Οδηγούμε το Suzuki SX4 S-Cross 1.4 AllGrip
Μετρώντας ήδη μιάμιση δεκαετία στην αγορά το Suzuki SX4 S-Cross έχει ωριμάσει πλέον σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV.
Με εξαιρετικούς χώρους και λειτουργικότητα για μια οικογένεια, με κανονική τετρακίνηση (AllGrip) και, μετά την τελευταία ανανέωσή του, με πιο δυναμική εμφάνιση και -κυρίως- με τον νέο κινητήρα βενζίνης 1.4 BoosterJet απόδοσης 140 ίππων.
Η περαιτέρω ανύψωσή του από το έδαφος (κατά ακόμα 15 χλστ.) στα 18 εκατοστά, σε συνδυασμό με την ευρεία κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων από το AllGrip, τους μικρούς προβόλους και την εκτός δρόμου εμπειρία της Suzuki, το κάνουν πιο ικανό σε ολισθηρές ή ακόμα και κακοτράχαλες off-road επιφάνειες από όσο ίσως δείχνει.
Η τετρακίνηση, που λειτουργεί αυτόματα, προσφέρει στον οδηγό την επιλογή μεταξύ των προγραμμάτων: Auto, Sport, Snow-Mud και Lock για την ανάλογη κατανομή της ροπής στον πίσω άξονα. Η μέγιστη εκτός δρόμου ικανότητα έρχεται με το Lock, που τη διαμοιράζει 50-50 εμπρός και πίσω. Το Snow-Mud διαχειρίζεται στις ολισθηρές επιφάνειες, επιλέγοντας τους τροχούς με περισσότερη πρόσφυση, και ρυθμίζοντας αντίστοιχα το ESP.
Όσο για το Sport, αξιοποιεί πλήρως την εξαιρετική απόδοση του νέου κινητήρα με καλύτερη απόκριση στο γκάζι και μεταφορά 20% της ροπής πίσω. Μαζί με το ιδιαίτερα στιβαρό σε αίσθηση δάπεδο και της ρύθμιση της ανάρτησης ελέγχει πολύ καλά -για SUV- τις κλίσεις και την πρόσφυση σε ένα σπειροειδή ασφάλτινο δρόμο. Αυτό έχει ίσως ένα μικρό τίμημα: τη λίγο σκληρή αίσθηση της πίσω ανάρτησης, σε εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.
Πιο συγκεκριμένα για τον κινητήρα, ο νέος BoosterJet 1.4 με άμεσο ψεκασμό είναι πλέον ένας από τους κορυφαίους μικρούς Turbo βενζίνης. Όχι μόνο κινεί τα 1.230 κιλά του SX4 S-Cross με σπουδαίες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτ. και τελική 200 χλμ./ώρα) και ρεπρίζ, αλλά επιτυγχάνει και μέση κατανάλωση κοντά στα 7,5 λίτρα/100χλμ.
Με ισχυρό τράβηγμα από αρκετά χαμηλά, από τις 1.500 στροφές, και για όλο το φάσμα του, ο 1.4 BooosterJet συμβάλλει στον έλεγχο της κατανάλωσης, στο ξέγνοιαστο ταξίδι με φορτίο ή στον λίγο πιο σβέλτο ρυθμό. Για αυτό και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων έχει πιο κοντές τα τρείς πρώτες σχέσεις και πιο μακριές τις τρεις τελευταίες.
Ο πλέον πρόσφατος ανασχεδιασμός του ιαπωνικού SUV μπορεί να δημιούργησε πιο ανυψωμένο και μυώδες ρύγχος, με μεγάλη κάθετη γρίλια, εντονότερους προφυλακτήρες και φώτα LED, αλλά δεν πείραξε καθόλου την αρετή της ευρυχωρίας για το οικογενειακό SUV.
Με τα 4,3 μέτρα του μήκους του, το SX4 S-Cross, όσο και να μην το δείχνει, είναι μεγαλύτερο από το Vitara. Χωρά με άνεση πέντε -ακόμα κι ψηλούς- επιβάτες, ίσως με ένα μικρό θέμα στο πλάτος ώμων των πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός: τα 430 λίτρα του είναι ό,τι χρειάζεται μια οικογένεια, ενώ αν πέσουν τα πίσω καθίσματα ο χώρος φτάνει στα 1.269 λίτρα.
Τα υλικά στο εσωτερικό έχουν επίσης δεχθεί μια μικρή αναβάθμιση, ενώ στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη αφής πολυμέσων και συνδεσιμότητας, μεγέθους 7 ιντσών, φιλοξενεί ένα αρκετά καλαίσθητο και από τα πλέον εύχρηστα λειτουργικά προγράμματα.
Τα 22.250 ευρώ της βασικής (GL+) τετρακίνητης έκδοσης του SX4 S-Cross δημιουργούν, συμπερασματικά, ένα αυτοκίνητο με εξαίρετη σχέση τιμής-αξίας - δεδομένων των παραπάνω, της φήμης αξιοπιστίας της Suzuki, αλλά και του πολύ πλούσιου επιπέδου εξοπλισμού.