ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση

Οδηγούμε το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Ο Δημήτρης Μπαλής κάθεται στο τιμόνι του Volvo XV90 και μεταφέρει τις εμπειρίες από τη νέα πιο υβριδική έκδοση.

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού των μοντέλων, από τα πιο μικρά μέχρι τα μεγαλύτερα αμαξώματα, επιδέχονται τροποποιήσεων κάθε είδους. Η Volvo, πέραν των εξελιγμένων plug-in hybrid εκδόσεων, που φορτίζονται από πρίζα, διαθέτοντας και κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει και mild hybrid εκδόσεις, με ήπιο υβριδικό σύστημα δηλαδή, που βοηθά τον κινητήρα, περιορίζοντας ελαφρά την κατανάλωση καυσίμου και ως επακόλουθο του ρύπους.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Προ ημερών οδήγησα το μεγαλύτερο τη τάξει μοντέλο της σουηδικής μάρκας. To XC90 είναι πράγματι ένα επιβλητικό αυτοκίνητο, από κάθε άποψη, τόσο με τον όγκο του, όσο και με την εσωτερική του προσέγγιση, σε μίνιμαλ, σκανδιναβικά χαρακτηριστικά. Με ισχυρή προσωπικότητα και άμεσα αναγνωρίσιμο ύφος, το XC90 αναδεικνύεται σε άρχοντα του δρόμου, τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα, με το σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει να είναι ικανό όχι μόνο να σου παρέχει μεγαλύτερη σιγουριά σε ολισθηρά σημεία του οδοστρώματος, αλλά και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση εκτός δρόμου.

Οδηγούμε το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το αναβαθμισμένο Volvo XC90, εφοδιάζεται όπως προέγραψα με ήπια υβριδική τεχνολογία. Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης της έκδοσης Β8, αποδίδει 235 ίππους και συνδυάζεται με μια μπαταρία 48 Volt και ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που πρωτοεφαρμόστηκε στη Formula 1 και είναι το περίφημο KERS. Το αποτέλεσμα είναι, η εκκίνηση να γίνεται με πιο ήπιο τρόπο και σχεδόν αθόρυβα, ενώ κατά τη λειτουργία του συστήματος, χωρίς εσύ να κάνεις απολύτως τίποτα, το συνδυασμένο σύστημα επιτυγχάνει μειωμένη κατανάλωση που μπορεί να φθάσει και το 15% (διαπίστωσα μέση κατανάλωση λίγο πάνω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ.).

Οδηγούμε το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Βέβαια, σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να έχεις επιλέξει τη ρύθμιση Eco (από την διακόπτη στην κονσόλα) και να κινείσαι στην πόλη ή με σχετικά χαμηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Πάντως, ανάλογα το που και πώς θέλεις να κινηθείς, υπάρχουν και οι επιλογές: Comfort, που συνιστάται για καθημερινή χρήση, Individual για πιο εξειδικευμένες προσωπικές καταστάσεις, Dynamic, ώστε να παίρνεις τη μέγιστη ισχύ χωρίς να πολυνοιάζεσαι για την κατανάλωση και Off Road, για εκτός δρόμου κίνηση, εκεί που μεταβάλλονται και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας.

Θεωρώ, ότι ο συνδυασμός με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ιδανικός, με τις αλλαγές να γίνονται ομαλά και από τους διακόπτες πίσω από το τιμόνι, για πιο σπορτίφ οδήγηση.

Οδηγούμε το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Η έκδοση δοκιμής, με τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά R-Design, περιβάλλεται από μια σειρά λεπτομερειών, έξω και μέσα που πράγματι το καθιστούν ξεχωριστό. Μου άρεσαν τα καθίσματα από δέρμα και αλκαντάρα, ενώ η σουηδική σημαιούλα ραμμένη στο πλάι των καθισμάτων, υποδηλώνει, μεταξύ άλλων, την σκανδιναβική προέλευση.

Μεγάλο σε χώρους και σε 7θέσια διάταξη, το XC90 μπορεί ανάλογα τη διαρρύθμιση να φιλοξενήσει αντικείμενα έως και 1.868 λίτρα όγκου, ενώ μέσω της μεγάλης οθόνης, μπορείς να κάνεις όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις για τη λειτουργία του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, μέχρι να ρυθμίσεις και το σύστημα κλιματισμού. Η δε γυάλινη πανοραμική οροφή, προσφέρει άπλετο φως σε όλη τη καμπίνα.

Οδηγούμε το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το μοντέλο εφοδιάζεται με το City Safety, που πρώτη η Volvo το παρουσίασε στο πρώτο XC60 και στη συνέχεια εξέλιξε. Αναγνωρίζει πιθανούς κινδύνους, δηλαδή εμπλοκή με άλλα οχήματα, δικυκλιστές, πεζούς και μεγάλα ζώα εμπρός από το αυτοκίνητο, προειδοποιεί αν ανιχνεύσει άμεσο κίνδυνο σύγκρουσης και, αν δεν αντιδράσεις έγκαιρα, μπορεί να εφαρμόσει αυτόματα τα φρένα για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να περιορίσει τη σφοδρότητά της. Περιλαμβάνει επίσης και υποστήριξη του τιμονιού, για καλύτερο ελιγμό.

Φέρει, εξάλλου και το σύστημα Run-Off Road Mitigation, όπου ανιχνεύει την περίπτωση εκτροπής από τον δρόμο (ταχύτητες 65 – 140 χλμ./ώρα) και μπορεί να υποβοηθήσει το τιμόνι και, αν χρειαστεί, να εφαρμόσει και τα φρένα για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.

Οδηγούμε το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Πέραν αυτών, διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, ενώ χρήσιμο θα φανεί το Pilot Assist στην οδήγηση με πυκνή κυκλοφορία, όπως και η κάμερα 360° που κάνει το παρκάρισμα πολύ πιο εύκολο.

Συμπερασματικά, το Volvo XC90 στην ήπια υβριδική έκδοση είναι ένα μοντέλο, που εφόσον έχεις τη δυνατότητα να το αποκτήσεις, οφείλεις να το οδηγήσεις για να έχεις και τη δική σου άποψη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ