Οδηγούμε το νέο Ford Kuga 1.5 lt
Οταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο για πάνω από 1400 χιλιόμετρα, σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο, αλλά και σε εκτός δρόμου διαδρομές, τότε δεν μπορείς παρά να έχεις την καλύτερη δυνατή εικόνα για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου που οδηγείς.
Είχα την ευκαιρία να κινηθώ προς τα βόρεια της χώρας, ξεκινώντας με το νέο Ford Kuga από την Αθήνα. Ενα αυτοκίνητο που παρουσιάζεται αισθητά αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο, από την εξωτερική εμφάνιση, τους κινητήρες, έως το στήσιμο.
Σχεδιαστικά, εφαρμόστηκε η λογική των “οριζόντιων γραμμών”, ώστε να φαίνεται ακόμα πιο φαρδύ και πιο δυναμικό το αυτοκίνητο, ενώ μπροστά δεσπόζει η επιβλητική τραπεζοειδής μάσκα και τα κομψά φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED. Πίσω, ο ανασχεδιασμένος διαχύτης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, ολοκληρώνουν μια δυναμική σιλουέτα με off road χαρακτηριστικά, που ταιριάζουν σε ένα SUV αμάξωμα, ανεξάρτητα αν είναι τετρακίνητο ή όχι και ανεξάρτητα από την έκδοση που θα επιλέξει κανείς (Style, Business, ST-Line ή Vignale), με τα ξεχωριστά στοιχεία εξοπλισμού που έχουν.
Στο εσωτερικό, τα υλικά είναι πολύ καλύτερης ποιότητας από πριν, το τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση φέρει όλα τα χρήσιμα χειριστήρια, έχει και μανέτες αλλαγής ταχυτήτων, επειδή το μοντέλο δοκιμής διέθετε αυτόματο κιβώτιο PowerShift, ενώ διάχυτη είναι η αίσθηση της ευρυχωρίας, με διάσπαρτους αποθηκευτικούς χώρους παντού, ενώ στο μεγάλο πορτμπαγκάζ χωρά πληθώρα αποσκευών. Μου άρεσε επίσης το γεγονός ότι καθόμουν ψηλά, κι αυτό αναβαθμίζει την αίσθηση ασφάλειας, καθώς και το γεγονός ότι με το προηγμένο σύστημα SYNC 3, συνδέεις το smartphone, έχοντας και φωνητικές εντολές. Λειτουργικό και το σύστημα πλοήγησης, το οποίο χρειάστηκα εκεί που πήγα.
Θα σταθώ στο μοτέρ πετρελαίου των 1.5 lt με τους 120 ίππους, οι οποίοι είναι υπερ-αρκετοί για μεγάλες αποστάσεις και με φορτωμένο το Kuga. Η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο είναι καλή (μου άρερε να αλλάζω σχεσεις και χειροκίνητα από τις μανέτες στο τιμόνι) και οδηγώντας στρωτά μπορείς να κρατήσεις χαμηλά την κατανάλωση. Στη δοκιμή μου, η μέση τιμή κατανάλωσης άγγιξε τα 8,7 λίτρα στα 100 χλμ., διότι το ζόρισα σε κάποια σημεία. Αθόρυβο σε λειτουργία και αποδοτικό, το μοτέρ έχει καλή ροπή από χαμηλά (270 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.), ενώ στην προσπέραση εμφανίζεται αρκετά ισχυρό. Στον αυτοκινητόδρομο το Kuga στέκεται στιβαρό και δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από τους έντονους πλευρικούς ανέμους. Στον επαρχιακό δρόμο, οι κακοτεχνίες απορροφώνται από την καλοστημένη ανάρτηση και το κράτημα στις στροφές είναι όπως πρέπει, χωρίς περιττές κλίσεις.
Σε εξοπλισμό, το Ford Kuga φέρει προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Pre Collision Assist με Pedestrian Detection, που λειτουργεί σε ταχύτητες από 3,6 χλμ./ώρα έως και την τελική. Χάρη στην ενσωματωμένη κάμερα στο παρμπρίζ - ακριβώς πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη - και το ραντάρ στον εμπρός προφυλακτήρα, είναι σε θέση να αναγνωρίζει, πέρα από τα αυτοκίνητα εμπρός του και πεζούς. Το σύστημα αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητική και οπτική ένδειξη, κατόπιν προετοιμάζει το σύστημα πέδησης, ενώ αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις, τότε ενεργοποιεί τα φρένα.
Επίσης, διαθέτει Adaptive Cruise Control με Pre Collision Assist και Pedestrian Detection, που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με την κίνηση εμπρός. Προσφέρει οπτική ένδειξη στο πίνακα οργάνων που ενημερώνει τον οδηγό για την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Δεν ξεχνάμε το Active City Stop, που λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα και χρησιμοποιεί τους αισθητήρες που βρίσκονται εγκατεστημένοι στο εμπρόσθιο μέρος του οχήματος προκειμένου να εντοπίσει ακίνητα αντικείμενα στο δρόμο. Αν το όχημα προσεγγίσει πολύ γρήγορα ένα τέτοιο αντικείμενο, τότε το Active City Stop “προφορτίζει” τα φρένα, ενώ αν ο οδηγός εξακολουθεί να μην αντιδρά απέναντι στον επικείμενο κίνδυνο, μειώνει τη ροπή του κινητήρα και εφαρμόζει αυτόματα δύναμη πέδησης προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μειώσει τις επιπτώσεις της.
Επίσης, φέρει Lane Keeping Aid, που αναγνωρίζει την ακούσια παρέκκλιση του οχήματος από τη λωρίδα κυκλοφορίας και προειδοποιεί τον οδηγό με δόνηση στο τιμόνι, ενώ παράλληλα εφαρμόζει ροπή στο αυτό για να βοηθήσει την επαναφορά του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας. Εξάλλου, εφοδιάζεται και με το σύστημα Perpendacular Parking και Park-Out Assist, που είναι λειτουργία κάθετης στάθμευσης κι έρχεται να προστεθεί στην ημιαυτόνομη τεχνολογία Active Park Assist.
Με τη χρήση πρόσθετων αισθητήρων υπερήχων και με το πάτημα ενός κουμπιού, επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν θέσεις στάθμευσης παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα αλλά και παράλληλα με το δρόμο και οδηγεί το όχημα σε αυτά, ενώ ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο. Το Park-Out Assist βοηθά τους οδηγούς καθώς εξέρχονται από έναν παράλληλο χώρο στάθμευσης με το σύστημα να ενεργοποιεί το σύστημα διεύθυνσης ενώ ο οδηγός ενεργοποιεί το γκάζι και το φρένο.
Το Kuga που είχα για δοκιμή, ήταν δικίνητο, ωστόσο διατίθεται και με προηγμένη τετρακίνηση All-Wheel Drive, που συνεργάζεται διαρκώς με το ESP του οχήματος προσφέροντας επιπλέον προστασία και σιγουριά, χάρη στο Curve Control, που αποτρέπει την απώλεια ελέγχου στην περίπτωση που ο οδηγός του οχήματος εισέλθει σε μία στροφή με ταχύτητα μεγαλύτερη της προβλεπόμενης και στο Torque Vectoring Control, που ασκεί μία μικρή δύναμη πέδησης στους εσωτερικούς τροχούς του αυτοκινήτου, μεγιστοποιήσει την παρεχόμενη πρόσφυση και σταθερότητα κατά τη διάρκεια της στροφής.
Τεχνικά, το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης του Ford Kuga διαθέτει μία γωνιακού τύπου μετάδοση η οποία “κλέβει” μέρος της ροπής από τον εμπρός άξονα ώστε να μεταφέρει ένα τμήμα της στον πίσω. Μέσω ενός ηλεκτρονικά ενεργοποιούμενου πολύδισκου συμπλέκτη, τοποθετημένον ακριβώς πίσω από το πίσω διαφορικό, η διαθέσιμη ροπή μεταφέρεται έως και 100% στον πίσω άξονα.
Οι τιμές του Ford Kuga ξεκινούν από τις 22.312 ευρώ (δικίνητη έκδοση βενζίνης 1.5 lt – 150 hp), ενώ η πετρελαιοκίνητη έκδοση δοκιμής, με τον επιπρόσθετο εξοπλισμό, αγγίζει τα 28.619 ευρώ...