Οδηγούμε το νέοAbarth 124 spider
Η επιστροφή στα διθέσια roadster γίνεται με εμφατικό τρόπο για την Fiat. Η ιταλική μάρκα δίνει στη θυγατρική της εταιρεία σπορ επιδόσεων Abarth, την 124 spider και αυτή τη μετατρέπει σε ένα αυτοκίνητο που κάνει πράγματι θόρυβο στο… διάβα του.
Από τον χρωματικό συνδυασμό, κόκκινο – μαύρο, αντιλαμβάνεσαι τη νότα ενθουσιασμού που προσδίδει. Αλλά και από τον σχεδιασμό, με μακρύ μπροστινό μέρος και κοντό πίσω, με την καμπίνα κοντά στον πίσω άξονα, νιώθεις ότι κάτι ιδιαίτερο πρόκειται να οδηγήσεις.
Ένα αυθεντικό roadster, με σχετικά μικρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.4 lt, με πίσω κίνηση και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ιδανική κατανομή βάρους και ελαφρύ σχεδιασμό. Όλα αυτά σε βάζουν σε σκέψεις, για το πώς θα χειριστείς ένα τέτοιο μοντέλο. Κι εδώ που τα λέμε δεν είναι και πολύ δύσκολο. Απλά κάθεσαι στο μπάκετ σύνολο από κόκκινο – μαύρο δέρμα και πατάς τον διακόπτη δεξιά του τιμονιού για να εκκινήσεις τον κινητήρα. Κι εδώ βγαίνει το πρώτο επιφώνημα… Ω!!!, διότι ο ήχος που παράγει ο κινητήρας και βγαίνει από την εξάτμιση Record Monza είναι απίστευτος, δυνατός και προϊδεάζει ότι θα περάσεις καλά. Ταυτόχρονα και οι γύρω σου, γυρίζουν το κεφάλι ακούγοντάς τον, για να δουν το θηρίο και ξαφνικά βλέπουν ότι προέρχεται από έναν μικρό… σκορπιό.
Αν θέλεις, προσαρμόζεις και το οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ανάλογα το στυλ σου, επιλέγοντας "Normal" για καθημερινή οδήγηση ή "Sport" για περισσότερα γκάζια, από τον διακόπτη Drive Mode Selector που βρίσκεται στην κονσόλα, πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων. Σε αυτό το σύστημα έχουν ενσωματωθεί τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, που μεταβάλλονται ανάλογα την επιλογή.
Αφού τα κάνεις αυτά, ρυθμίζεις και τι θέλεις να ακούσεις στο σύστημα πολυμέσων, από τον περιστροφικό διακόπτη και το βλέπεις στη σχετικά μεγάλη οθόνη αφής, για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EsseesseSportsSequential, είναι αλήθεια ότι ο ενθουσιασμός δεν φθάνει στα όρια που θέλεις, σε σχέση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά μπορείς να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα γυρίζοντας στη χειροκίνητη λειτουργία ή από τα κουπιά πίσω από το τιμόνι. Αυτό το κιβώτιο είχα διαθέσιμο, ωστόσο το μοντέλο προσφέρεται και με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το turbo μοτέρ βενζίνης 1.4 lt με τους 170 ίππους και τα 250 Nm ροπής, έχει τα γκάζια που θέλεις. Εργοστασιακά η εταιρεία δίνει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, όμως είναι αλήθεια ότι δεν τα πιάνεις στον αυτοκινητόδρομο. Απλά τα αισθάνεσαι, όπως και την επιτάχυνση που πάλι εργοστασιακά είναι 6,8 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα. Εγώ κάτι παραπάνω έπιασα…
Ένα καλό αυτοκίνητο για να οδηγείς, και το απολαμβάνεις καλύτερα με ανοικτή την οροφή. Εντάξει, με κλειστή περνάει θόρυβος στην καμπίνα, αλλά έτσι είναι τα roadster. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να παίξεις ευχάριστα με ενεργοποιημένα ηλεκτρονικά, αλλά αν θέλεις τα απενεργοποιείς για να ευχαριστηθείς καλύτερα την πίσω κίνηση.
Εκείνο που σου αρέσει είναι η κατανομή βάρους που είναι μοιρασμένη 50/50, με τον κινητήρα να έχει τοποθετηθεί πίσω από τον εμπρός άξονα, ενώ με βάρος 1060 κιλά, η αναλογία βάρους-ισχύος είναι 6,2 κιλά/ ίππο.