Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross του 2020
Η ιαπωνική αξιοπιστία βρίσκει εφαρμογή (και) στο πρόσωπο της Mitsubishi, η οποία ειδικά στο Eclipse Cross, δίνει διαπιστευτήρια. Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής.
Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω, την βελτιωμένη έκδοση του SUV μοντέλου της ιαπωνικής μάρκας, μόλις που έφθασε στην Ελλάδα, διαπιστώνοντας πολλές από τις αρετές του σε κάθε επίπεδο οδοστρώματος, από την μέτρια άσφαλτο της πόλης, την εξαιρετική του αυτοκινητοδρόμου, την κακή του επαρχιακή δικτύου και το χώμα με τις πέτρες στα βουνά της Αχαϊας, σύνορα με Κορινθία.
Η έκδοση του 2020, του μεσαίου μεγέθους SUV, εμφανίζει ορισμένες ελαφρές αλλαγές σχεδιαστικά, διατηρώντας την ίδια φιλοσοφία με την αρχική έκδοση, ενώ και μέσα παρατηρούνται ανεπαίσθητες βελτιώσεις με μικρή αύξηση των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες.
Εν γένει η εικόνα του Eclipse Cross είναι ομοιογενής και ισορροπημένη, με τη χρωμιωμένη μάσκα να προσδίδει κύρος, ενώ προστέθηκαν νέα υψηλής απόδοσης φωτιστικά LED, με φώτα πορείας και φώτα ομίχλης, όλα σε έντονο λευκό χρώμα για μεγαλύτερη φωτεινότητα. Πίσω, τα φώτα έχουν τοποθετηθεί πιο ψηλά, πάντα σε οριζόντια διάταξη που τέμνει το πίσω τζάμι, ενώ και το φως στοπ είναι ψηλά τοποθετημένο.
Οι ποδιές και τα μαρσπιέ, αναδεικνύουν επίσης τη φιλοσοφία του SUV, αλλά και τα off-road χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερα προσεγμένη θα μπορούσα να χαρακτηρίσω την καμπίνα και στην έκδοση δοκιμής, πλούσια εξοπλισμένη, με τις δερμάτινες ταπετσαρίες. Η σκουρόχρωμη επιλογή – χαρακτηριστικό γνώρισμα των Ιαπώνων – έχει φανατικούς λάτρεις, αλλά και διαφωνούντες. Μολονότι το κάνει κομψό και δεν ξενίζει στο μάτι, θα ήθελα κάποιο χρώμα στο φινίρισμα και μόνο το κόκκινο στο στροφόμετρο, αλλά και ο φωτισμός LED στις επενδύσεις και τα χερούλια των μπροστινών θυρών, δίνουν τη διαφορετικότητα που χρειάζομαι.
Η ύπαρξη της πανοραμικής ηλιοροφής χαρίζει περισσότερη φωτεινότητα, ενώ ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων, επιτρέπει καλύτερη θέαση στις ενδείξεις.
Τα μαλακά πλαστικά δημιουργούν καλύτερη αίσθηση, ενώ το παχύτερο ηχομονωτικό στρώμα κάνει τη δουλειά του, καθώς ελάχιστος θόρυβος περνά στην καμπίνα, η οποία είναι πιο άνετη για πέντε επιβάτες, με πλούσιο χώρο αποσκευών (374 λίτρα) και με περισσότερες επιλογές, έχοντας βάσεις μπουκαλιών στις πόρτες, διπλή βάση ποτηριών ή μικρών μπουκαλιών στην κεντρική κονσόλα, πρίζες φόρτισης USB και θήκη για κινητό τηλέφωνο.
Η ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής, είναι αρκετά εύχρηστη, ενώ μπορείς να κάνεις και επιλογές –επίσης με αφή- μέσω της πλακέτας στη βάση της κονσόλας. Το χειριστήριο αφής λειτουργεί όπως ένα smartphone και μπορείς να χειριστείς με ευκολία το σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφοριών Smartphone Link Display Audio.
Η έκδοση δοκιμής, εφοδιάζεται και με ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Rockford Fosgate, με εννέα ηχεία και ένα subwoofer, που μετατρέπει το Eclipse Cross σε disco (για εμάς τους μεγαλύτερους…). Επίσης, η οθόνη του ηχοσυστήματος συνδέεται με smartphone (Android και Apple CarPlay).
Στη βάση της κονσόλας υπάρχει και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, το Auto Hold που βοηθά στην ακινητοποίηση, ο διακόπτης εκκίνησης (χωρίς κλειδί) και ο διακόπτης Drive Mode με τις τρεις επιλογές οδήγησης: Auto (αυτόματη), Snow (χιόνι) και Gravel (χαλίκι). Χρησιμοποίησα μόνο τις δύο ρυθμίσεις και ειδικά η τελευταία με έβγαλε ασπροπρόσωπο στους σκληρούς, χωμάτινους, ορεινούς δρόμους, σε συνδυασμό με το προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, που μοιράζει ανάλογα την πρόσφυση την ισχύ και την πέδηση σε κάθε τροχό. Ειδικά στις στροφές, αλλά και στο χώμα, η απόδοση ήταν άψογη.
Το σύστημα τετρακίνησης, συνεργάζεται με τις λειτουργίες Active Yaw Control, Active Stability Control και Anti-lock braking system (ABS). Η πρώτη λειτουργία – πατέντα της Mitsubishi, βελτιώνει τη συμπεριφορά στις στροφές, χρησιμοποιώντας τα φρένα για την καλύτερη κατανομή της ροπής στον αριστερό ή στον δεξιό τροχό. Όταν είχε οδηγήσει την πρώτη έκδοση του Eclipse Cross στα χιόνια της Νορβηγία, σε κάτασπρους δρόμους και παγωμένη λίμνη, έχοντας ελαστικά με καρφιά, τότε είχα διαπιστώσει για πρώτη φορά την εξαιρετική αυτή λειτουργία.
Το μοτέρ, υπετροφοδοτούμενο βενζίνης 1.5 lt, είναι αποδοτικό, δεν μπορώ να πω, με τους 163 ίππος και τα 250 Nm ροπής. Σου δίνει τη δύναμη που χρειάζεσαι στο δρόμο και συνεργάζεται με ένα CVT κιβώτιο 8 ταχυτήτων, με συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις, που εμφανίζει κάπως μικρότερη υστέρηση σε σχέση με πριν. Την μέση κατανάλωση δεν μπόρεσα, με όλες αυτές τις διαδρομές, να τη ρίξω κάτω από τα 9,3 λίτρα στα 100 χλμ., αλλά κινούμενος στην πόλη, η κατανάλωση πέφτει και κάτω από τα 8 λίτρα, ενώ οι εργοστασιακής τιμή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι 159 γρ./χλμ. Ο κινητήρας φέρει και σύστημα Auto Stop & Go, που βοηθά στην πόλη για μείωση κατανάλωσης και ρύπων.
Οδηγώντας, ειδικά στα ορεινά, διαπίστωσα και τις μικρές κλίσεις που εμφάνισε το άκαμπτο αμάξωμα, που είναι ενισχυμένο για περισσότερη ασφάλεια. Στον τομέα αυτό και στην υποβοήθηση του οδηγού, υπάρχουν 7 αερόσακοι SRS, σύστημα Ηill Start Assist (HSA) για εκκίνηση στην ανηφόρα, Forward Collision Mitigation System (FCM), που αν το σύστημα ανιχνεύσει ενδεχόμενο κίνδυνο πρόσκρουσης ενεργοποιεί μια ηχητική προειδοποίηση και επιβραδύνει αυτόματα το όχημα, Lane Departure Warning (LDW), που σε προειδοποιεί ηχητικά αν παρεκκλίνεις της πορείας σου χωρίς να ανάψεις φλας, Adaptive Cruise Control (ACC) που διατηρεί σταθερή απόσταση από προπορευόμενο όχημα, Blind Spot Warning (BSW), για υποβοήθηση στα τυφλά σημεία, με προειδοποίηση στον καθρέπτη της πόρτας, Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων (AHB), με εναλλαγή από τη μεσαία σκάλα, Rear Cross Traffic Alert (RCTA), που προειδοποιεί στην όπισθεν ότι έρχεται άλλο όχημα, Multi Around Monitor, που παρέχει περιμετρική θέαση 360 μοιρών, για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Συμπερασματικά, το αναβαθμισμένο Eclipse Cross είναι ένα μοντέλο που θα ικανοποιήσει όχι μόνο τον μέσο οδηγό, αλλά και ανώτερων απαιτήσεων, έχει προσωπικότητα, ιαπωνική αξιοπιστία, είναι δυνατό και η τετρακίνηση (υπάρχει και δικίνητο) σε βγάζει από τα δύσκολα –όπου υπάρχουν.
Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής ξεκινά από 32.300 ευρώ, ενώ η τιμή της βασικής, δικίνητης έκδοσης, ξεκινά από 21.950 ευρώ.