Οδηγούμε το φρεσκαρισμένο Opel Crossland 1.2 lt – 130 hp
Με νέο look, ισχυρό μοτέρ, καλύτερο πάτημα στο δρόμο και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού το φρεσκαρισμένο Opel Crossland 1.2 lt – 130 hp.
Λανσαρίστηκε το πρώτο 15ήμερο του Φεβρουαρίου στην Ελλάδα, ως το πρώτο μοντέλο μιας σειράς παρουσιάσεων για τη μάρκα με τον κεραυνό, εντός του 2021.
Η Opel βασίζει πολλά στο Crossland, που αποτελεί την Crossover πρότασή της, όντας ένα μοντέλο που μπορεί να καλύψει ανάγκες ενός νέου ζευγαριού ή ενός μέσου οικογενειάρχη.
Χωρίς να προχωρήσει σε πλήρη ανανέωση του μοντέλου, η Opel το φρεσκάρισε εμφανισιακά, πρόσθεσε εξοπλισμό, βελτίωσε το στήσιμο του αυτοκινήτου και διατήρησε την ίδια γκάμα κινητήρων, χωρίς να προσθέσει ήπια υβριδική τεχνολογία ή ακόμα και Plug-in hybrid. Πιθανότατα διότι θα το κάνει όταν παρουσιάσει το εντελώς νέο Crossland, άγνωστο, όμως, πότε.
Οπτικά, η νέα μάσκα, ενιαία, σε σκούρο χρώμα, την οποία χαρακτηρίζει Opel Visor, η γερμανική εταιρεία, έρχεται σε αρμονία με τη μαύρη οροφή, τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά και τις περίτεχνες ζάντες. Παράλληλα, το χρώμιο, στα πλαίσια των θυρών, στις ράγες και στα μαρσπιέ, δημιουργούν αίσθηση πολυτέλειας, ενώ τα LED φωτιστικά αναβαθμίζουν την ασφάλεια, με καλύτερο φωτισμό.
Στην καμπίνα, η Opel έκανε επίσης αλλαγές, προσθέτοντας ψηφιακά στοιχεία, τα οποία χαρακτηρίζει ως Pure panel, με οθόνη αφής 8 ιντσών, συνδεσιμότητα, θύρες USB, διακόπτες για την απενεργοποίηση του ESP (αν θέλεις να παίξεις λίγο με το τιμόνι και το γκάζι), των αισθητήρων παρκαρίσματος, του Start/Stop και της παρέκκλισης πορείας.
Με διακόπτη γίνεται και η εκκίνηση του κινητήρα. Εν γένει, είναι μια πιο ευχάριστη και πιο σύγχρονη εικόνα στο εσωτερικό, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με καλύτερα καθίσματα και πιο ποιοτικά υλικά.
Η ευελιξία του Crossland, έγκειται στο γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα σύρονται κατά 15 εκ., εμπρός πίσω, διαιρούνται 60:60 και αναδιπλώνουν 40:20:40.
Οδήγησα την έκδοση με τον κινητήρα του ομίλου PSA, το τρικύλινδρο σύνολο 1.2 lt turbo με τους 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με ροπή 230 Nm επίσης στις 5.500 σ.α.λ.
Είναι δεδομένο ότι αποδίδει καλά, έχει στρωτή λειτουργία και συνδυαζόμενο με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, κρατά την κατανάλωση χαμηλά (κοντά στα 7,5 λίτρα στα 100 χλμ.), ενώ με τις βελτιώσεις που έγιναν στην ανάρτηση, πατάει καλύτερα στο δρόμο.
Διαπίστωσα περιορισμένες κλίσεις, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο κι αυτό μου άρεσε, διότι συνολικά η συμπεριφορά του, και στον αυτοκινητόδρομο, είναι αξιοπρόσεκτη, με καλή επιτάχυνση, κάτω από 10 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.
Η Opel έχει προικίσει το Crossland με αρκετά συστήματα από τη σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως η αναγνώριση και προειδοποίηση σύγκρουσης με ταχύτητα από 5 χλμ./ώρα, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης ή υπνηλίας με ηχητικό μήνυμα, αναγνώριση πινακίδων και προβολής ταχύτητας, ανίχνευση πεζών ή αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης από 5 χλμ./ώρα, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα, άνω των 60 χλμ./ώρα με ηχητικό και οπτικό σήμα, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, προηγμένο σύστημα στάθμευσης, Head up display, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, σύστημα εισόδου και εξόδου χωρίς κλειδί.
Οφείλω να πω, επίσης, ότι ναι μεν το Head up display είναι πολύ καλό που υπάρχει στον εξοπλισμό, όμως δεν μπόρεσα να το αξιοποιήσω καθώς μόνο κατεβάζοντας πολύ χαμηλά τη θέση οδήγησης είχα στις ενδείξεις που προβάλλονται στο παρμπρίζ. Όμως, δεν αισθανόμουν καλά οδηγικά. Και είμαι κανονικού αναστήματος.
Το ανανεωμένο Opel Crossland διατίθεται και με ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, αλλά και με πετρελαίου 1.5 lt, ενώ μπορεί να εφοδιαστεί και με το σύστημα IntelliGrip, με πέντε ρυθμίσεις, που προσομοιάζει καταστάσεις τετρακίνησης, αλλά μόνο στον μπροστινό άξονα, ανάμεσα στους δύο τροχούς.