ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το υβριδικό Fiat 500

Οδηγούμε το υβριδικό Fiat 500

Με έναν κινητήρα των 70 ίππων και ήπιο υβριδικό σύστημα, το μικρό Fiat κινείται με λιγότερο καύσιμο, χωρίς να στερείται επιδόσεων.

Το 500αράκι είναι γνωστό και μη εξαιρετέο. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, καθώς είναι αρκετά χρόνια στην αγορά. Ωστόσο, στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό, η Fiat –κι ενώ έχει παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του 500- διαθέτει στην αγορά και την πιο οικονομική σε αγορά, υβριδική εκδοχή του λιλιπούτειου μοντέλου, που από το 1957 έχει δημιουργήσει πραγματικά έναν θρύλο στην αυτοκίνηση.

Οδηγούμε το υβριδικό Fiat 500

Η Fiat, λοιπόν, έχει λανσάρει το υβριδικό 500 σε δύο αμαξώματα, 3θυρο και Cabrio και είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το 3θυρο.

Σε μια εποχή που η τάση είναι οι πέντε πόρτες, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση εισόδου, το 500 της Fiat, διατηρεί, συνάμα με το γνώριμο στυλ, τον σπορτίφ χαρακτήρα των τριών θυρών, που για κάποιον ο οποίος δεν έχει πολλές απαιτήσεις, είναι μια χαρά.

Η υβριδική έκδοση του Fiat 500, συνδυάζει έναν ανανεωμένο, ατμοσφαιρικό, 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 lt, ισχύος 70 ίππων (92 Nm ροπή), με μια γεννήτρια-δυναμό 12-volt BSG (Belt-Driven Starter Generator) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 11Ah, που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και φορτίζει από το BSG.

Παράλληλα, μολονότι το μοτέρ είναι μικρής χωρητικότητας και ισχύος, η Fiat το πλαισιώνει με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο, που έχει πλεονεκτήματα στα οποία θα αναφερθώ στη συνέχεια.

Μολονότι ο θόρυβος από τα τρικύλινδρα μοτέρ είναι σχετικά εμφανής, η ύπαρξη της γεννήτριας-δυναμό περιορίζει αρκετά τον θόρυβο αυτό και η καμπίνα είναι πιο ήσυχη. Ακόμα και όταν το μοτέρ ζορίζεται στις υψηλές στροφές, η ατμόσφαιρα είναι πολιτισμένη, και στον αυτοκινητόδρομο, κινούμενος στο όριο των 130 χλμ./ώρα, οι θόρυβοι ήταν λιγοστοί.

Οδηγούμε το υβριδικό Fiat 500

Οφείλω να πω ότι τηρουμένων των αναλογιών, ακόμα και με τρεις επιβάτες και σε ορεινές διαδρομές, το μοτέρ δεν εμφάνισε σημάδια κόπωσης, λειτουργώντας με αξιοπρέπεια, προκειμένου να κινήσει το πιο βαρύ φορτίο. Κι αυτό ανήκει στα θετικά.

Στα πλέον θετικά συγκαταλέγεται το στοιχείο ότι η ύπαρξη του υβριδικού συστήματος, που υποστηρίζει την επιτάχυνση, αλλά και το start/stop που απενεργοποιεί και ενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα, έχει σημαντική βελτίωση (στα συμβατικά μοντέλα της Fiat λειτουργεί με κάποια υστέρηση), καταφέρνει να μειώσει την κατανάλωση. Εργοστασιακά μιλούν για μέχρι 30% μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, και ως προς το πρώτο παρατηρήσαμε μια μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο και με υψηλή ταχύτητα, πιάσαμε και τα 4,7 λίτρα στα 100 χλμ. Στην πόλη, με χαμηλότερες ταχύτητες, η κατανάλωση είναι ακόμα πιο κάτω σε αριθμούς. Ως προς τις εκπομπές, τα 90 γρ./χλμ. CO2 το απαλλάσσουν από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Οδηγούμε το υβριδικό Fiat 500


Μάλιστα, για να λειτουργήσει ιδανικά το υβριδικό σύστημα, η Fiat έχει τρεις τρόπους λειτουργίας. Στους δύο ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει κάτι ιδιαίτερο. Με τη λειτουργία e-coasting, όταν αφήνει το γκάζι, στο ρολάρισμα δηλαδή, η ενέργεια μετατρέπεται από το BSG σε ηλεκτρική, και αποθηκεύεται στη μπαταρία λιθίου για να χρησιμοποιηθεί όπως περιέγραψα παραπάνω.

Το ίδιο, αλλά με πιο έντονο τρόπο, δηλαδή ανακτώντας περισσότερη ενέργεια, συμβαίνει και με τη λειτουργία e-braking, δηλαδή στο φρενάρισμα.

Τώρα, στην τρίτη λειτουργία e-sailing, σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα, εμφανίζονται ενδείξεις στον πίνακα οργάνων που σου λένε να βάλεις νεκρά στο 6άρι κιβώτιο (π.χ. πλησιάζοντας στο φανάρι με κόκκινο ή όταν θέλεις να σταματήσεις σε μικρή απόσταση), ώστε να σταματήσει να λειτουργεί ο κινητήρας και να μην καταναλώνει καθόλου καύσιμο. Πρακτικά, ωστόσο, θα πρέπει να το έχεις συνέχεια στο μυαλό, να σου έχει γίνει συνήθεια, για να το εφαρμόσεις.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που μετρά, είναι ότι το Fiat 500 Hybrid, κινείται οικονομικά, ευέλικτα και σβέλτα όσο το επιτρέπουν οι 70 ίπποι.

Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τις 11.990 ευρώ, ωστόσο η έκδοση δοκιμής κοστίζει 13.990 ευρώ, διότι φέρει μια όμορφη γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, που χαρίζει μεγάλη φωτεινότητα στην καμπίνα, καθώς και μια πατέντα στις επενδύσεις των καθισμάτων, που είναι κατασκευασμένες από «SEAQUAL YARN», ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE, το οποίο κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό (10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά).

Και οικολογικός χαρακτήρας, λοιπόν.

Η αγορά συνοδεύεται από το πρόγραμμα Fiat Always On που περιλαμβάνει σημαντικές εκπτώσεις και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια για έως 200.000 χλμ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ