X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το Jeep Renegade των 180 ίππων

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το Jeep Renegade 1.3 lt – 180 hp αν δεν το οδηγήσεις, δεν μπορείς να έχεις άποψη και οφείλεις να το κάνεις, όταν επιλέξεις ένα SUV.

Όταν παρέλαβα το Jeep Renegade 1.3 lt – 180 hp, για δοκιμή, η εικόνα που αντίκρισα είναι αυτή που βλέπετε, με καλυμμένη από πλαστικό τη θέση οδήγησης, το τιμόνι, τον λεβιέ ταχυτήτων, ακόμα και το κλειδί που πήρα στα χέρια μου.

Τα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, υπάρχουν και στον χώρο του αυτοκινήτου, όχι μόνο στα μοντέλα δοκιμής, που προέρχονται από ένα επισταμένο σέρβις, αλλά και σε όλα τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από μια εταιρεία, όπως η FCA, που εισάγει, ως θυγατρική υα μοντέλα της Fiat, της Alfa Romeo και της Jeep, στην Ελλάδα.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Μαζεύοντας τα πλαστικά προστατευτικά, η μυρωδιά του καθαρού και του καινούργιου, σχετικά, σε κάνει να νιώθεις ευχάριστα και το μόνο που θέλεις είναι να βάλεις το κλειδί στη μίζα και… φύγαμε.

Γνώριζα εκ των προτέρων ότι έχω να κάνω με ένα τρικύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης, που από τα 1.300 κ.εκ. βγάζει 180 άλογα, μια ομολογουμένως υψηλή ισχύ, που δεν μπορείς να την πεις πιεσμένη, αλλά αν αναλογιστείς τι γινόταν πριν μερικά χρόνια, όπου μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες έβγαζαν τόσα άλογα, θα έλεγες ότι, πράγματι, βρίσκεσαι σε μια νέα εποχή.

Και δεν είναι μόνο αυτό, διότι τη συγκεκριμένη έκδοση, ο ιταλικό όμιλος την προικίζει με ένα 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και με σύστημα τετρακίνησης.

Την πρώτη φορά που οδήγησα σε χωμάτινη πίστα με αυτό το κιβώτιο, περνώντας μέσα από μεγάλο βάθος νερού, ανεβαίνοντας σε ράμπα, και κινούμενος πάνω σε κορμούς και κροκάλες, είχα πει ότι πράγματι το κιβώτιο είναι ιδανικό για τα δύσκολα.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το ίδιο μπορώ να ισχυριστώ και τώρα, για ένα μοντέλο γεννημένο για τα δύσκολα, παρά το χαμηλό ύψος της απόστασης από το έδαφος (16,6 εκ.), τη στιγμή που άλλα SUV μοντέλα έχουν τουλάχιστον ένα εκατοστό παραπάνω. Όμως, αυτό που παρατήρησα, στα πάνω από 500 χλμ. δοκιμής, πάντα σε ορεινά κομμάτια, σε αυτοκινητόδρομο και δρόμους πόλης, είναι ότι στις κατηφοριές, με το ξεκίνημα, η πρώτη παραμένει «καρφωμένη» για αρκετή ώρα στο κιβώτιο, ανεβάζοντας κάπως τον θόρυβο. Για να το αποφύγεις αυτό και να πάς στη δεύτερη ταχύτητα, μόνο χειροκίνητα μπορείς να το κάνεις από τον λεβιέ, αν και θα ήθελα να έχω και διακόπτες στο τιμόνι, όπως άλλα κιβώτια του είδους. Οι Ιταλοί το έκαναν αυτό, διότι η φύση του αυτοκινήτου είναι για τις δύσκολες καταστάσεις, όμως ίσως είναι υπερβολικό να παραμένει τόση ώρα η πρώτη ταχύτητα, μέχρι να απελευθερωθεί.

Από εκεί και πέρα, η δεύτερη και η τρίτη ταχύτητα αναδεικνύουν τα 180 άλογα ισχύος σε απόλυτο βαθμό, κάτι που χρειάζεσαι στην προσπέραση και όσο ανεβαίνουν σχέσεις στο κιβώτιο, τόσο συνεισφέρουν στην άνεση και προσπαθούν να κρατήσουν χαμηλά την κατανάλωση, η οποία έπειτα από τόσα χιλιόμετρα δεν κατέβηκε ποτέ από τα 9,7 λίτρα στα 100 χλμ. διαδρομής. Στην πόλη, με τις χαμηλότερες ταχύτητες, η κατανάλωση αυξάνει.

Αφήνοντας στην άκρη αυτό το –σημαντικό, βέβαια – δεδομένο, το Jeep Renegade είναι ένα αυθεντικό Jeep, μια λέξη που χρησιμοποιούν κατά κόρον πολλοί όταν θέλουν να περιγράψουν ένα SUV μοντέλο.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Με σφικτές αναλογίες, σχεδόν κάθετο παρμπρίζ που μου αρέσει, καθώς θυμίσει Wrangler, καλόγουστο εσωτερικό και άνετο για πέντε επιβάτες, και ικανοποιητικό χώρο αποσκευών, οδηγείς ένα αυτοκίνητο που ξέρεις ότι δεν θα σε προδώσει εκτός δρόμου, έχοντας τη δυνατότητα μέσω του περιστροφικού διακόπτη, χαμηλά στην κονσόλα, να επιλέξεις, ανάλογα το που κινείσαι, ένα από τα προγράμματα: Auto, Snow, Sand και Mud, ενώ μπορείς να «κλειδώσεις» και την τετρακίνηση (4WD Lock).

Αρκετά γρήγορο στο ξεπέταγμα στην ευθεία, με 8,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ τα 240 χλμ./ώρα που αναγράφονται στο ταχύμετρο είναι απλά για να συναρπάζουν, καθώς η τελική ταχύτητα μπορεί να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, εντούτοις δεν τη χρειάζεσαι οδηγώντας το Renegade.

Θα σταθώ λίγο και στο νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Uconnect 4ης γενιάς, που συνοδεύεται με οθόνη αφής 7 ιντσών, με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Είναι εύχρηστο, κατανοητό και θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο τεχνολογικά εξελιγμένους. Το Uconnect Box δίνει τη δυνατότητα αυτόματων (π.χ. σε περίπτωση ατυχήματος) ή χειροκίνητων κλήσεων SOS, καθώς και άμεση επικοινωνία με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών Jeep. Επιπλέον το Uconnect Box δίνει τη δυνατότητα κλειδώματος και ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω του κινητού τηλεφώνου του χρήστη, εντοπισμού του αυτοκινήτου μέσω σχετικής εφαρμογής και προγραμματισμού ορίων (ταχύτητας, γεωγραφικού σημείου, κτλ.) ώστε να ειδοποιηθεί ο ιδιοκτήτης εφόσον παραβιαστούν.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Μου άρεσε επίσης και το cruise control στον αυτοκινητόδρομο, που το ρύθμιζα στο όριο και πήγαινα άνετο, ενώ το Renegade εφοδιάζεται και με σύστημα παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, με έντονη πίεση στο σύστημα διεύθυνσης να παραμείνεις σε αυτή, αλλά και με σύστημα που διαβάζει τα σήμερα κυκλοφορίας και που φρενάρει και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο σε σταματημένο όχημα μπροστά ή εμπόδιο. Διαθέτει και σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control, καθώς και σύστημα προστασίας από ανατροπή, με ηλεκτρικό τρόπο ρυθμιζόμενο.

Το Renegade, αν δεν το οδηγήσεις, δεν μπορείς να έχεις άποψη και οφείλεις να το κάνεις, όταν επιλέξεις ένα SUV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ