Οι νέες τεχνολογίες που χαρίζουν καλύτερο κράτημα στα αυτοκινητα της Mazda
Τι είναι και πώς λειτουργούν τα αναβαθμισμένα συστήματα i-Activ AWD και G-Vectoring Control Plus με τα οποία εξοπλίζονται τα μοντέλα της Mazda.
Ένα από τα στοιχεία που διακρίνουν τα μοντέλα της Mazda είναι η ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης που προσφέρουν, από το μικρό Mazda2 και το σπορ MX-5, μέχρι το ηλεκτρικό MX-30. Χαρακτηριστικό που η ιαπωνική μάρκα θεωρεί ως βασική της αξία και περικλείει στον όρο Jinba Ittai, που θα πει πως οδηγός και αυτοκίνητο γίνονται ένα.
Σημαντικό ρόλο στην επίτευξή του συγκεκριμένου χαρακτηριστικού παίζουν φυσικά νέες τεχνολογίες όπως το σύστημα τετρακίνησης i-Activ all-wheel-drive (AWD) και το G-Vectoring Control (GVC) για τον έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών.
Εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD
Χάρη στο πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου και τις νέες τεχνολογίες μείωσης των τριβών, το σύστημα κίνησης και στους 4 τροχούς i-Activ AWD της Mazda εξασφαλίζει βελτιωμένη σταθερότητα και ασφάλεια στην οδήγηση.
Το i-Activ AWD προσφέρεται στο SUV CX-5, στο crossover CX-30 και στο οικογενειακό Mazda3.
Το εξελιγμένο σύστημα AWD διαθέτει λειτουργία αναγνώρισης φορτίου και στους 4 τροχούς και συνεργάζεται αρμονικά με το GVC, ρυθμίζοντας την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, ενισχύοντας το βαθμό πρόσφυσης ανεξάρτητα με το σενάριο οδήγησης. Περιορίζει επίσης το συνολικό ποσοστό των μηχανικών απωλειών προσφέρει οικονομία καυσίμου παραπλήσια με ενός οχήματος με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Στην αρχή της στροφής, το σύστημα AWD διατηρεί την υπάρχουσα κατανομή ροπής εμπρός / πίσω. Στη συνέχεια και μετά την αρχική ενεργοποίηση, το σύστημα αυξάνει σταδιακά το ποσοστό της ροπής που αποστέλλεται στους πίσω τροχούς για να επιτύχει ουδέτερη συμπεριφορά και πιο σταθερή πορεία του αυτοκινήτου.
Ο συγχρονισμός του i-Activ AWD με το GVC βελτιώνει σημαντικά την απόκριση των πίσω τροχών και τη γραμμικότητα σε σχέση με τις εντολές του οδηγού στο γκάζι. Κατά την επιτάχυνση, περισσότερη ροπή κατανέμεται στους πίσω τροχούς, καθώς αυξάνεται το κατακόρυφο φορτίο. Κατά την επιβράδυνση, παρέχεται περισσότερη ροπή στους μπροστινούς τροχούς για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης πρόσφυσης και των τεσσάρων τροχών. Βελτιώνει επίσης τη δυνατότητα ελέγχου, οπότε το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται καλύτερα στις εντολές του οδηγού.
G-Vectoring Control Plus
Το GVC Plus προσφέρεται σε όλα τα μοντέλα Mazda. Ενσωματώνει μία τεχνολογία που ενισχύει ακόμα περισσότερο τη σταθερότητα χρησιμοποιώντας, εκτός από τον κινητήρα, και τα φρένα ώστε να ελέγξει απευθείας τις τάσεις περιστροφής του αυτοκινήτου περί τον κάθετο άξονά του.
Καθώς ο οδηγός βγαίνει από μία στροφή επιστρέφοντας το τιμόνι στην ευθεία, το GVC Plus ασκεί ελαφριά δύναμη πέδησης στους εξωτερικούς τροχούς, παρέχοντας μια σταθεροποιητική ροπή που βοηθά στην ομαλή επαναφορά του αυτοκινήτου στην ευθεία.
Το σύστημα βελτιώνει την ικανότητα του αυτοκινήτου να ακολουθεί την σωστή πορεία με ακρίβεια ακόμη και στις απότομες αλλαγές διεύθυνσης. Εκτός από τον καλύτερο χειρισμό σε ελιγμούς αποφυγής σύγκρουσης έκτακτης ανάγκης, το GVC Plus προσφέρει επίσης μια αίσθηση σιγουριάς κατά την αλλαγή λωρίδων σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο αλλά και κατά την οδήγηση σε χιόνι ή σε ολισθηρό οδόστρωμα.