ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR
© JAYSON FONG 2019 - WWW.JAYSONFONG.COM

Το C-HR αποτελεί για την Toyota ένα αυτοκίνητο ορόσημο, από αρκετές απόψεις.

Το C-HR αποτελεί για την Toyota ένα αυτοκίνητο ορόσημο, από αρκετές απόψεις. Είναι το μοντέλο, που όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην αγορά, το 2016, όσοι το είδαν δεν πίστευαν στα μάτια τους ότι είναι Toyota. Οι σχεδιαστές υπερέβαλαν εαυτόν και πολύ μακριά από τις συντηρητικές αντιλήψεις της ιαπωνικής μάρκας, φιλοτέχνησαν ένα άκρως εκκεντρικό αυτοκίνητο, που κατάφερε να φέρει πάνω από 68% νέους πελάτες στην Toyota και δη μικρότερους ηλικιακά.

Επίσης, είναι το μοντέλο που βασίστηκε, το 2016, στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα GA-C, της Toyota, πάνω στην οποία στηρίζεται και η νέα Corolla, γεγονός που του προσδίδει υψηλά στάνταρ οδηγικής συμπεριφοράς.

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR
© JAYSON FONG 2019 - WWW.JAYSONFONG.COM

Κι ακόμη, στο μοντέλο αυτό, η Toyota εξέλιξε περισσότερο την υβριδική της τεχνολογία, με μια έκδοση κινητήρα βενζίνης 1.8 lt που συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ πρόσθεσε και τετρακίνητες εκδόσεις με την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 lt.

Ολα αυτά, συνέθεσαν το περίγραμμα ενός πολύ ενδιαφέροντος μοντέλου, που το εκτίμησαν πάνω από 400.000 αγοραστές μέχρι τώρα κι όλα δείχνουν ότι η συνέχεια θα είναι ανάλογη, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό στην μεσαία, συμπαγή κατηγορία των SUV.

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR
© JAYSON FONG 2019 - WWW.JAYSONFONG.COM

Τώρα, δύο χρόνια μετά, οι Ιάπωνες αποφάσισαν να φρεσκάρουν ελαφρώς το επιτυχημένο σχεδιαστικά, μοντέλο, προσθέτοντας ορισμένες πινελιές, αισθητικές και πολύ περισσότερες τεχνολογικές, καθώς τοποθέτησαν την 4η γενιά του υβριδικού τους συστήματος.

Η Toyota, παραμένει σταθερά προσηλωμένη στον υβριδικό της προσανατολισμό, θεωρώντας ότι η υβριδική τεχνολογία θα επικρατήσει στις περισσότερες αγορές, παγκοσμίως. Ωστόσο, θα παρουσιάσει έως το 2021 τρία ηλεκτροκίνητα μοντέλα, δύο Toyota και ένα Lexus, με τη μορφή Plug-in hybrid, ενώ έως το 2025 όλη της η γκάμα θα είναι ηλεκτροκίνητη (αμιγώς ηλεκτρικά - ανάλογα τις αγορές - και Plug-in υβριδικά).

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR
© JAYSON FONG 2019 - WWW.JAYSONFONG.COM

Αν δεν έβλεπα το ανανεωμένο C-HR από μπροστά, στο πάρκινγκ του αεροδρομίου της Λισαβόνας και το έβλεπα από το πλάι, θα νόμιζα ότι από τα κεντρικά γραφεία της Toyota Ευρώπης στις Βρυξέλλες, έφεραν για δοκιμή το προηγούμενο μοντέλο. Τέτοια ομοιότητα στο πλάι, διότι μπροστά άλλαξε ο προφυλακτήρας, ενώ τα φλας ενσωματώθηκαν στα φώτα ημέρας. Στο πλάι, υπάρχουν επιλογές σε διαφορετικές ζάντες 17 και 18 ιντσών, ενώ πίσω τα LED φλας έγιναν σειριακά αναβοσβήνοντας και σμιλεύτηκε καλύτερα η γέφυρα στο πορτ-μπαγκάζ.

Στην καμπίνα, βελτιώθηκε η αίσθηση στα πλαστικά και στις ταπετσαρίες, ενώ προστέθηκε τεχνολογία Apple CarPlay και Android Auto, για συνδεσιμότητα καθ' οδόν. να παραμένετε συνδεδεμένοι καθ' οδόν. Ενα ακόμα στοιχείο, ου δεν το συνήθιζαν οι Ιάπωνες, ήταν η διχρωμία, που ενώ εξωτερικά την είχε η προηγούμενη έκδοση, τώρα και στην καμπίνα μπορεί ο υποψήφιος οδηγός να διαλέξει διακοσμητικά στο χρώμα του αμαξώματος.

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR
© JAYSON FONG 2019 - WWW.JAYSONFONG.COM

Και πάμε τώρα τα πιο σοβαρά, στα τεχνολογικά, εκεί που οι μηχανικοί έκαναν τη δική τους υπέρβαση, καθώς μ την 4η γενιά του υβριδικού συστήματος, αυξάνοντας ελαφρώς την χωρητικότητα του μοτέρ βενζίνης από τα 1.8 lt στα 2.0 lt, κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ κατά 50%!

Το νέο δίλιτρο μοτέρ ισχύος 152 hp (112 kW) στις 6.000 σ.α.λ., με 190 Nm ροπής, μεταξύ 4.000 και 5.200 σ.α.λ., και 41% θερμικής απόδοσης, στον “κύκλο Ατκινσον”, συνδυάζεται με ένα καινούργιο και πιο δυνατό σύστημα που έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ-γεννήτριες. Το πρώτο, λειτουργεί ουσιαστικά ως γεννήτρια, βοηθά την εκκίνηση ηλεκτρικά, ενώ συσσωρεύει ενέργεια στην ηλεκτρική μπαταρία, που θα τη χρησιμοποιήσει το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, ισχύος 80 kW και 202 Nm ροπής, το οποίο λειτουργεί κι αυτό ως γεννήτρια, αντλώντας ενέργεια κατά το φρενάρισμα.

Το αποτέλεσμα είναι, η συνολική ισχύς, με τα δύο μοτέρ, να φθάνει τους 184 hp στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 202 Nm,συνδυαζόμενο με ένα βελτιωμένο κιβώτιο CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, που έχει πιο γραμμική απόδοση, δεν “κρεμάει” και δεν επιταχύνει απότομα. Ετσι, η μέση κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με τις νέες μετρήσεις, σε πραγματικές συνθήκες, είναι 5,3 – 5,4 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές στα 118 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Πέρα από τις επιδόσεις, επειδή οδήγησα για πάνω από 150 χλμ., διαπίστωσα ότι κινήθηκα ηλεκτρικά στη μισή περίπου διαδρομή που πολύ πιο ηλεκτρικά, αμιγώς, μέσα στην πόλη με τις χαμηλές ταχύτητες. Κι αυτό επειδή η έκδοση με το υβριδικό σύστημα 1.8 lt – 122 hp, που συνδυάζεται και με ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ δίνει ηλεκτρική λειτουργία μέχρι 50 χλμ./ώρα, η νέα δίλιτρη υβριδική έκδοση φθάνει την ηλεκτρική λειτουργία έως τα 120 χλμ./ώρα! Ετσι εξηγείται η χαμηλή κατανάλωση.

Πάντως, η Toyota, μπορεί να δίνει βάρος στη δίλιτρη υβριδική έκδοση, που υπολογίζουν να κάνει το 33% των πωλήσεων, η έκδοση 1.8 lt στην Ευρώπη θα έχει τη μερίδα του λέοντος με 66% των πωλήσεων και η 1.2 lt – 116 hp (συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή με CVT), αμιγώς βενζινοκίνητη (και με επιλογή τετρακίνησης, από 50-50 έως 100-0 στον μπροστινό άξονα), το 5%. Ωστόσο, στην Ελλάδα και λόγω φορολογικής κατάστασης και λόγω μικρότερης τιμής, η 1.2 lt θα κάνει μεγάλα νούμερα, όπως και η 2.0 lt, σε σχέση με την 1.8 lt, καθώς παρατηρήθηκε ότι όσοι προτιμούν την 1.8 lt, επιλέγουν τις πιο ακριβές σε εξοπλισμό εκδόσεις, που προσεγγίζουν σε τιμές την τωρινή δίλιτρη, βασική έκδοση, με ακόμα πλουσιότερο εξοπλισμό.

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το νέο Toyota C-HR έχει και καλύτερη ηχομόνωση και βελτιωμένη ανάρτηση, ενώ εξοπλίζεται στον τομέα της ασφάλειας, με το πλήρες πακέτο συστημάτων Τoyota Safety Sense, με τα γνωστά συστήματα Adaptive Cruise Control με Full Speed Range Following Function, Lane Departure Alert, Automatic High Beam, Road Sign Assist, Adaptive Front Light system, Intelligent Clearance Sonar, Blind Spot Monitor και Simple Intelligent Parking Assist.

Αν ψάχνουμε για ψεγάδια, το αδύνατο σημείο είναι το περιορισμένο πορτ-μπαγκάζ, σε σχέση με τον ανταγωνισμό και οι θέσεις των πίσω επιβατών, που κάθονται χαμηλά και δεν έχουν μεγάλη ορατότητα στο πλάι, λόγω της ανασηκωμένης μεταλλικής επιφάνειας.

Οι τιμές στην έκδοση 1.,2 lt ξεκινούν από 21.100€, στην 1.8 lt από 23.900€ και στην 2.0 lt από 28.500€...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ