ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp

Το VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp στην Αθήνα
Το VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp στην Αθήνα VW

Νότα αισιοδοξίας στα cabrio που ολοένα και λιγοστεύουν στην αγορά, με πλούσιο εξοπλισμό, αρετές και μειονεκτήματα.

Σε μια εποχή που τα cabrio σπανίζουν στην αγορά, η VW επέλεξε να παρουσιάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο παράλληλα έχει μια ακόμα πρωτιά. Το VW T-Roc cabrio, είναι το πρώτο ανοικτό SUV, τετραθέσιο και με υφασμάτινη οροφή, που δεν αποκλείεται να δώσει αφορμή και σε άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν αυτή τη κίνηση.

Το εσωτερικό του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp
Το εσωτερικό του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp VW


Τα cabrio εκλείπουν, γενικώς. To Golf cabrio δεν υπάρχει, όπως και το Beetle, που είχαν υφασμάτινη οροφή, αλλά και το VW Eos, που είχε σκληρή οροφή. Όμως, και οι υπόλοιπες μάρκες, διστάζουν να έχουν ανοικτές εκδόσεις, πλέον.

Είχα, λοιπόν, την ευκαιρία, να οδηγήσω το VW T-Roc cabrio, στην πιο ισχυρή του έκδοση, με τον κινητήρα 1.5 lt – 150 hp.

Κατ’ αρχάς, μετά την πρώτη μου ματιά, ακολούθησαν πολλές ματιές άλλων, στο δρόμο, καθώς διένυσα τα πρώτα χιλιόμετρα. Είναι αυτό που έγραψα πιο πριν, ότι νέα cabrio δεν υπάρχουν. Το κοιτούσαν πολλοί και για το παράστημά του, καθώς είναι σε αμάξωμα SUV (15,6 εκ. απόσταση από το έδαφος), ενώ και τα φώτα ημέρας, με τον διάφανο φωτισμό, τραβούν το βλέμμα.

Τα καθίσματα του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp
Τα καθίσματα του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp VW

Ας ξεκινήσω από το κύριο χαρακτηριστικό, την υφασμάτινη οροφή, η οποία ανοίγει σε 9 δευτ. και κλείνει σε 11 δευτ., σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα, απλά με το πάτημα ενός διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Και μπορείς να οδηγήσεις είτε με σηκωμένα τα παράθυρα, είτε με κατεβασμένα. Η οροφή έχει τρία στρώματα και ράβδους συγκράτησης, ώστε όταν οδηγείς με κλειστή την οροφή και ανοικτά παράθυρα, να μην φουσκώνει από τον αέρα. Όταν διπλώνει, περιορίζει τον χώρο αποσκευών (415 λίτρα η κλειστή έκδοση, 280 λίτρα η cabrio), ενώ οδηγώντας με κλειστή την οροφή, είναι αλήθεια ότι θόρυβοι, έστω και λίγοι, περνούν στην καμπίνα. Υφασμάτινη είναι, όχι μεταλλική.

Πάντως, αν υπάρχουν δύο επιβάτες μπροστά, με ανοικτή την οροφή, απολαμβάνουν αυτή την αίσθηση που χαρίζει το cabrio, όμως αν υπάρχουν και πίσω επιβάτες, ο αέρας θα τους ταλαιπωρήσει, ακόμα και με σηκωμένα και τα τέσσερα παράθυρα. Όμως, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Όταν έχεις τέσσερα άτομα, οδηγείς με ανοικτή την οροφή σε αστικό κύκλο και όχι σε αυτοκινητόδρομο. Εκεί την κλείνεις.

Κι επειδή τα cabrio πρέπει να προστατεύουν σε περίπτωση ανατροπής, υπάρχουν roll bar που σε τέτοια περίπτωση εκτείνονται αυτόματα πίσω από τα πίσω καθίσματα.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό, είναι ότι το VW T-Roc cabrio έχει μόνο δύο πόρτες και είναι αυστηρά τετραθέσιο, με την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα να είναι σχετικά εύκολη.

Το εσωτερικό του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp
Το εσωτερικό του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp VW

Σχεδιαστικά, δεν υπάρχουν διαφορές με το κλειστό T-Roc, εμπρός και πίσω, όπως και στην καμπίνα. Τα σκληρά πλαστικά, δεν αποφεύχθηκαν, όμως οι νέες τεχνολογίες είναι παρούσες, με τον στάνταρ -στην έκδοση δοκιμής- ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής στο κέντρο του –κεκλιμένου προς τον οδηγό- ταμπλό, το οποίο έχει και καλαίσθητη διχρωμία, ενώ και οι ταπετσαρίες είναι ευχάριστες.

Σε διαστάσεις, με 4,268 μ. μήκος και μεταξόνιο 2,63 μ., φιλοξενεί μια χαρά τέσσερις ενήλικες, δίνοντας χώρο και στα κεφάλια όσων κάθονται πίσω.

Τώρα, ως προς τον κινητήρα 1.4 lt TSI με τους 150 ίππους, θα περίμενα να έχει την ίδια δύναμη, εκκινώντας, με την απλή έκδοση του T-Roc. Όμως, είναι πιο αργό κι αυτό μου φάνηκε περίεργο, ενώ και η μέση κατανάλωση τσιμπάει, με κοντά στα 8,5 λίτρα, που είναι επίσης περισσότερα από την απλή έκδοση. Ούτε φάνηκε να βοηθά και το σύστημα ACT, που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους του τετρακύλινδρου κινητήρα. Σε αυτούς τους τομείς οι μηχανικοί κάπως αλλιώς σκέφτηκαν. Δεν εξηγείται, διότι δεν είναι και πιο βαρύ το cabrio.

Πίσω οπτική γωνία από το VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp
Πίσω οπτική γωνία από το VW T-Roc cabrio 1.5 TSI – 150 hp VW

Η συνεργασία με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι πολύ ικανοποιητική, και μάλιστα έχεις την επιλογή να αλλάζεις σχέσεις από τις μικρές μανέτες πίσω από το τιμόνι, χειροκίνητα, που σου χαρίζει μια διαφορετική αίσθηση.

Το αυτοκίνητο στρίβει καλά, είναι ζυγισμένο, έχει ακαμψία, παρά την έλλειψη της οροφής και είναι καλά εξοπλισμένο, με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, έχοντας Front Assist με City Braking System και ανίχνευση πεζών, σύστημα αυτόματης πέδησης μετά τη σύγκρουση και λειτουργία Lane Assist.

Η τιμή με τον κινητήρα 1.5 lt TSI – 150 hp, ορίζεται στις 33.600 ευρώ, ωστόσο υπάρχει και η έκδοση με τον κινητήρα 1.0 lt TSI – 116 hp, με 28.310 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ