ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το Skoda Scala G-TEC με φυσικό αέριο

Οδηγούμε το Skoda Scala G-TEC με φυσικό αέριο

Μεγάλη οικονομία, καλή ποιότητα κύλισης, άνετοι χώροι, προσεγμένη καμπίνα - μια εναλλακτική επιλογή.

Σας έχουμε φουσκώσει τα μυαλά με την υβριδική τεχνολογία, κάθε μορφής, ήπια και plug-in, ενώ δεν πάμε πίσω και με την ηλεκτροκίνηση.

Βέβαια, όπως και να το κάνουμε, είναι θέμα της επικαιρότητας, τώρα που «τρέχει» και το επιδοτούμενο πρόγραμμα της κυβέρνησης. Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλες προτάσεις, εναλλακτικές στις υβριδικές εκδόσεις, που θα πρέπει να εξεταστούν από τους υποψήφιους αγοραστές.

Μία από αυτές, είναι το φυσικό αέριο, το οποίο δειλά δειλά - είναι η αλήθεια - αναπτύσσεται στη χώρα μας, καθώς είναι δαπανηρή η επένδυση για ένα πρατήριο καυσίμων, ενώ το φυσικό αέριο δεν έχει μεταφερθεί και σε όλη την ηπειρωτική χώρα – πόσω μάλλον στη νησιωτική. Πάντως, στην Ελλάδα υπάρχουν αυτή τη στιγμή 17 πρατήρια φυσικού αερίου, 8 στην Αθήνα, 3 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Βόλο, Λάρισα, Τρίκαλα, Λαμία και Ιωάννινα (μεταφέρεται με βυτίο, υγροποιημένο).

Προ ημερών είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω το Skoda Scala G-TEC, δηλαδή την έκδοση με το διπλό καύσιμο: φυσικό αέριο – βενζίνη, που ξεκινά με το πρώτο καύσιμο και αν δεν προλάβει να ανεφοδιαστεί εκ νέου, τότε γυρίζει αυτόματα στη βενζίνη και όταν γεμίσει με φυσικό αέριο, τότε, πάλι αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να πατήσει κάποιο διακόπτη, μεταφέρεται πάλι στη λειτουργία με φυσικό αέριο.

Οδηγούμε το Skoda Scala G-TEC με φυσικό αέριο

.0 lt – 90 ίππων, δηλαδή αποδίδει 5 ίππους λιγότερο σε σχέση με την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση. Η ροπή αγγίζει τα 160 Nm, και μπορείς να την έχεις διαθέσιμη από τις 1.900 σ.α.λ., έως τις 3.500 σ.α.λ.

Εφοδιάζεται με 3 δεξαμενές φυσικού αερίου, χωρητικότητας 13,8 κιλών καθώς και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Η εταιρεία αναφέρει ότι μπορεί να καλύψει 400 χιλιόμετρα με φυσικό αέριο και ακόμη 200 με βενζίνη, όμως στην πράξη, οδηγώντας το στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακό δίκτυο, τα χιλιόμετρα ήταν πολύ λιγότερα, δηλαδή περίπου 270 με φυσικό αέριο και 100 με βενζίνη.

Η μέση κατανάλωση που διαπίστωσα, ήταν στα 5,1 κιλά φυσικού αερίου στα 100 χλμ. και 6,6 λίτρα βενζίνης, πάλι στα 100 χλμ. Τα νούμερα αυτά τα κρίνω πολύ ικανοποιητικά. Δεδομένου ότι γέμισα με 0,85 ευρώ το κιλό, ξόδεψα 4,3 ευρώ στα 100 χλμ., γεγονός πολύ πιο κάτω από τη βενζίνη και το πετρέλαιο.

Βέβαια, θα πληρώσεις 17.500 ευρώ, τη στιγμή που η απλή έκδοση βενζίνης κοστίζει 14.880 ευρώ, όμως θα πάρεις πίσω τα παραπάνω χρήματα, θα κάνει απόσβεση δηλαδή, από τη χρήση που θα έχεις.

Οδηγούμε το Skoda Scala G-TEC με φυσικό αέριο

Επίσης, η συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι πολύ καλή, ενώ οι θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα, περιορισμένοι.

Εμφανισιακά, το Scala G-TEC διακρίνεται ότι είναι φυσικού αερίου, μόνο από την ένδειξη πίσω στην πόρτα. Όλα τα υπόλοιπα είναι ίδια.

Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να συνυπολογιστεί, είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς εκπέμπει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, με το φυσικό αέριο, ήτοι 92 γρ./χλμ. CO2.

Οδηγούμε το Skoda Scala G-TEC με φυσικό αέριο

Θεωρώ ότι, για έναν μέσο οδηγό, οικογενειάρχη, που θέλει να κάνει και οικονομία στη χρήση, είναι μια λύση που θα πρέπει να σκεφθεί ιδιαίτερα. Αρκεί να βρίσκεται σε περιοχή που μπορεί να ανεφοδιαστεί, ώστε να μην χρειάζεται να κυκλοφορεί σε λειτουργία βενζίνης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ