Οδηγούμε το νέο Volvo XC60
Η σκανδιναβική τεχνολογία και σχεδίαση, έχοντας την κινεζική οικονομική αρωγή, μπορεί και κάνει σύγχρονα θαύματα.
Τα τελευταία μοντέλα της Volvo, έχουν ξεφύγει από τις συντηρητικές φόρμες του παρελθόντος, προσελκύοντας νεότερο ηλικιακά κοινό, που έχει βέβαια και την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα το XC60 της δοκιμής μας.
Με ένα επιβλητικό σουλούπι, το μεσαίο SUV της σουηδικής μάρκας, ξεχωρίζει στον δρόμο, έχοντας σήμα κατατεθέν τη μεγάλη μάσκα μπροστά και τους προβολείς LED που εναλλάσσονται αυτόματα από τη μεγάλη στη μεσαία σκάλα και αντιστρόφως, για να προσφέρουν την καλύτερη ορατότητα χωρίς να θαμπώνουν τους άλλους οδηγούς. Επίσης, διαθέτει δύο απολήξεις εξάτμισης στις άκρες του προφυλακτήρα πίσω και περίτεχνα φωτιστικά πίσω που το κάνουν εύκολα αναγνωρίσιμο το βράδυ. Αλλά και η καμπίνα, με τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του κόκπιτ, με μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών, την ευρύχωρη κονσόλα και την εν γένει πολυτέλεια, είναι σαφώς στα αυτού του αυτοκινήτου. Η εκκίνηση γίνεται στρέφοντας τον διακόπτη στην κονσόλα, πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο, ενώ ακριβώς πίσω του βρίσκεται έναν άλλο περιστροφικός διακόπτης, για τα προγράμματα οδήγησης.
Βασισμένο στο πάτωμα του XC90, έχει μήκος 4,688 μ., και με το μεταξόνιο των 4,950 μ., χαρίζει πλούσιο χώρο σε 5 ενήλικες, με επίσης μεγάλο χώρο αποσκευών 505 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει στα 1.444 λίτρα. Επίσης, η πίσω πόρτα, ανοίγει και κλείνει με το κουμπί στο τηλεχειριστήριο, το κουμπί στην ίδια την πόρτα ή το κουμπί στο ταμπλό.
Το μοντέλο δοκιμής, εφοδιαζόταν με τον δίλιτρο, τετρακύλινδρο, υπερτοφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου. Οι 235 ίπποι ισχύος, αλλά κυρίως τα 480 Nm ροπής (μεταξύ 1.750 – 2.250 σ.α.λ.), κινούν υποδειγματικά τα 1.814 κιλά του αμαξώματος. Το μοτέρ δεν είναι ιδιαίτερα θορυβώδες, ούτε όταν πιέζεις να ανεβάσεις ταχύτητες στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που έχει και χειροκίνητη λειτουργία.
Θεωρώ ότι αυτή η έκδοση είναι ό,τι καλύτερο για το XC60, διότι και θαυμάσια κινείται στον δρόμο, ακόμα και στα στροφιλίκια, ενώ η κατανάλωση δύσκολα ανεβαίνει πάνω από τα 7 λίτρα στα 100 χλμ.
Πάντως, ανάλογα το που θέλεις να κινηθείς, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ένα από τα προγράμματα οδήγησης: ECO, Comfort, Dynamic και Individual, ενώ στη θέση Off-Road, τα πνευματικά αμορτισέρ, ανασηκώνουν το πίσω μέρος κατά περίπου 3,8 εκ., ώστε να μπορεί να περνά πάνω από δύσκολα εδάφη.
Κατασκευασμένο από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής, έχει ζώνες παραμόρφωσης εμπρός και πίσω απορροφούν ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης. Παράλληλα, στον τομέα της ασφάλειας περιλαμβάνει το σύστημα City Safety, που πρώτη η Volvo το λανσάρισε και το εξέλιξε. Χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερα για να εντοπίσει άλλα οχήματα, δικυκλιστές, πεζούς και μεγάλα ζώα εμπρός από το αυτοκίνητο, ημέρα και νύχτα. Προειδοποιεί αν ανιχνεύσει άμεσο κίνδυνο σύγκρουσης και, αν δεν αντιδράσουμε εγκαίρως, μπορεί να εφαρμόσει αυτόματα τα φρένα για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να περιορίσει τη σφοδρότητά της. Στο XC60, το City Safety περιλαμβάνει υποστήριξη του τιμονιού, για να βοηθήσει στον ελιγμό.
Εξάλλου, φέρει και Run-off Road Mitigation, που περιορίζει τις πιθανότητες να βγει το αυτοκίνητο από το δρόμο κατά λάθος. Πρόκειται για μια καινοτομία της Volvo που ανιχνεύει αν το αυτοκίνητο πρόκειται να εκτραπεί από το δρόμο από λάθος, σε ταχύτητες από 65-140 χλμ./ ώρα και υποβοηθά το τιμόνι, ενώ αν χρειαστεί εφαρμόζει και τα φρένα, για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.
Και ακόμη, σε συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης, εφοδιάζεται με τεχνολογία Pilot Assist, που διατηρεί μια προκαθορισμένη ταχύτητα και μια προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, κάνοντας παράλληλα ελαφρές διορθώσεις στο τιμόνι για να μείνουμε στο κέντρο της λωρίδας μας και λειτουργεί σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ ώρα.
Οι τιμές του μοντέλου, ξεκινούν από 56.030 ευρώ…