Οδηγούμε το πετρελαιοκίνητο Opel Grandland X
Η έκδοση των 1.5 lt αποδίδει 130 ίππους με 300 Nm ροπής, έχοντας καλή μέση κατανάλωση.
Στην εποχή των υβριδικών, υπάρχουν ακόμα συμβατικές εκδόσεις που αξίζουν της προσοχής. Κι αυτό διότι έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα.
Για παράδειγμα, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις, είναι μια προτεινόμενη λύση, λόγω οικονομίας σε καύσιμο.
Μια τέτοια έκδοση είχα την ευκαιρία να οδηγήσω πρόσφατα, διανύοντας πάρα πολλά χιλιόμετρα, σε μικτές καταστάσεις.
Το Opel Grandland X δεν είναι καινούργιο στα μάτια μας, ωστόσο παραμένει φρέσκο. Μια SUV πρόταση, μεσαίου μεγέθους, με άνετους χώρους για πέντε ενήλικες στην καμπίνα και με επαρκή χώρο αποσκευών, στα 514 λίτρα, αλλά με κιτ επισκευής ελαστικού. Οποιος θέλει ρεζέρβα, θα έχει λίγο λιγότερο χώρο στο πορτ-μπαγκάζ.
Ουσιαστικά μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Peugeot 3008, όμως έχει εντελώς διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση.
Οι μηχανικοί της Opel δούλεψαν περισσότερο στην άνεση, με πιο μαλακά ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ είναι και εντελώς διαφορετική η σχεδίαση στο εξωτερικό μέρος αλλά και στην καμπίνα.
Ως προς την εμφάνιση, οι πινελιές αλουμινίου στη μάσκα, τους αεραγωγούς, τις ράγες οροφής και τα πλαίσια των παραθύρων, δίνουν μια νότα πολυτέλειας, ενώ τα περιμετρικά προστατευτικά, σε συνδυασμό με τις μεταλλικού χρώματος ποδιές, αναδεικνύουν τον off-road χαρακτήρα του.
Η καμπίνα έχει ένα ευγενικό ύφος, με πινελιές αλουμινίου αλλά σκουρόχρωμα υλικά, που σε άλλους αρέσουν και σε άλλους όχι. Θα προτιμούσα και λίγο χρώμα, το οποίο μόνο στην 5άρα οθόνη αφής μπορούμε να βρούμε, αλλάζοντας τις ενδείξεις.
Μαλακά και σκληρά πλαστικά (στις πόρτες), συνθέτουν την ποιότητα των υλικών, με τις ταπετσαρίες να είναι καλαίσθητες και τα καθίσματα πολύ βολικά.
Μου άρεσε και το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, με εντυπωσιακή συνδεσιμότητα.
Οδηγώντας την έκδοση με το μοτέρ πετρελαίου των 1.5 lt, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η ηρεμία στην καμπίνα, καθώς οι μηχανικοί δούλεψαν πολύ στην ηχομόνωση, ενώ και η λειτουργία του start/stop είναι υποδειγματική, με λίγο θόρυβο και αρκετά γρήγορες αντιδράσεις.
Με καλή επιτάχυνση, στα 10,9 δευτ., μπορεί να μην είναι εκρηκτικό, όμως το βάρος έπεσε στον περιορισμό της κατανάλωσης, της οποίας η μέση τιμή ήταν και κάτω από τα 7 λίτρα. Επίσης, η γεμάτη ροπή των 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., παρέχουν τη ζωντάνια που χρειάζεσαι.
Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση, ενώ οι κλίσεις στα στροφιλίκια δεν ενοχλούν, καθώς το στιβαρό αμάξωμα των 1435 κιλών, πατά γερά στο δρόμο.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι το σύστημα IntellGrip, μέσω του οποίου, με περιστροφικό διακόπτη, μπορείς να επιλέγεις πώς θα μοιράζεται η ροπή ανάμεσα στους δύο μπροστινούς άξονες, ανάλογα το που κινείσαι, σε λάσπη ή χιόνι, σε φυσιολογικές συνθήκες (στάνταρ ρύθμιση), ή και να απενεργοποιήσεις το ESP, για λίγο, διότι επεμβαίνει ξανά μόλις αντιληφθεί δυσκολία.
Το Opel Grandland X 1.5lt – 130hp, είναι μια πρόταση με οικογενειακό προσανατολισμό, με γερμανική υπογραφή, αλλά γαλλικό υπόβαθρο (λόγω του ομίλου PSA που εξαγόρασε την Opel), διαθέτει καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και οικονομία στην κατανάλωση.