ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το νέο υβριδικό Honda CR-V e:HEV

Οδηγούμε το νέο υβριδικό Honda CR-V e:HEV

Ο συνδυασμός δύο ηλεκτροκινητήρων και ενός κινητήρα βενζίνης κύκλου Atkinson, προσφέρει 184 ίππους με σχετικά χαμηλή κατανάλωση. Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής.

Στην εποχή της υβριδικής / ηλεκτρικής τεχνολογίας κίνησης, υπάρχουν αρκετές παραλλαγές. Μια εκ των οποίων είναι αυτή που χρησιμοποιεί η Honda, καθώς ναι μεν το CR-V e:HEV διαθέτει βενζινοκινητήρα, ωστόσο, το μοτέρ δεν μεταφέρει κατά κύριο λόγο τη μετάδοση στους τροχούς, αλλά στον έναν εκ των ηλεκτροκινητήρων, ενώ μόνο σε μια περίπτωση κινεί τους τροχούς, συνεπικουρούμενος από το ηλεκτρικό μοτέρ.

Το CR-V e:HEV πέμπτης γενιάς, είναι σαφώς αναβαθμισμένο, καλοστημένο, προηγμένο τεχνολογικά, πιο οικονομικό σε κατανάλωση και ρύπους και αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή στα plug-in hybrid, όχι όμως στον απόλυτο βαθμό, καθώς χαρίζει ελάχιστη αμιγώς ηλεκτρική εμβέλεια.

Το νέο Honda CR-V eHEV
Το νέο Honda CR-V eHEV

Έχοντας πληθωρικές διαστάσεις, με 4,6 μ. μήκος, 1,855 μ. πλάτος και 1,689 μ. ύψος, και με περίπου 20 εκ. απόσταση από το έδαφος, διαθέτει παράστημα που το καθιστά επιβλητικό στον δρόμο, με την καλογυμνασμένη σιλουέτα να ξεχωρίζει μπροστά από το επιθετικό ρύγχος με το χρώμιο, το οποίο απαντάται και στο πίσω μέρος.

Δύο λογότυπα είναι αυτά που κάνουν την ειδοποιό διαφορά στο μοντέλο, και τα δύο στο πίσω μέρος: το e:HEVκαι το AWD, με το πρώτο να φέρει χρώμα μπλε, υπογραμμίζοντας την υβριδική / ηλεκτρική τεχνολογία και το δεύτερο την τετρακίνηση.

Στην καμπίνα, τα χαρακτηριστικά που προστέθηκαν έχουν σχέση πάλι με την ενημέρωση του οδηγού, ως προς τη λειτουργία του συστήματος κίνησης, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να προσφέρει ακριβείς πληροφορίες, με μπλε και πράσινες ενδείξεις, ενώ αντί λεβιέ ταχυτήτων, συναντούμε διακόπτες στο πάνω μέρος της κονσόλας, D για την κίνηση, R για την όπισθεν, Ν για τη "νεκρά" και P για τη στάθμευση, ενώ ξεχωριστός διακόπτης, δίπλα, είναι για το παρκάρισμα. Στο πλαίσιο αυτό της κονσόλας, βρίσκονται και άλλοι διακόπτες για τους τρόπους λειτουργίας του υβριδικού συστήματος: Sport, Econ και EV.

Οι εσωτερικοί χώροι του Honda CR-V e:HEV
Οι εσωτερικοί χώροι του Honda CR-V e:HEV

Κατά τα λοιπά, η καμπίνα είναι απόλυτα ευρύχωρη, άνετη για πέντε ενήλικες επιβάτες, με έναν μεγάλο χώρο αποσκευών (497 λίτρα), ο οποίος περιορίστηκε λίγο λόγω της ύπαρξης της μπαταρίας.

Στην πράξη, οδηγώντας το CR-V e:HEV είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο όταν κινείται σε χαμηλές και μέτριες ταχύτητες, αλλά εμφανίζει λίγο θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες και ειδικά όταν εμπλέκεται ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης στη μετάδοση.

Αυτό το μοτέρ των 145 ίππων, i-VTEC, λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, και εμπλέκεται κατά περίπτωση. Δηλαδή, αν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας EV Drive, τότε η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη -κατά το ρολάρισμα- στη μπαταρία ιόντων λιθίου (1kWh), μεταφέρεται στο ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 184 ίππων, που κινεί τους τροχούς, μέσω κιβωτίου μιας σχέσης. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 184 ίπποι και η ροπή 315 Nm, ιδιαίτερα υψηλή.

Στη λειτουργία Hybrid Drive, το μοτέρ βενζίνης παρέχει ενέργεια στο δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ / γεννήτρια, που με τη σειρά του τη μεταφέρει στους τροχούς, ενώ στην Engine Drive, το υπόλοιπο σύστημα απενεργοποιείται και ο κινητήρας βενζίνης μεταφέρει τη ροπή απευθείας στους τροχούς.

Πάντως, σε φυσιολογικές καταστάσεις, ο οδηγός απλά θα επιλέξει τη λειτουργία Hybrid Drive και Econ Mode, για να μπορεί να έχει τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Στο Sport Mode παίρνει το μέγιστο του συστήματος, ενώ στο EV Mode, μπορεί σε χαμηλές ταχύτητες και για περίπου 2-3 χλμ., να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά.

Οι εσωτερικοί χώροι του Honda CR-V e:HEV
Οι εσωτερικοί χώροι του Honda CR-V e:HEV

Θα μου πείτε ότι είναι λίγο περίπλοκη η κατάσταση και πράγματι έτσι είναι, όμως η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει στον οδηγό πολλές επιλογές κίνησης, ανάλογα το τι θέλει να κάνει και εν πάση περιπτώσει, τον εκπαιδεύει κιόλας.

Με λίγο κάτω από 1.700 κιλά βάρος, το αυτοκίνητο είναι λογικό να μην έχει εκρηκτικές επιδόσεις και τα 8,9 δευτ. επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα, κρίνονται αξιοπρεπή – άλλωστε μιλάμε και για τετρακίνητο- ενώ τα 180 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, απλά σε ενδιαφέρουν θεωρητικά, διότι δεν είναι ανάγκη να τα πιάσεις.

Εκείνο, όμως, που σε ενδιαφέρει πρακτικά, είναι η μέση κατανάλωση, η οποία εργοστασιακά έχει μετρηθεί στα 7,1 λίτρα στα 100 χλμ., με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στα 126 γρ./χλμ., για χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, κι αυτό είναι κάτι που μετριέται.

Το τετρακίνητο CR-V e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει να το βάλεις στην εξίσωση, κατά τη διαδικασία επιλογής και λόγω αξιοπιστίας της μάρκας και λόγω τεχνολογίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ