Οι αποκαλύψεις για το μέλλον της αυτοκίνησης με τα “μάτια” της Toyota έχουν πάντα ενδιαφέρον
Τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου της Toyota θα ενισχύσουν την πολυτεχνολογική προσέγγιση για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας
Στην εκδήλωση της Toyota Motor Europe (TME) “2023 Kenshiki” που έγινε πριν λίγες μέρες μια ομάδα στελεχών από την Ευρωπη και τον υπόλοιπο κόσμο παρουσίασε τα πιο πρόσφατα εξηλεκτρισμένα προϊόντα και τεχνολογίες της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί πως “Kenshiki” σημαίνει διορατικότητα στα ιαπωνικά και η φετινή διοργάνωση, εστίασε στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τα υδρογονοκίνητα.
Τα οχήματα που για την Toyota, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πολυτεχνολογική στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Η αρχή της Toyota για κινητικότητα για όλους, “Mobility for All”, και η δέσμευσή της να επιτύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και σε όλο τον κόσμο έως το 2050 καθοδηγούν την προσέγγιση της εταιρειας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Μιλώντας στο Kenshiki, ο Σάϊμον Χάμφρις, Chief Branding Officer, Head of Design, Toyota Motor Corporation, έδωσε περαιτέρω πληροφορίες για τη φιλοσοφία της εταιρείας: «Για εμάς, η κινητικότητα σημαίνει στην πραγματικότητα ελευθερία. Με την ελευθερία έρχεται η ευκαιρία και στην Toyota πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στις ευκαιρίες που παρέχει η κινητικότητα, όπου κι αν ζουν, σε οποιαδήποτε κατάσταση κι αν βρίσκονται και να μην μένει κανένας εκτός».
Η πολυτεχνολογική στρατηγική της Toyota επιβεβαιώνει αυτό το σκεπτικό, με τις λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών να σχεδιάζονται για να καλύψουν συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες, δηλαδή προϊόντα που ικανοποιούν τη ζήτηση των πελατών ή είναι σχετικά με την τοπική τους υποδομή, ενώ παράλληλα παραμένουν προσβάσιμα, ώστε κανείς να μην μένει πίσω στο ταξίδι προς την ουδετερότητα του άνθρακα.
Ο κ. Χάμφρις παρουσίασε διάφορα πρωτότυπα μοντέλα που θα ηγηθούν της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της Lexus και της Toyota. Εξήγησε ότι η νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική σχεδιασμού που συνδυάζει την κατασκευή του πλαισίου με τη βοήθεια γιγαντιαίων μηχανών χύτευσης (gigacast), την ελαχιστοποίηση των εξαρτημάτων και το νέο λειτουργικό σύστημα Arene, επιτρέπει ελευθερία στον σχεδιασμό που αναβαθμίζει ολόκληρη την εμπειρία χρήστη.
Η συναρπαστική σειρά των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία των Toyota και Lexus που παρουσιάστηκαν στο Kenshiki πρόκειται να εμφανιστούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα επόμενα χρόνια -συμπεριλαμβανομένων των Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover concept και Toyota Urban SUV concept. Η TME ανακοίνωσε πέρσι ότι στοχεύει να πετύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2040.
Οι στόχοι SBTi Scope 1 & 2 για την ουδετερότητα άνθρακα θα επιτευχθούν στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις παραγωγής της μέχρι το 2030. Για το Scope 3, η Toyota θα επιτύχει μηδενισμό των εκπομπών CO2 στις πωλήσεις νέων οχημάτων το 2035 και, έως το 2040, πλήρη ουδετερότητα άνθρακα έως και στα logistics.
Σε αυτό τον τομέα, η TME σημειώνει ήδη πρόοδο, αρχίζοντας να χρησιμοποιεί ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στις τέσσερις βασικές διαδρομές logistics από το Βέλγιο προς τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ολλανδία. Σχολιάζοντας το μεσοπρόθεσμο πλάνο λανσαρίσματος προϊόντων της TME, ο Γιοσιχίρο Νακάτα, Πρόεδρος & CEO, Toyota Motor Europe δήλωσε:
“Ενώ θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε πολλαπλές τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θα αυξήσουμε επίσης σταθερά τον αριθμό των οχημάτων μηδενικών εκπομπών που προσφέρουμε στους πελάτες”. Στην Ευρώπη, το εξηλεκρισμένο μείγμα της Toyota βρίσκεται ήδη στο 71% και αναμένεται να αυξηθεί στο 75% το 2024, και αυτό θα επεκταθεί περαιτέρω.
Σε αυτό θα συμβάλλουν τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, τα οποία θα διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στον όγκο των πωλήσεών της. Μέχρι το 2026, η TME θα προσφέρει περίπου 15 διαφορετικά οχήματα μηδενικών εκπομπών υπό το εμπορικό σήμα της Toyota, από επιβατικά έως ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, και το ευρωπαϊκό μίγμα BEV της Toyota αναμένεται να ξεπεράσει το 20% υπερβαίνοντας τα 250.000 οχήματα ετησίως.
Αναφερόμενος στο υδρογόνο, ο κ. Νακάτα εξήγησε ότι η Toyota διατηρεί την πεποίθησή της για τον μοναδικό του ρόλο και τη συμβολή στην απανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών μεταφορών με τη δυναμική των αυξανόμενων υποδομών και διαθεσιμότητας του πράσινου υδρογόνου. Η στρατηγική της Toyota για το υδρογόνο εκτείνεται σε πολλούς τομείς κινητικότητας.
Στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων, η εταιρεία προσφέρει το Mirai και το Crown που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Στον εμπορικό τομέα, το Hydrogen Factory Europe της TME ενσωματώνει την τρέχουσα τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν, σκάφη - και pick up οχήματα, όπως καταδεικνύει το πρωτότυπο Hilux κυψελών καυσίμου υδρογόνου που παρουσιάστηκε στο Kenshiki.
Η τεχνολογία υδρογόνου θα εξελιχθεί περαιτέρω όταν η Toyota λανσάρει τα συστήματα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς το 2026. Σε συνέχεια του προηγούμενου θέματος σχετικά με το υδρογόνο, ο Ματ Χάρισον, COO, Toyota Motor Europe, τόνισε ότι στο παγκόσμιο γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων "Παρίσι 2024" (26 Ιουλίου- 11 Αυγούστου 2024) θα λειτουργούν έως και δέκα εφαρμογές υδρογόνου. Η Toyota, θα παρέχει έναν στόλο επιβατικών αυτοκινήτων με περισσότερα από 2.650 ηλεκτροκίνητα οχήματα και 700 λύσεις ηλεκτρικής κινητικότητας.
Ο κ. Χάρισον εξήγησε ότι μεταξύ αυτών των λύσεων περιλαμβάνονται 250 Accessible People Movers (APM), ανασχεδιασμένα για το Παρίσι 2024 και κατασκευασμένα στην Ευρώπη, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις τοπικές απαιτήσεις του Παρισιού: “Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει υπηρεσίες last-mile και να μεταφέρει άτομα με ανάγκες προσβασιμότητας σε διάφορα σημεία. Μετά τους Αγώνες, ο στόλος των APM θα αποτελέσει μέρος της βιώσιμης κληρονομιάς μας για το Παρίσι”.