ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το Opel Astra ST

Οδηγούμε το Opel Astra ST

Με κινητήρα 1.4lt – 145hp, άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και πλούσιο χώρο αποσκευών.

Μπορεί η κατηγορία των Station Wagon, όπως την γνωρίζουμε από παλιά, καθώς πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν δικούς τους χαρακτηρισμούς γι αυτό το αμάξωμα, να μην γνωρίζει μεγάλη άνθηση στην Ελλάδα, εντούτοις υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα μοντέλα στη χώρα μας.

Ο λόγος που δεν κάνουν πωλήσεις εδώ, είναι ότι ο Ελληνας δεν είναι και τόσο εξοικειωμένος με τη μακριά αυτή σιλουέτα, προτιμώντας τετράθυρα sedan, αρκετά χρόνια πριν, και τα πιο πρόσφατα χρόνια, πεντάθυρα hatchback. Βέβαια, τώρα η τάση είναι τα Crossover – SUV, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Οδηγούμε το Opel Astra ST

Στην Ελλάδα, ένας ακόμα λόγος που δεν προτιμούνται στα Station Wagon, είναι και ο χώρος που καταλαμβάνουν στο παρκάρισμα. Μόνο όσοι διαθέτουν μεγάλο γκαράζ το σκέφτονται, αλλά και οικογένειες που θέλουν χώρους.

Στο εξωτερικό υπάρχουν πιο συνειδητοποιημένοι αγοραστές, οι οποίοι επιλέγουν αυτοκίνητο ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν και όχι πάντα με την τάση που επικρατεί.

Μακρύς ο πρόλογος, καθώς πρόσφατα οδήγησα το Opel Astra Sports Tourer, καθώς έτσι ονοματίζει η γερμανική εταιρεία, μέλος του γαλλικού ομίλου PSA, τη μακρύτερη έκδοση του μικρομεσαίου Astra.

Βασισμένο στην 5η γενιά το μοντέλου, το νέο Astra, που διανύει το δεύτερο έτος της ζωής του, διαθέτει πολύ πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά εμφάνισης και εξοπλισμού. Διατηρεί τα αναλογικά όργανα, αλλά φέρει μια 8άρα οθόνη αφής εξαιρετικά λειτουργική.

Η κονσόλα παραμένει ψηλά τοποθετημένοι και οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι διάσπαρτοι.

Οδηγούμε το Opel Astra ST

Ανετο για πέντε επιβάτες, με τον χώρο των αποσκευών στα 540 λίτρα, που θεωρούνται ικανοποιητικά, ενώ εάν δεν υπάρχουν πέραν των δύο επιβατών, με την ασύμμετρη αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, τότε ο χώρος αυξάνεται και εξυπηρετεί πολύ εκείνους που θέλουν να μεταφέρουν π.χ. ένα ποδήλατο ή ογκωδέστερα αντικείμενα.

Μου έκανε εντύπωση ένας διακόπτης στην πόρτα, που ρυθμίζει το ύψος που ανοίγει η ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών κι αυτό είναι κάτι καινοτόμο.

Η έκδοση δοκιμής, εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.4lt, που αποδίδει 145 ίππους, υπερ-αρκετούς για να τραβήξει το μακρύ αμάξωμα, έχοντας 236 Nm ροπής. Μάλιστα, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, που δεν κρεμάει στη στρωτή οδήγηση, υστερώντας μόνο όταν θέλεις να κινηθείς πιο σβέλτα.

Ουσιαστικά, κρατά χαμηλά τη μέση κατανάλωση, που έπεσε αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ., σε ορισμένες περιπτώσεις.

Οδηγούμε το Opel Astra ST

Στον αυτοκινητόδρομο η οδήγηση είναι απροβλημάτιστη, με το αμάξωμα να δείχνει στιβαρό. Στα ανηφορικά κομμάτια και στα στροφιλίκια, το μακρύ αμάξωμα χρειάζεται το κατάλληλο χάιδεμα στο γκάζι για να κινηθεί άνετα, ενώ στην πόλη αν θέλεις να παρκάρεις, πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν χωράς να παρκάρεις παντού.

Η Opel προικίζει το μοντέλο με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης, με σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φώτων και βροχής. Στο θέμα της ασφάλειας, εκπτώσεις δεν έγιναν, καθώς η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, Opel Eye, διαθέτει τα πλέον προηγμένα χαρακτηριστικά που θα βγάλουν από δύσκολες καταστάσεις τον οδηγό.

Σε κάθε περίπτωση, αναφορικά με τα συστήματα αυτά, τα οποία λειτουργούν αυτόματα, καλό είναι ο υποψήφιος αγοραστής να ζητά επιπλέον πληροφορίες από τους πωλητές, ώστε να είναι γνώστης της χρησιμότητάς τους, η οποία –σε καμία περίπτωση- δεν υποκαθιστά το ρόλο του οδηγού, δηλαδή να έχει την απόλυτο έλεγχο. Απλά, τον βοηθούν να προλάβει καταστάσεις ή να περιορίσει αρνητικές συνέπειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ