Οδηγούμε το Honda Civic 1.6lt
Σε μια εποχή που η οικονομία στα καύσιμα παραμένει επίκαιρο ερώτημα, οι κινητήρες πετρελαίου παραμένουν ως απάντηση, ειδικά για αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως.
Με γνώμονα αυτήν την παραδοχή, η Honda τοποθέτησε στο μικρομεσαίο της μοντέλο, έναν εξαιρετικό, ροπάτο κινητήρα 1.6 i-DTEC, με αποτέλεσμα το Civic να ταξιδεύει οικονομικά, χωρίς να χάνει τις σπορ επιδόσεις του.
Για όσους, λοιπόν, επιμένουν στο πετρέλαιο, αυτή η έκδοση θα τους ικανοποιήσει. Το δηλώνω εκ πείρας, διότι πέραν των αστικών χιλιομέτρων που έκανε, φεύγοντας εκτός Αθηνών για ένα μονοήμερο ταξίδι με παραπάνω από 400 χιλιόμετρα διαδρομής, η βελόνα στον δείκτη καυσίμου κατέβαινε με δυσκολία, ακόμη και σε μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.
Επιπλέον, ο νέος πετρελαιοκινητήρας διαθέτει νέα «παγίδα» Nox, που παγιδεύει το μονοξείδιο του αζώτου, περιορίζοντας την εκπομπή του κατά 20% και μετατρέποντάς το σε νερό, άζωτο και CO2, ενώ επιτυγχάνει και 40% ταχύτερη καύση των μικροσωματιδίων. Ετσι, καλύπτει τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων, Euro 6d Temp.
Ο νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC, σημαντικά ανανεωμένος στα υλικά του και βελτιωμένος σε βάρος, ακαμψία και τριβές, παραμένει επίκαιρος των ημερών του, και προσφέρει μια λύση κατανάλωσης που μπορεί στον αυτοκινητόδρομο να μείνει αρκετά κάτω και από τα 5 λίτρα / 100 χλμ., ενώ η μέση εκπομπή CO2 περιορίζεται στα 93 γρ./χλμ.
Οι 120 ίπποι, μπορεί να μην είναι οι περισσότεροι στην κατηγορία του, ωστόσο αντισταθμίζονται από την μεγάλη ροπή των 300 Nm, που αποδίδονται από τις 2.000 σ.α.λ.
Με αυτή τη ροπή, είχα απόκριση στο γκάζι από χαμηλά και αισθητή δύναμη σε όλο το φάσμα, χρησιμοποιώντας επαρκώς το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Καλό σε επιτάχυνση (άγγιξα τα 10 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα) και με τελική ταχύτητα στα 201 χλμ./ώρα, το 1.600άρι Civic αποτελεί μια ισχυρή επιλογή σε εμφάνιση και επιδόσεις...