Οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους
Νέα δεδομένα που κυκλοφόρησε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αποδεικνύουν ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές ρύπων στο δρόμο.
Τα δεδομένα αυτά μετρήθηκαν σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης από τους οδηγούς των διαφόρων εθνικών αρχών έγκρισης τύπου.
Περίπου 270 νέοι τύποι πετρελαιοκίνητων οχημάτων, που εγκρίθηκαν βάσει του τελευταίου προτύπου Euro 6d-TEMP, εισήχθησαν στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2017. Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι, όλα αυτά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ήταν πολύ χαμηλότερα σε μονοξείδιο του αζώτου (NOx) από το όριο των εκπομπών ρύπων (RDE) που ισχύει για όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων από το Σεπτέμβριο του 2017. Επιπλέον, ήδη τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα, είναι κάτω από το αυστηρότερο όριο NOx που θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020.
Το RDE μετρά τους βασικούς ρύπους, όπως τα NOx και τα σωματίδια, που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα όταν οδηγούνται σε δημόσιους δρόμους σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Επομένως, η RDE εξασφαλίζει ότι τα επίπεδα εκπομπών ρύπων που μετρούνται κατά τη διάρκεια της εργαστηριακής δοκιμής (WLTP) επιβεβαιώνονται στην οδήγηση σε πραγματικούς δρόμους και ότι δεν σημειώνεται υπέρβαση των νόμιμων ορίων κατά την καθημερινή οδήγηση.
Κάθε ένας από αυτούς τους τύπους πετρελαιοκίνητων οχημάτων RDE 270, αντιπροσωπεύει μια ολόκληρη "οικογένεια" παρόμοιων αυτοκινήτων διαφορετικών εκδόσεων, οπότε στην αγορά διατίθενται πολλά αυτοκίνητα πετρελαίου με χαμηλή εκπομπή ρύπων. Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου, ADAC, εκτιμά ότι υπάρχουν σήμερα περισσότερα από 1.200 διαφορετικά αυτοκίνητα συμβατά με RDE1. Επιπλέον, η διαθεσιμότητά τους αυξάνεται ραγδαία.
Ο Erik Jonnaert, γενικός γραμματέας της ACEA, επισήμανε ότι: " Τα νέα ευρήματα αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα, υποστηριζόμενα από πολιτικές ανανέωσης του στόλου και συνδυασμένα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης, θα διαδραματίσουν ισχυρό ρόλο στην προσπάθεια των πόλεων να πετύχουν τους στόχους ποιότητας του αέρα. Παράλληλα, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα θα συνεχίσουν να παραμένουν σημαντικά ως προς τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, παρόλο που όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για να επιτύχουν γρήγορα αυτές τις τεράστιες μειώσεις των εκπομπών NOx. Είναι σημαντικό να σταματήσουμε να δαιμονοποιούμε την τεχνολογία πετρελαίου στο σύνολό της. Αντ’ αυτού, πρέπει να διαφοροποιήσουμε τον παλαιό στόλο πετρελαιοκινητήρων με την τελευταίας γενιάς οχημάτων πετρελαίου."
Η ADAC διενήργησε πρόσφατα ανεξάρτητη δοκιμή οχημάτων πετρελαίου συμβατών με RDE και διαπίστωσε ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν κατά 85% λιγότερα NOx από τα αυτοκίνητα Euro 5, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι τελευταίοι πετρελαιοκινητήρες είναι "πολύ καθαροί". Επίσης, οι πρόσθετες δοκιμές τους κατέδειξαν ότι οι Euro 6 πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές RDE, εκπέμπουν μέχρι και 95-99% λιγότερα NOx από τα οχήματα Euro 5.