αν έχεις επιλέξει ένα από τα modes Sport ή Baja για την εξάτμιση, τότε η εμπειρία επιτάχυνσης συνοδεύεται και από ανάλογη ηχητική υπόκρουση…

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η οικονομία καυσίμου σίγουρα δεν είναι το φόρτε του, αλλά αν κάποιος δίνει βαρύτητα στην κατανάλωση, υπάρχει και η έκδοση με τον 2λιτρο diesel των 210 ίππων.

Στο ταξίδι, την ασφάλεια ενισχύουν σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου, όπως τα συστήματα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Mitigation System), ευστάθειας οχήματος (ESC), αντι-ανατροπής (RSC), υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid), υποβοήθησης των φρένων κατά την όπισθεν (Reverse Brake Assist) και επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) με δυνατότητα επιτήρησης και του ρυμουλκούμενου.

Off Road

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Για να βγούμε από την Πεντέλη προς εθνική οδό, οδηγήσαμε το θεριό των pick-up και σε μια μικρή χωμάτινη διαδρομή μέσα στο βουνό, όπου το μόνο που μας δυσκόλεψε ήταν κάποιες φουρκέτες στις οποίες έπρεπε να κάνουμε μανούβρα. Κατά τα άλλα, λάσπες, νερόλακκοι, πέτρες και λοιπά στοιχεία της διαδρομής ήταν ένα απλό θέαμα για εμάς και ένα παιχνίδι για το Raptor: τα περάσαμε όλα δίχως να καταλάβουμε τίποτα.

Κραδασμοί ή τριξίματα έλαμψαν δια της απουσίας τους, ενώ επιλέγοντας το ιδανικό για την περίσταση πρόγραμμα οδήγησης, η πρόσφυση ήταν ιδανική. Να πούμε εδώ πως το Ranger Raptor εξοπλίζεται με 7 προφίλ οδήγησης (Drive Modes): Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand και Baja. Ο οδηγός απλώς επιλέγει το ιδανικότερο για κάθε περίσταση από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα και αφήνει το αμερικανικό pick-up να μεγαλουργήσει.

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Από τον ίδιο διακόπτη επιλέγεις κίνηση στους πίσω τροχούς, τετρακίνηση, καθώς και μακριές ή κοντές σχέσεις (2H, 4A, 4H & 4L). Επιπλέον, στο μενού off road της κεντρικής οθόνης, εκτός από το να δεις πληροφορίες οδήγησης όπως οι γωνίες του αμαξώματος ή την εικόνα από την κάμερα που δείχνει τι υπάρχει ακριβώς εμπρός από το αυτοκίνητο, μπορείς ακόμη να κλειδώσεις το εμπρός και το πίσω διαφορικό και να ενεργοποιήσεις το σύστημα Trail Control, το οποίο πρόκειται ουσιαστικά για ένα cruise control για off road οδήγηση!

Iaveris Park: 4x4

Τις πραγματικές off road δυνατότητες του Ranger Raptor όμως, τις διαπιστώσαμε σε μια δύσκολη διαδρομή για 4x4 στο Iaveris Park. Δύσκολη ήταν όσο τη βλέπαμε εμείς, γιατί το θηρίο δεν αντιμετώπισε καμία απολύτως δυσκολία να περάσει οποιοδήποτε εμπόδιο.

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η διαδρομή ξεκινούσε εντυπωσιακά: Ρυθμίσαμε το Trail Control έτσι ώστε το pick-up της Ford να σκαρφαλώσει με ταχύτητα 3 km/h σε μια απότομη πλαγιά, στην οποία υπήρχαν σκαμμένοι λάκκοι με αρκετό βάθος όπου έπεφταν μέσα οι τροχοί εναλλάξ. Το κάναμε χωρίς πόδια και πιθανότατα θα μπορούσαμε και χωρίς χέρια, αν δεν έπρεπε να στρίψουμε στην κορυφή της πλαγιάς για το επόμενο εμπόδιο…

Στη συνέχεια, το Raptor βούταγε, σκαρφάλωνε και πέρναγε κάθε δυσκολία εκμεταλλευόμενο την απίστευτη πρόσφυση που εξασφαλίζει το ψαγμένο σύστημα τετρακίνησης - σε συνδυασμό φυσικά με τα ετοιμοπόλεμα ελαστικά και τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης (31 μοίρες), ράμπας (24 μοίρες) και αναχώρησης (24-27 μοίρες). Μεγάλη είναι επίσης η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (272 mm), αλλά και η ικανότητα διέλευσης υδάτινου εμποδίου (850 mm).

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Το πιο θεαματικό ίσως είναι πως το Raptor περνούσε από κάθε λάκκο, λόφο, εμπόδιο ή πέτρα, σχεδόν δίχως ίχνος σπιναρίσματος, χωρίς στιγμή δισταγμού. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα συνεργάζονται τόσο αρμονικά και τόσο αποτελεσματικά, για να “ξελασπώσουν” το στιβαρό pick-up των 2,5 τόνων - πολλές φορές λασπώνοντάς το βέβαια... Πιο πιθανό είναι να κάνει πίσω ο οδηγός, παρά το Raptor!

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Iaveris Park: πίστα

Κερασάκι στην τούρτα, ήταν η γρήγορη οδήγηση στην χωμάτινη πίστα, όπου γνωριστήκαμε με την WRC πτυχή που κρύβει στο DNA του το κορυφαίο Ranger. Απόλαυση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια ήταν πανταχού παρούσες, την ώρα που ο Κωνσταντίνος με καθοδηγούσε με γνώμονα την πιο καθαρή γραμμή ενώ η αφεντιά μου πάλευε με το τιμόνι κυνηγώντας θεαματικές γωνίες με την “καρότσα” των 5,38 μέτρων...

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Με το σπορ δερμάτινο κάθισμα να εξασφαλίζει άριστη στήριξη του σώματος, με επιλεγμένο το mode Baja και “πατώντας” στην εκπληκτική ανάρτηση της Ford Performance με αμορτισέρ της Fox, το Raptor σου δίνει τρομερή αυτοπεποίθηση να επιτεθείς με το πόδι στο γκάζι. Τα πανίσχυρα φρένα είναι εκεί όταν τα χρειαστείς, ενώ το τιμόνι εκτελεί τις εντολές που του δίνεις χωρίς να σε κουράζει με ανεπιθύμητους κραδασμούς. Ααπίστευτη εμπειρία, απίστευτο αυτοκίνητο!

Τελικά

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Δεν είναι πως δεν το περιμέναμε... Γνωρίζαμε πως το νέο Ranger Raptor θα είναι ακόμη καλύτερο από το προηγούμενο: πιο γρήγορο, πιο ικανό, πιο ραφιναρισμένο και καλύτερα εξοπλισμένο. Δεν θα το πάρεις για να σου κάνει τη δουλειά, αλλά αν χρειαστεί μπορεί να τα καταφέρει και εκεί. Άλλωστε, η γκάμα του Ranger έχει επιλογή για κάθε ανάγκη και επιθυμία, από τα επαγγελματικά XL και XLT, μέχρι τα σκληροτράχηλα Wildtrak και Wildtrak X ή τα πιο πολυτελή Limited και Platinum.

Το Raptor είναι το απόλυτο εργαλείο, το ένα και μοναδικό pick-up που απογειώνει τη φιλοσοφία της οδηγικής ευχαρίστησης η οποία διαχρονικά χαρακτηρίζει το μπλε οβάλ της Ford. Αναλόγως την περίσταση μεταμορφώνεται μαγικά σε αυτό που θες: σε πρακτικό SUV για ταξίδι, σε ανήσυχο αγρίμι για οδήγηση off road ή σε ευέλικτο τετρακίνητο με γονίδια WRC για γρήγορη οδήγηση στο χώμα. Είναι με λίγα λόγια το θηρίο που κάνει τα πάντα, παντού και πάντα.

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost / Τεχνικά στοιχεία

  • Kινητήρας: Βενζίνης 3.0 V6 EcoΒoost Twin-Τurbo
  • Μεγ. Ισχύς - Μεγ. Ροπή: 292 PS – 491 Nm
  • 0-100 km/h: 7,9’’
  • Εκπομπές ρύπων CO2: 315 g/km
  • Κατανάλωση μικτού κύκλου: 13,8 lt/100km
  • Μήκος / Πλάτος / Ύψος: 5,38 m / 2,03 m (2,21 m με καθρέφτες) / 1,92 m
  • Εσωτερικές διαστάσεις καρότσας: μήκος / πλάτος (στους θόλους) / ύψος: 1,54 m / 1,22 m / 0,53 m
  • Μικτό βάρος: 3130kg / Απόβαρο: 2555kg / Ωφέλιμο φορτίο: 575kg / Ικανότητα Έλξης: 2410kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 272 mm
  • Γωνία Προσέγγισης: 31⁰/ Αναχώρησης: 24-27⁰ / Υπέρβασης Ράμπας: 24⁰
  • Βάθος διέλευσης υδάτινου εμποδίου: 850 mm

Τιμές Ford Ranger Raptor

  • 2.0 EcoBlue 205 PS Auto Raptor 4x4: 68.970 €
  • 3.0 V6 EcoBoost 292 PS Auto Raptor 4x4: 72.336 €
Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Βασικός Εξοπλισμός Ranger Raptor

  • 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων E-Shifter & ηλεκτρικό χειρόφρενο
  • Κλείδωμα εμπρός και πίσω διαφορικού & 4 επιλογές μετάδοσης κίνησης: 2H, 4A, 4H & 4L
  • Εμπρός-πίσω γάντζοι ρυμούλκησης & εμπρός-πίσω δισκόφρενα τροχών
  • Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Mitigation System), ευστάθειας οχήματος (ESC), αντι-ανατροπής (RSC), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid), αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας (Traffic Sign Recognition), υποβοήθηση των φρένων κατά την όπισθεν (Reverse Brake Assist), σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) με δυνατότητα επιτήρησης και του ρυμουλκούμενου, επιτήρηση πίεσης ελαστικών (Tyre Pressure Monitor System)
  • Αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, οροφής, γονάτων οδηγού/συνοδηγού, πλευρικός οδηγού τύπου far side)
  • Aνάρτηση Ford Performance
  • 7 επιλέξιμες λειτουργίες οδήγησης (Drive Modes): Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand, & Baja
  • Adaptive Cruise Control
  • Σύστημα εισόδου και εκκίνησης/διακοπής κινητήρα χωρίς κλειδί – Keyless Entry/Start
  • Hλεκτρικά θερμαινόμενοι, ρυθμιζόμενοι & αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
  • Εμπρός προβολείς τεχνολογίας Matrix LED με φώτα ημέρας LED, εμπρός προβολείς ομίχλης LED και πίσω φώτα LED
  • Aυτόματη εναλλαγη μεγάλης/μεσαίας σκάλας προβολέων με τεχνολογία Glare Free High-Beam
  • Aυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής
  • Έγχρωμη ψηφιακή οθόνη 12,4” πίνακα οργάνων οδηγού & κεντρική ψηφιακή οθόνη αφής 12"
  • Ford SYNC 4 με Σύστημα Πλοήγησης, Bluetooth, Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, θύρες USB & Eνσωματωμένο Modem
  • Hχοσύστημα Β&Ο με ψηφιακ2ό ραδιόφωνο DAB και 8 ηχεία
  • Αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού (DEATC)
  • Kάμερα θέασης 360ο & αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος με εμπρός-πίσω αισθητήρες στάθμευσης
  • Δερμάτινη επένδυση καθισμάτων & θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα 10 κατευθύνσεων
  • Δερμάτινο, θερμαινόμενο τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια και paddle shifters για αλλαγή ταχυτήτων
  • 4 ηλεκτρικά παράθυρα, θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ & πίσω φιμέ κρύσταλλα
  • Ασύμαρτη φόρτιση συσκευών (Wireless Charging) & 2 ενσωματωμένες πρίζες 400W (σε καμπίνα & καρότσα)
  • Θύρα USB στον εσωτερικό κεντρικό καθρέφτη για φόρτιση συσκευών και τοποθέτηση συσκευών DashCam
  • Φωτισμός οχήματος 360ο (Zone Lighting) 4 ζωνών
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 17" με ελαστικά παντός εδάφους (AllTerrain) και διαστάσεις ελαστικών 285/70 R17
  • Eργοστασιακός συναγερμός με αισθητήρα όγκου & 13-πινη ηλεκτρική σύνδεση κοτσαδόρου.
Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost FORD / Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
TAGS FORD RANGER ΔΟΚΙΜΗ FORD PICK-UP ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ