ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το νέο Skoda Scala

Οδηγούμε το νέο Skoda Scala

Εντελώς φρέσκο στην ελληνική αγορά είναι το μικρομεσαίο μοντέλο της Skoda, το οποίο είχε την ευκαιρία να οδηγήσει προ ημερών ο Δημήτρης Μπαλής και αναλύει.

Εντελώς φρέσκο στην ελληνική αγορά είναι το μικρομεσαίο μοντέλο της Skoda, το οποίο είχα την ευκαιρία να οδηγήσω προ ημερών. To Scala, που αντικατέστησε το Rapid, είναι το πρώτο που εισάγει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της τσεχικής μάρκας, μέλος του ομίλου της VW. Το είχα οδηγήσει και κατά την παρουσίασή του στο Σπλιτ, ωστόσο πάντα χρειάζεται μια δεύτερη άποψη, σε διαφορετικούς δρόμους και με διαφορετικά μοτέρ.

Σχεδιαστικά, ναι μεν έχει καλύτερη φόρμα το 5θυρο, hatchback αμάξωμα, σε σχέση με το Rapid, εντούτοις περνά σχετικά απαρατήρητο στον δρόμο. Δεν έχει αυτό το κάτι ιδιαίτερο, χωρίς να σημαίνει ότι όλα τα μοντέλα πρέπει να τραβούν το βλέμμα. Αλλωστε, είναι αποτέλεσμα γερμανικής σχολής…

Πάντως, αυτό που ξεχωρίζει, είναι το μακρύ πίσω μέρος που χαρακτηρίζει ένα μοντέλο shooting brake, εν αντιθέσει με ένα κλασικό 5θυρο αμάξωμα. Τα τριγωνικά φωτιστικά, full LED με φώτα ημέρας, η νέα μάσκα και η μεγάλη εισαγωγή αέρα χαμηλά, όπως και ολογράφως το όνομα του μοντέλο στην πίσω πόρτα, είναι τα νέα στοιχεία που εισάγονται.

Οδηγούμε το νέο Skoda Scala

Πάντως η καμπίνα έχει καλύτερη σχεδιαστική προσέγγιση από το εξωτερικό μέρος, με τη διχρωμία στο ταμπλό που σε ορισμένες εκδόσεις είναι σε απομίμηση ανθρακονημάτων. Φέρει μαλακά πλαστικά, τριάκτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και αιωρούμενη οθόνη αφής, που ανάλογα την έκδοση φθάνει τις 9,2 ίντσες, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός ή και ψηφιακός.

Για χώρους δεν το συζητάμε, καθώς η Skoda μακράν από τις άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες, έχει την πιο άνετη καμπίνα (2,649 μ. μεταξόνιο) και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, με 467 λίτρα, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (οι πλάτες διαιρούνται 60:40) αυξάνεται στα 1.410 λίτρα.

Οδήγησα την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα βενζίνης TSI, με τους 116 ίππους, τον μεγαλύτερο σε ισχύ, διότι το μοτέρ αυτό παράγει και 95 ίππους. Υπάρχει δε και η έκδοση 1.5 lt με τους 150 ίππους, η σαφώς πιο σπορτίφ. Κινήθηκα, λοιπόν, αρκετά έως πολύ καλά. Το μοτέρ έχει ρεπρίζ, με ροπή στα 200 Nm και επιτάχυνση στα 9,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ συνεργάζεται καλά με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Όμως, αυτό που διαπίστωσα είναι η αυξημένη κατανάλωση, καθώς ήμουν συνεχώς πάνω από τα 7,8 λίτρα στα 100 χλμ. κι όταν «τσιμπούσα» το γκάζι έφθανα τα 8,4 λίτρα. Προβληματίστηκα, διότι στο Σπλιτ μου έδειξε μέση κατανάλωση κοντά στα 6,5 λίτρα, αρκετά μακριά από την εν Ελλάδι δοκιμή.

Οδηγούμε το νέο Skoda Scala

Στον δρόμο δεν προβληματίζει, με την ανάρτηση να είναι μαλακή όσο πρέπει, αν και υπάρχει ημιάκαπτος άξονας πίσω, ακριβώς για να έχει χώρο στο πορτ-μπαγκάζ.

Ένα ακόμα στα πλην, ίσως να φταίει και το αυτοκίνητο δοκιμής, είναι το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με οθόνη αφής από 6,5 έως 9,2 ίντσες (ανάλογα την έκδοση) που παρουσίασε δυσλειτουργία στο ραδιόφωνο. Ισως να πρόκειται για τεχνικό πρόβλημα, αλλά μιλάμε για καινούργιο αυτοκίνητο. Πάντως, διαθέτει συνδεσιμότητα με κινητό τηλέφωνο, Wi-Fi hotspot, θύρες USB-C και Phone Box με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, ενώ θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα εφοδιαστεί με το Ok Laura, τον ψηφιακό οδηγό της Skoda.

Πλήρες σε συστήματα ασφάλειας, με στάνταρ τους εννέα αερόσακους, τα συστήματα Lane Assist (Διατήρηση Λωρίδας) και Front Assist (Εμπρός Υποβοήθηση), που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake (Αυτόματη Πέδηση) και Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών). Ανεβαίνοντας εκδόσεις θα βρούμε περισσότερα καθώς και σε συτήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Adaptive Cruise Control (ACC, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα και το Park Assist (αυτόματη στάθμευση).

Συμπερασματικά, το Scala είναι ένα αυτοκίνητο που τιμά τα χρήματα που θα ξοδέψεις για να το πάρεις και απευθύνεται σε καθαρά μέσο οδηγό και οικογενειάρχη θα έλεγα, τουλάχιστον οι λιγότερο ισχυρές εκδόσεις…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ