Οδηγούμε το ηλεκτρικό Opel Mokka-e
Εμφάνιση, σύγχρονος εξοπλισμός, στήσιμο και επιδόσεις, ειδικά στην πόλη.
Το νέο Opel Mokka είναι εδώ, στις συμβατικές αλλά και στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, η οποία μοιράζεται τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού Corsa και εν γένει του ομίλου PSAPeugeotCitroen, στον οποίο ανήκει η Opel.
Η γνωριμία με το Mokka-e έγινε με ένα κλείσιμο ματιού, καθώς μου άρεσε έτσι όπως το είδα από κοντά, καθώς όπως και να το κάνουμε, οι φωτογραφίες μεταφέρουν μια άλλη εικόνα.
Το παράστημά του, οι 18άρες ζάντες, η σιλουέτα του, η διχρωμία, τα περιμετρικά προστατευτικά, τα χρωμιωμένα σπόιλερ, συνθέτουν μια καλόγουστη εμφάνιση, που αρέσει στους περισσότερους, παρατηρώντας τα βλέμματα στον δρόμο.
Αναμφίβολα, η μπροστινή όψη είναι πολύ σύγχρονη, φέροντας τη νέα μάσκα της μάρκας, Opel Vizor, με ενιαία επιφάνεια από τη μία έως την άλλη πλευρά. Το νέο σήμα, ο κεραυνός, δεσπόζει στο κέντρο, ενώ περίτεχνα είναι και τα φωτιστικά σώματα, με χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED σε σχήμα φτερού.
Με αρκετά coupe τελείωμα στο πίσω μέρος, η χρωμιωμένη ποδιά, με το όνομα Mokka και το e στην άκρη, προδιαθέτουν ότι η έκδοση ξεχωρίζει.
Προσανατολισμένο στον οδηγό, είναι το κόκπιτ, με σπορ τιμόνι και επίπεδο κάτω τμήμα, πλήρως ψηφιακό κόκπιτ επόμενης γενιάς, Opel Pure Panel, με 12 ιντσών οθόνη που συνοδεύεται σε συνέχεια με μια 10 ιντσών οθόνη αφής για τις ρυθμίσεις (σύστημα πολυμέσων).
Εν γένει η καμπίνα μου άρεσε, ένιωσα βολικά, είχα εύκολο χειρισμό, καλούς χώρους αποθήκευσης και τον διακόπτη Drive Mode στη διάθεσή μου, για τις επιλογές οδήγησης: Normal, Eco και Sport.
Το ηλεκτρικό μοτέρ το γνώριζα από το Corsa, όμως σε κάθε αμάξωμα έχει και λίγο διαφορετική συμπεριφορά. Αποδίδει 100kW (136hp) με άμεση ροπή 260Nm και επιταχύνει απίστευτα γρήγορα, με την τελική ταχύτητα να «κόβεται» ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Αλλωστε, τι να την κάνεις παραπάνω.
Όταν το παρέλαβα πλήρως φορτισμένο, έδειχνε αυτονομία 324 χλμ., με την μπαταρία των 50kWh. Όμως, αν είναι να πας ταξίδι και κινείσαι πολύ σε αυτοκινητόδρομο, δεν πρέπει να ξεγελαστείς. Διότι, με ταχύτητα στα 120 – 130 χλμ./ώρα η κατανάλωση σε κιλοβατώρες είναι σημαντική και τα χιλιόμετρα σε απόθεμα ενέργειας, καταπίνονται εύκολα. Κι ας έχεις βάλει το Eco ως επιλογή. Δεν μιλάω για το Sport, διότι εκεί, με περισσότερο γκάζι η κατανάλωση εκτοξεύεται.
Αν οδηγήσεις πιο στρωτά, ακόμα και στο Normal, δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα ιδιαίτερο.
Να σκεφτείτε ότι με περίπου 170 χλμ., εκ των οποίων τα 15 στην πόλη, τα 17 σε ορεινούς δρόμους και τα υπόλοιπα σε αυτοκινητόδρομο, έμεινε απόθεμα περίπου 25% με την ένδειξη στα 44 χλμ.
Όμως, αν οδηγείς στην πόλη ή επιστρέφοντας από το βουνό, όπου κατεβαίνοντας αν επιλέξεις το Β στον διακόπτη, μαζεύεις περισσότερη ενέργεια από το σύστημα ανάκτησης, τότε η αυτονομία θα σε κρατήσει πάρα πολύ, ώστε να χρειαστεί να φορτίσεις πλήρως μετά από 4 ή 5 μέρες ή και παραπάνω.
Για να δώσω ένα στίγμα, από απλή πρίζα, με 25% αυτονομία, μου έδειξε ότι χρειάζομαι περίπου 21 ώρες για πλήρη φόρτιση, Όμως, με επιτοίχιο ταχυφορτιστή, στο σπίτι, γεμίζεις σε 6-7 ώρες και με πιο ισχυρό ταχυφορτιστή σε δημόσια σημεία, μπορείς να πάρεις το 80% σε περίπου 30-35 λεπτά της ώρας.
Με σφικτές αναλογίες, στα 4,15 μέτρα μήκος, παρά τα 12,5 εκ. λιγότερα από το προηγούμενο, είναι κατά 1 εκ. πιο φαρδύ, δίνοντας όγκο, ενώ με μόλις 2 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο, μπορείς να πεις ότι κρατήθηκαν οι χώροι σε πολύ καλό επίπεδο. Βέβαια, τρεις ενήλικες θα δυσκολευτούν πίσω, καθώς δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός τους. Τέσσερις, θα φιλοξενηθούν με άνεση, ενώ και τα 350 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ, αρκούν για αρκετές αποσκευές.
Βασισμένο στην πλατφόρμα του Corsa, πιο ελαφρύ από πριν και με καλύτερη ακαμψία στο αμάξωμα (+30%), δείχνει τις αρετές του στον δρόμο, με απίστευτη άνεση, ενώ η αθόρυβη λειτουργία μου άρεσε, ειδικά κινούμενος στο βουνό, όπου δεν ακουγόταν τίποτα.
Η Opel προσφέρει εγγύηση οκτώ ετών/160.000 χλμ. για τη μπαταρία, ενώ τα OpelConnect, myOpel app και Free2Move Services, προσφέρουν ξεχωριστές λύσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Το ηλεκτρικό Mokka πλαισιώνεται από προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού. Στον αυτοκινητόδρομο πολύ χρήσιμο είναι το AdvancedCruiseControl και το AvtiveLanePositioning, που σε κρατά στη λωρίδα σου, το Traffic Sign Recognition, που σε ενημερώνει για τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητα και πολλά ακόμα.
Με στάνταρ ηλεκτρικό χειρόφρενο, κάμερα οπισθοπορείας180 μοιρών, σύστημα Multimedia Radio και Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7”, υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας, και υπηρεσία eCall, έκτακτης ανάγκης, το ηλεκτρικό Mokka σε προ(σ)καλεί να το οδηγήσεις.