ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το VW ID.4, το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο" του 2021

Οδηγούμε το VW ID.4, το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο" του 2021

Με τη μεγάλη αυτονομία, τους τεράστιους χώρους, την πρακτικότητα και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Εχοντας οδηγήσει πρόσφατα το ηλεκτρικό ID.3 της VW, είχα μια πρώτη εμπειρία των δυνατοτήτων της ηλεκτροκίνησης που προσφέρει η γερμανική μάρκα, η οποία κάτω από την ομπρέλα ID δημιουργεί τη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων, που βασίζονται σε μια ειδικά κατασκευασμένη για τέτοια μοντέλα, αρθρωτή πλατφόρμα.

Τώρα, οδηγώντας το ID.4, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της VW, αναβάθμισα αυτή την εμπειρία και θα εξηγήσω το γιατί.

Ένα μεσαίο SUV με μήκος 4,58 μ., και μάλιστα αμιγώς ηλεκτρικό, έρχεται σε μια εποχή που η κατηγορία των SUV είναι η πιο δημοφιλής, εμπορικά. Κι αυτό του δίνει ένα αβαντάζ, καθώς μπαίνει στο μυαλό πολύ μεγαλύτερου αγοραστικού κοινό. Μπαίνει, επίσης, στο μυαλό, όσων θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό, να ξεφύγουν από τα συμβατικά αυτοκίνητα, και να αλλάξουν τρόπο οδήγησης. Και μάλιστα, χωρίς να ξοδευτούν ιδιαίτερα, καθώς το επιδοτούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», δίνει μπόνους αγοράς και μάλιστα το ID.4 κοστίζει από 41.139 ευρώ, με την επιδότηση.

Οδηγούμε το VW ID.4, το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο" του 2021

Οδήγησα την έκδοση 1ST Max, την πιο πλούσια σε εξοπλισμό, που δεν αλλάζει όμως κατά πολύ την ουσία. Και η ουσία είναι ότι πρόκειται για ένα καλοδουλεμένο αυτοκίνητο, με χαρακτήρα και ιδιότητες του παρόντος αλλά και του μέλλοντος.

Πριν το οδηγήσω, γνώριζα εξ αρχής ότι από την κατασκευή του έχει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς η μονάδα παραγωγής του τροφοδοτείται μόνο από ανανεώσιμες πηγές, ενώ και για την ανακύκλωσή του έχουν προβλεφθεί όλες οι διαδικασίες, ώστε να μην αφήσει απόβλητα.

Και βέβαια, η χρήση του, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια για να κινηθεί, υποδεικνύει τον περιβαλλοντικό του χαρακτήρα, αρκεί, βέβαια, αυτή η ενέργεια να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, κάτι που μέρα με την ημέρα βελτιώνεται στη χώρα μας, καθώς προχωρά με πιο γρήγορα βήματα προς την απολιγνιτοποίηση.

Το ID.4 είναι αρκετά ξεχωριστό από το ID.3. Το SUV αμάξωμα και οι πληθωρικές του διαστάσεις του δίνουν παράστημα, ενώ η σχεδίαση με την κλειστή μάσκα, τα περίτεχνα φωτιστικά IQ. Light LED matrix, η κυψελοειδή εισαγωγή αέρα, το φινίρισμα αλουμινίου πάνω από τις πόρτες, οι ράγες οροφής, η ποδιά στο πίσω μέρος και η μεγάλη αεροτομή ψηλά, συνθέτουν ένα σχήμα που έκανε πολλούς να αναρωτηθούν «ποιο είναι αυτό το αυτοκίνητο».

Οδηγούμε το VW ID.4, το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο" του 2021

Βέβαια, τα μεγάλα σήματα στη μάσκα αλλά και στο πίσω μέρος, φωνάζουν VW, αλλά το λογότυπο ID.4, που μόνο πίσω υπάρχει, υποδηλώνει τη διαφορετικότητα, συν το γεγονός ότι η αθόρυβη λειτουργία του και η επίσης αθόρυβη ποιότητα κύλισης (ειδικά στον αυτοκινητόδρομο), έκαναν πολλούς να με ρωτήσουν με τι κινείται.

Και τους εξήγησα, λοιπόν, ότι είναι ηλεκτρικό, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS), και χαρίζει πισωκίνηση. Όχι με την έννοια του παρελθόντος, όπου τα πισωκίνητα και ειδικά τα ισχυρότερα, είχαν την τάση της πλαγιολίσθησης, αλλά με τη σημερινή, που θέλει τα ηλεκτρικά μοτέρ να μπαίνουν πίσω για καλύτερο ζύγισμα του αυτοκινήτου.

Δυνατό από τη μια και εκρηκτικό συνάμα, καθώς με τη ροπή των 310 Nm διαθέσιμη με το που πατήσεις το γκάζι, φεύγεις γρήγορα μπροστά, με την επιτάχυνση να προσδιορίζεται στα 8,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.

Οδηγούμε το VW ID.4, το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο" του 2021

Θέλοντας να δοκιμάσω την τελική ταχύτητα, πλησίασα για λίγο στον αυτοκινητόδρομο, σε μια ευθεία τα 160 χλμ./ώρα, καθώς εκεί παρεμβαίνει ο ηλεκτρικός κόφτης και σταματά κάθε παραπάνω φιλοδοξία. Όμως, όσοι παίρνουν ηλεκτρικό, δεν το επιλέγουν για να διακοσαρίζουν στην Εθνική.

Κινήθηκα για πάρα πολλά χιλιόμετρα, έχοντας το νου μου στην αυτονομία. Με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία και την ένδειξη πάνω από 400 χλμ., ήξερα ότι το ταξίδι μου θα ήταν απροβλημάτιστο. Με μια σταθερή ταχύτητα ακόμα και κάτω από το ανώτατο όριο των 130 χλμ./ώρα, η κατανάλωση ενέργειας ήταν λογική στον αυτοκινητόδρομο, ενώ μόνο στο ανηφορικό τμήμα, στον επαρχιακό δρόμο, έβλεπες τα χιλιόμετρα που απέμεναν για αυτονομία, να πέφτουν πιο γρήγορα από τα χιλιόμετρα που διένυες. Και είναι λογικό, διότι και με την κατανάλωση καυσίμου κάτι ανάλογο συμβαίνει. Όμως, το κέρδος έρχεται στην επιστροφή, στην κατηφόρα. Διότι, έχοντας επιλέξει τη θέση Β στο διακόπτη (ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια), η ανάκτηση ενέργειας από το ρολάρισμα και το φρενάρισμα, ήταν τόσο μεγάλη, που για περίπου 17 χλμ., όχι μόνο δεν κατανάλωσα ενέργεια, αλλά αύξησα και την αυτονομία στη μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά, με την ένδειξη να ξεπερνά και τα 430 χλμ.

Οδηγούμε το VW ID.4, το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο" του 2021


Αυτός ο τρόπος οδήγησης είναι ιδανικός και για την πόλη, καθώς ουσιαστικά οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, διότι η επιβράδυνση, αφήνοντας το γκάζι, είναι πολύ μεγαλύτερη, φθάνοντας μέχρι και την ακινητοποίηση. Ετσι, αν κινείσαι αρκετά στην πόλη, μπορείς να πιάσεις την εργοστασιακή αυτονομία των 520 χλμ., που δίνει το εργοστάσιο, κάνοντας τη φόρτιση υπόθεση μιας φοράς την εβδομάδα, ανάλογα τα χιλιόμετρα που διανύεις.

Πλήρως ψηφιοποιημένο, με αφή στη 12άρα οθόνη και φωνητικές εντολές «Hello ID», θέλεις λίγο εξοικείωση μέχρι να μάθεις πώς λειτουργούν όλα τα συστήματα, αλλά στο τέλος είναι παιχνιδάκι. Εχεις και επαγωγική φόρτιση για το κινητό, αν είναι συμβατό, όμως αν έχει συμβατικό και θέλεις να το φορτίσεις, αποσουσιάζουν οι απλές θύρες USB και πρέπει να πάρεις αντάπτορα για τις μικρότερες θύρες, κι αυτό το σημειώνω στα μείον.

Απίστευτα άνετο, εμπρός και πίσω, με επίπεδο πάτωμα, δικαιολογείται από το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, ενώ τα 543 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ, ικανοποιούν όλες τις ανάγκες μιας οικογένειας, σε αποσκευών. Κάτω, δε, από το πάτωμα, σε έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο, φυλάσσονται οι φορτιστές, είτε για οικιακή πρίζα, είτε για ταχυφορτιστή.

Στον τομέα της ασφάλειας, φέρει τη νέα προσθήκη σε αερόσακους, έναν κεντρικό μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, που χρησιμοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, και αξιολογείται επιπλέον από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP.

Παράλληλα, είναι εξοπλισμένο με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance, με ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς, το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, το Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και το Adaptive Cruise Control (ACC) με “Stop & go” λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας.

Οδηγούμε το VW ID.4, το "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο" του 2021

Μάλιστα, έχοντας επιλέξει μια σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα, στον αυτοκινητόδρομο, κάθε φορά που αναγνώριζε πινακίδα με χαμηλότερο όριο, προσαρμοζόταν αμέσως. Καλό κι αυτό, ώστε να είσαι πάντα εντός ορίων ταχύτητας.

Επίσης, φέρει και σύστημα Eco Assistance, που σε ενημερώνει πότε θα ήταν λογικό να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσεις ενέργεια.

Συμπερασματικά, για όσους θέλουν ένα ηλεκτρικό SUV, ας ρίξουν μια ματιά και κυρίως ας οδηγήσουν το νέο VW ID.4 σε οποιαδήποτε έκδοση επιλέξουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ