ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το "φρεσκαρισμένο" Citroen C3

Οδηγούμε το "φρεσκαρισμένο" Citroen C3

Με αλλαγές και προσθήκες στο στιλ και την άνεση, δοκιμάζουμε την τρικύλινδρη έκδοση βενζίνης 1.2 lt - 110 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6.

Στη «σφαίρα» του στιλ, της νεανικότητας και της άνεσης, όπου βρισκόταν εκ γενετής το Citroen C3, από το 2016, κινούνται και τώρα οι αλλαγές του facelift του γαλλικού supermini, το οποίο οδήγησα στην έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 PureTech απόδοσης 110 ίππων, με το αυτόματο κιβώτιο EAT6.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Το φρεσκαρισμένο του στιλ εκφράζεται κυρίως με τις αισθητικές αλλαγές του, που εντοπίζονται στις νέες μαύρες διαγώνιους της μάσκας, στο σημείο που αυτή συναντά τα νέα μικρά LED φωτάκια δίπλα στους προβολείς. Αυτό είναι το στοιχείο που το συνδέει με το εντυπωσιακό πρωτότυπο CXperience του 2016.

Επίσης, στο ψηλό και μυώδες ρύγχος, οι διαφορές εντοπίζονται στην πιο στρογγυλεμένη γρίλια, στα «φιλέτα» χρωμίου, στα πλαίσια των προβολέων ομίχλης που έχουν το χρώμα της οροφής, στα ανασχεδιασμένα airbumps στις εμπρός πόρτες, στα νέα σχέδια της τρίτης -πίσω- κολόνας, καθώς και στα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα.

Η νεανικότητα, έπειτα, εκφράζεται κυρίως με τις αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης των διάφορων χρωματισμών του αμαξώματος, που προκύπτουν από τα 97 διαφορετικά χρώματα, σε συνδυασμό με 3 χρώματα για την οροφή, 3 για το εσωτερικό και 2 νέα σχέδια των ζαντών.

Οδηγούμε το "φρεσκαρισμένο" Citroen C3

Κι ακόμη, σαφές στοιχείο της νεανικότητας είναι η ψηφιοποίηση του εσωτερικού, καθώς η αιωρούμενη στο ταμπλό κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών προσφέρει κάθε είδους συνδεσιμότητα με το smartphone (μέσω Apple CarPlay και Android Auto). Το πρόγραμμα Connect Assist, επιτρέπει την απομακρυσμένη σύνδεση με το αυτοκίνητο μέσω της εφαρμογής του smartphone, ενώ τα Connect Play και Connect Nav, είναι τα δύο εύχρηστα συστήματα ψυχαγωγίας και πλοήγησης.

Και έπειτα, είναι η άνεση: πέραν του ότι στα 4 μέτρα του μήκους του το C3 είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικες, σε όλες τις διαστάσεις, και προσφέρει χώρο αποσκευών 300 λίτρων, διαθέτει και τα υπερ-άνετα καθίσματα Advanced Comfort, εξαιρετική εργονομία, καθώς και αρκετές και μεγάλες θέσεις για μικροαντικείμενα.

Η φιλοσοφία της απόλυτης άνεσης προεκτείνεται, μάλιστα, και στην οδική του συμπεριφορά, καθώς είναι σαφής η ρύθμιση της ανάρτησης (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) για τη βέλτιστη -άρτια, καλύτερα- απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και για την ποιότητα κύλισης μεγαλύτερου αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο.

Κι αυτό συμβαίνει χωρίς να κάνει ιδιαίτερους συμβιβασμούς, από άποψη κλίσεων του αμαξώματος, ορίου πρόσφυσης, ουδέτερου / προοδευτικού ελέγχου, κατευθυντικότητας και πληροφόρησης από το τιμόνι, κατά τη λίγο πιο σβέλτη οδήγηση σε έναν ορεινό δρόμο. Δεν είναι φτιαγμένο με αυτόν τον προσανατολισμό, αλλά είναι ασφαλές στο έργο αυτό.

Σκοπός του C3 είναι να αποτελέσει ένα όσο το δυνατόν πιο άνετο και εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο για την οικογένεια, ευέλικτο στην πόλη, και ταυτόχρονα οικονομικό - κάτι που επιτυγχάνει με τον (προδιαγραφών ρύπων Euro6d) κινητήρα 1.2 PureTech στην ισχυρότερή του έκδοση 110 ίππων, και ροπής 205 Nm.

Οδηγούμε το "φρεσκαρισμένο" Citroen C3

Η απόδοση του συνόλου της ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. βοηθά να ξεπεραστεί σβέλτα η αρχική ραθυμία και, σε συνδυασμό με το καλορυθμισμένο σε ανεβάσματα όσο και κατεβάσματα αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, να περιοριστεί η μέση κατανάλωση βενζίνης ακόμα και κάτω από τα 6,5 λίτρα/100χλμ. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,4 δευτερόλεπτα, αν αυτό έχει κάποια σημασία.

Στη «σφαίρα» που κινείται το νέο C3 δεν θα μπορούσε να λείπει, φυσικά, μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως μεταξύ πολλών άλλων η υποβοήθηση φρεναρίσματος Active Safety Brake, εκκίνησης σε ανηφόρα Hill-Start Assist, παρέκκλισης από τη λωρίδα Lane Departure Warning, επιτήρησης τυφλού σημείου Blind Sport Monitoring και φυσικά παρκαρίσματος (Front Parking Assist) με αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας.

Με δεδομένα, και στάνταρ, όλα τα παραπάνω, καθώς η βασική έκδοση (Feel) του C3 με τον κινητήρα 1.2lt – 100hp και μηχανικό κιβώτιο ξεκινά από τις 15.400 ευρώ, η πλουσιότερη έκδοση (Shine) με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 κοστίζει 17.200 ευρώ, και φτάνει ως τα 18.850 ευρώ στην πλουσιότερη και κορυφαία έκδοση Exclusive.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ