X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Skoda Enyaq

SPREADTRUM,2011

Η πρεμιέρα της τσεχικής μάρκας στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, συνοδεύεται από χαρακτηριστικά στοιχεία.

Και SUV και ηλεκτρικό και με δυνατότητες; Ναι, γίνεται, καθώς η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που να επιτρέπεται η φιλοξενία ηλεκτρικών μοτέρ σε μεγάλα και βαριά αμαξώματα, που να μπορούν να τα τραβήξουν με υποδειγματική άνεση και όλα αυτά με μηδενικές εκπομπές ρύπων και λογική κατανάλωση ενέργειας.

Η Skoda, με το Enyaq, έκανε την παρθενική της εμφάνιση στα ηλεκτρικά SUV και μάλιστα το λανσάρει με τρία επίπεδα εξοπλισμού, πισωκίνητο και τετρακίνητο, σε πέντε επίπεδα ισχύος, από 109 έως 225 kW (148 - 306 ίπποι, αντίστοιχα), και ροπή από 210 Nm έως 460 Nm, ενώ η αυτονομία ξεκινά από τα 340 χλμ. (έκδοση 50) και φθάνει στην πιο μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία (έκδοση vRS), έως 510 χλμ.

Προ ημερών, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την έκδοση Enyaq iV 60, τη μεσαία, θα μπορούσα να πω, έκδοση, τόσο από πλευράς ισχύος, όσο και αυτονομίας.

Βασισμένο σε πλατφόρμα του ομίλου VW, ειδικά για ηλεκτροκίνητα αμαξώματα, το Enyaq συσσωρεύει πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών του γερμανικού ομίλου, πάντα με την ξεχωριστή πινελιά της κάθε εταιρείας, και στη συγκεκριμένη περίπτωση της Skoda.

Με επιβλητική σιλουέτα, στα 4,65 μ. μήκος (πλάτος 1,88 μ. και ύψος 1,62 μ.), όντας στην καρδιά των μεσαίων SUV, διακρίνεται για τις μυώδεις αναλογίες του και τις έντονες ακμές του.

Βέβαια, όποιος το παρατηρεί από μπροστά, με την τεράστια, αλλά κλειστή μάσκα, αντιλαμβάνεται ότι για κάτι άλλο πρόκειται, πέρα από συμβατικό αυτοκίνητο, ενώ τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τόσο μπροστά, όσο και πίσω (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,262), είναι εδώ για να μειώσουν –όσο το δυνατόν- την κατανάλωση ενέργειας.

Κι αν η εξωτερική εμφάνιση είναι που προκαλεί το μάτι, στην καμπίνα η κατάσταση είναι ακόμα πιο premium, καθώς αφενός η ποιότητα των υλικών (από ανακυκλώσιμα υλικά) και αφετέρου η διάταξη, μαρτυρούν ότι η Skoda, με αυτό το αυτοκίνητο, τα βάζει με τον σκληρό ανταγωνισμό των δυτικο-ευρωπαϊκών μαρκών.

Η τεράστια οθόνη αφής 13 ιντσών στο ταμπλό, για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,3 ιντσών, το τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, το ταμπλό που προεξέχει και χωρίζεται σε δύο τμήματα, δίνοντας βάθος, η μεγάλη και φιλόξενη κονσόλα και το επίσης ευμέγεθες υποβραχιόνιο, με τον αποθηκευτικό χώρο από κάτω, σε συνδυασμό με τα μαλακά πλαστικά, δημιουργούν ένα ανώτερης αισθητικής εσωτερικό.

Και ιδιαίτερα άνετο, καθώς το εντελώς επίπεδο πάτωμα, αφού απουσιάζει το τούνελ της μετάδοσης, σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο των 2,765 μ., δημιουργούν μια απόλυτα ευρύχωρη καμπίνα για πέντε ενήλικες επιβάτες. Άλλωστε, η Skoda είναι γνωστή ότι διαθέτει τους μεγαλύτερους χώρους σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων, τόσο για επιβάτες, όσο και για αποσκευές (585 λίτρα όγκου).

Η έκδοση δοκιμής, εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 180 ίππων, με 310 Nm ροπής, που βρίσκεται τοποθετημένο στον πίσω άξονα και εκεί μεταφέρει τη ροπή.

Με την μπαταρία ιόντων λιθίου, 58 kWh, που αποθηκεύει την ενέργεια, εφόσον οδηγήσεις με φυσιολογικό τρόπο και όχι στα όρια των στροφών, τότε μπορεί να αγγίξεις αυτονομία και πάνω από 350 χλμ., αν και η εταιρεία εργοστασιακά δίνει 413 χλμ. Όμως αυτό το νούμερο για να το πετύχεις, θα πρέπει να οδηγείς λες και βρίσκεσαι σε διαγωνισμό οικονομίας, και όχι πηγαίνοντας στη δουλειά σου και το κυριότερο ένα ταξίδι, όπου έχεις και μεγαλύτερες απαιτήσεις, σε σχέση με την πόλη και τις χαμηλές ταχύτητες.

Άσε που μπορείς να ρυθμίσεις και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, στην πόλη, αλλάζοντας το κιβώτιο από το D στο B, και, επιπλέον, με paddles πίσω από το τιμόνι (στις συμβατικές εκδόσεις με αυτόματα κιβώτια, λειτουργούν για τις αλλαγές των σχέσεων), ώστε να μεγιστοποιηθείς το απόθεμα ενέργειας.

Παράλληλα, με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal, Sport και Individual, μπορείς να επιλέξεις τον τρόπο που θέλεις να οδηγήσεις, γνωρίζοντας και τις συνέπειες σε καθέναν. Για παράδειγμα, στο Eco δεν έχεις μεγάλο ρεπρίζ, αλλά μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, ενώ, αντίθετα, στο Sport, έχεις τη μέγιστη δύναμη, με τη μέγιστη κατανάλωση. Στο Normal, επιτυγχάνεις ισορροπία.

Με θαυμάσιο σύστημα διεύθυνσης και εκπληκτικό κύκλο στροφής (κόβει πολύ, που λέμε, το τιμόνι), θα ευχαριστηθείς την οδήγηση στα κλειστά κομμάτια, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, το πάτημα των 1.965 κιλών, κάνει το Enyaq στιβαρό, αλλά και εύκολα ξεκολλήσιμο από τον δρόμο, με τα 8,7 δευτ. επιτάχυνσης.

Για την τελική, δεν θα ξεπεράσεις τα 160 χλμ./ώρα, καθώς υπάρχει κόφτης. Κι εδώ που τα λέμε, τι να τα κάνεις; Το ανώτατο όριο στους αυτοκινητοδρόμους, είναι στα 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, για τη φόρτιση, μη περιμένεις από απλή πρίζα να φορτίσεις γρήγορα. Θέλεις τουλάχιστον μιάμιση μέρα. Οπότε, επιτοίχιος ταχυφορτιστής για σιγουριά, σε περίπου 7 ώρες για πλήρη φόρτιση, με εναλλασσόμενο ρεύμα, ή ταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος, για το 80% σε περίπου 40-45 λεπτά, όπως αυτοί που υπάρχουν στους αυτοκινητοδρόμους.

Έχοντας χαμηλό κέντρο βάρους, οι περιττές κλίσεις αποτελούν ανάμνηση, ενώ και η καλοστημένη ανάρτηση, απορροφά κραδασμούς.

SPREADTRUM,2011

Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική και για την προστασία των πεζών και των ποδηλατών, σε χαμηλές ταχύτητες, κάτω από 25 χλμ./ώρα, εκπέμπει έναν προειδοποιητικό ήχο.

Η Skoda προίκισε το Enyaq με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, ακόμα και σε επίπεδο ημι-αυτόνομης οδήγησης, κι αυτό θα το εκτιμήσεις.

Κι αν δεν έχεις θέμα με τα σήματα στη μάσκα, ότι είναι, δηλαδή, Skoda, τότε οδηγώντας το μπορείς να το συμπεριλάβεις στην πολύ κλειστή, short list των επιλογών σου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ