Οδηγούμε το νέο υβριδικό Jeep Grand Cherokee με τους 380 ίππους – Πότε έρχεται στην Ελλάδα
Η ολοκαίνουρια, 5η γενιά είναι σύμφωνα με τη Jeep το πλέον πολυτελές και τεχνολογικά προηγμένο Grand Cherokee που κατασκευάστηκε ποτέ, κι εμείς το διαπιστώσαμε στην πράξη.
Στο ταξίδι μας στην Μάλαγα, όπου οδηγήσαμε το νέο Jeep Avenger, είχαμε παράλληλα την πρώτη οδηγική μας εμπειρία με το ολοκαίνουριο Grand Cherokee. Η 5η γενιά του Αμερικανικού SUV, που πρωτοεμφανίστηκε το 1993 – ακριβώς 30 χρόνια πριν – θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη και την Ελλάδα αποκλειστικά ως υβριδικό.
Το νέο μοντέλο σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την εντυπωσιακή εξωτερική του εμφάνιση. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η μακριά μούρη με το επίπεδο καπό, τα λεπτά φώτα εμπρός και πίσω, η κλασική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και το ιδιαίτερο τελείωμα στη βάση της πίσω κολώνας.
Συνολικά, το νέο Grand Cherokee συνδυάζει σε απόλυτη αρμονία την κομψότητα με τον δυναμισμό αλλά και τις αναφορές στην παράδοση της Jeep. Με μήκος 4,91 m, πλάτος 1,96 m (με διπλωμένους τους καθρέπτες) και ύψος 1,8 m, δείχνει και είναι επιβλητικό στο δρόμο, ενώ παράλληλα υπόσχεται και μεγάλους χώρους.
Η ευρυχωρία είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πλεονεκτήματα της καμπίνας, χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των σχεδόν 3 m. Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους και αρκετό για το κεφάλι, ακόμη και στις εκδόσεις με ηλιοροφή. Αλλά και η πρακτικότητα παίρνει πολύ καλό βαθμό, χάρη στις πολλές θήκες και στον πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, ο οποίος σύμφωνα με τη Jeep ξεπερνά τα 1.000 λίτρα (τιμή μέχρι την οροφή) με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, ενώ διπλασιάζεται όταν αυτά αναδιπλωθούν!
Ο οδηγός βολεύεται με άνεση πίσω από το τιμόνι και έχει εμπρός του ένα ταμπλό που χωρίζεται σε δύο μέρη από τη φαρδιά κεντρική κονσόλα και φιλοξενεί τρεις οθόνες. Η πρώτη είναι 10,25’’και αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, η κεντρική του συστήματος πολυμέσων Uconnect 5 είναι αφής και 10,1’’, ενώ η τρίτη, αφής και 10,25’’, βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό. Υπάρχει επίσης έγχρωμο head-up display 10’’ που προβάλλει πληροφορίες οδήγησης στο παρμπρίζ, μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Μέσω της εφαρμογής της Jeep, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ελέγχει την κατάσταση του οχήματος αλλά και διάφορες άλλες λειτουργίες, όπως τις κλειδαριές, το σύστημα κλιματισμού και τα φώτα, από απόσταση, μέσω του κινητού τηλεφώνου.
Στοιχεία που προσθέτουν στην πολυτέλεια της καμπίνας είναι επίσης τα καθίσματα με δυνατότητα θέρμανσης, εξαερισμού και μασάζ, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που μπορεί να ρυθμιστεί ως προς την ένταση και το χρώμα και το ηχοσύστημα της McIntosh με 19 ηχεία και συνολική απόδοση 950W.
Το νέο Grand Cherokee 4xe εφοδιάζεται με το Plug-in Hybrid σύστημα της Jeep, το οποίο γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο Wrangler 4xe. Συνδυάζει έναν 2λιτρο Turbo βενζινοκινητήρα, δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 400V χωρητικότητας 17 kWh και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 380 ίπποι και 637 Nm ροπής, ικανή να επιταχύνει το μεγάλο SUV από στάση στα 100 km/h σε μόλις 6,3’’.
Οδηγώντας το Grand Cherokee 4xe στον αυτοκινητόδρομο απολαμβάνεις γρήγορο και άνετο ταξίδι, ενώ όταν βρεθείς σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση κρύβει τον όγκο και διαχειρίζεται σωστά το βάρος των σχεδόν 2,5 τόνων, προσφέροντάς σου αίσθηση ασφάλειας και αυτοπεποίθησης. Έχεις μάλιστα τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: Hybrid, Electric (αμιγώς ηλεκτρικά) και E-Save (διατήρηση υψηλού φορτίου στη μπαταρία).
Η υβριδική τεχνολογία 4xe προσφέρει στο Grand Cherokee χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (2,5-2,9 lt/100 km, αναλόγως την έκδοση), δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για 45-51 km, αλλά και συνδυαστική αυτονομία (βενζίνη + μπαταρία) έως 700 km. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με wallbox 7,4 kW, σε λιγότερο από 3 ώρες.
Πάνω απ’ όλα όμως, το Grand Cherokee 4xe είναι Jeep, που σημαίνει πως διακρίνεται στην εκτός δρόμου οδήγηση. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, είναι το ικανότερο 4x4 στην ιστορία του μοντέλου, ενώ ειδικά η κορυφαία έκδοση Trailhawk 4xe ξεπέρασε τις θρυλικές δοκιμασίες του Rubicon Trail ακόμα και κινούμενη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια!
Ανάλογα με την έκδοση, το Αμερικανικό SUV διαθέτει τη δυνατότητα αποσύνδεσης των αντιστρεπτικών δοκών και εξοπλίζεται με τα συστήματα τετρακίνησης Quadra Trac II ή Quadra Drive II, με το δεύτερο να εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Και τα δύο συστήματα χρησιμοποιούν ενεργό κιβώτιο μεταφοράς για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης μέσω της μεταφοράς ροπής ανάμεσα στους άξονες.
Το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain διαθέτει 5 επιλογές (Auto, Snow, Sand/Mud, Rock και Sport) έτσι ώστε να παραμετροποιεί τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος, των ηλεκτρονικών συστημάτων, του συστήματος διεύθυνσης και της τετρακίνησης ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος. Υπάρχει επίσης η επιλογή 4LOW για κίνηση με κοντές σχέσεις και αυτόματο σύστημα κατάβασης απότομων πλαγιών με σταθερή χαμηλή ταχύτητα.
Ένα ακόμη “όπλο” του Grand Cherokee είναι η αερανάρτηση Quadra-Lift με ενεργή απόσβεση, η οποία συνεργάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ συμβάλλοντας στην κορυφαία ποιότητα κύλισης, αλλά και τη μεταβολή της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος που μπορεί να φτάσει έως και τα 275 mm, επιτρέποντας στο τετρακίνητο SUV να περνά υδάτινα κολλήματα ύψους 610 mm.
Είχαμε την ευχάριστη εμπειρία να διαπιστώσουμε τις φοβερές δυνατότητες του Grand Cherokee 4xe, τόσο σε χωμάτινη διαδρομή με αρκετά δύσκολα περάσματα, όσο και σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα off-road με απαιτητικά εμπόδια. Το αυτοκίνητο περνούσε από παντού με τεράστια ευκολία, εκμεταλλευόμενο την άριστη συνεργασία των ηλεκτρονικών τεχνολογιών, των μηχανικών του εξαρτημάτων και του υβριδικού συστήματος κίνησης. Ακόμη και σε σημεία που δεν μπορούσαμε να δούμε που ακριβώς πατάνε οι εμπρός τροχοί για να κάνουμε τους απαραίτητους ελιγμούς, τη λύση έδωσε η κάμερα off-road οδήγησης.
Να συμπληρώσουμε εδώ πως, χάρη στη μεγάλη ισχύς των 380 ίππων και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, το Grand Cherokee 4xe έχει δυνατότητα ρυμούλκησης που φτάνει έως και τα 2.300 κιλά.
Επιπλέον, περισσότερες από 110 τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, όπως τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, το αυτόνομο παρκάρισμα και η νυχτερινή όραση, δίνουν στο SUV τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην ελληνική αγορά σε 4 εκδόσεις με ξεχωριστό χαρακτήρα η κάθε μία:
- Limited με τιμή από 92.500 €.
- Trailhawk με κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες και τιμή από 97.500 €.
- Overland με έμφαση στην πολυτέλεια και τιμή από 100.000 €.
- Summit Reserve που συνδυάζει το απόλυτο επίπεδο άνεσης και εξοπλισμού με την κίνηση ακόμα και στις πλέον δύσβατες διαδρομές, με τιμή από 114.500 €.
Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στη χώρα μας το φθινόπωρο. Όλες οι εκδόσεις, τέλος, απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς στον Δακτύλιο, καθημερινά.