Οδηγούμε το Suzuki Swift 1.0 turbo
Οδηγούμε το Suzuki Swift 1.0 turbo και καταγράφουμε τις τρεις ριζικές νέες πτυχές του.
Με τρεις ριζικές νέες πτυχές -τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Turbo, το νέο δάπεδο και την πολύ προσεγμένη και πιο νεανική νέα του σχεδίαση- η τέταρτη γενιά του Suzuki Swift ευθυγραμμίζεται πια με τα κορυφαία supermini από κάθε άποψη - έχοντας σε πρώτο πλάνο τη σχέση αξίας-τιμής του.
Σ’ αυτήν την τρικύλινδρη έκδοσή του, που ξεκινά από τα 13.880 Ευρώ, το Swift είναι ολοζώντανο: με πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου 5 σχέσεων δίνει την αίσθηση ότι βγάζει τους 112 ίππους και τα 170 Nm ροπής του σε όλο το φάσμα των στροφών - παρότι τυπικά το peak της ροπής εμφανίζεται στις 2.000-3.500 στροφές. Με πολύ χαμηλό βάρος (940 κιλά), έχει εντυπωσιακές επιταχύνσεις και με κατανάλωση άνετα κάτω από τα 6,0 λίτρα/100χλμ.
Οι δύο μόνες "ενστάσεις" στο δρόμο είναι ο θόρυβος του κινητήρα -και σε ταχύτητα ο αεροδυναμικός, που εισβάλλει στην καμπίνα- και έπειτα η σκληρή αίσθηση της ανάρτησης στις ανωμαλίες της ασφάλτου. Ως αντιστάθμισμα, η σκληρή ανάρτηση συνδυάζεται με τη νέα, πολύ στιβαρότερη κατά τη Suzuki και ελαφρύτερη κατά 26%, πλατφόρμα Heartect, για να δημιουργήσει ένα πολύ συγκροτημένο πλαίσιο ειδικά στην είσοδο, αλλά και σε κάθε φάση της στροφής.
Το Suzuki Swift, που κάτω από τον εκσυγχρονισμό της εμφάνισης και του εσωτερικού του κρύβει λίγο μειωμένο μήκος και ύψος, καλό χώρο για τέσσερις και λίγο περιορισμένο -265 λίτρα- για τις αποσκευές, συνδυάζει τη βασική έκδοση 1.0 με πλούσιο εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει cruise control, την οθόνη αφής με δυνατότητα συνδεσιμότητας και κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης, το πολύ πιο μοντέρνο εσωτερικό έχει -λίγο- καλύτερα πλαστικά, δερμάτινο flat-bottom και οθόνη infotainment 7 ιντσών...