ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Όλα έτοιμα για τον νέο Κ.Ο.Κ.- Μεγάλο βάρος στις κάμερες αλλά και στην ατομική ευθύνη οι αλλαγές

Νέος ΚΟΚ- Κάμερα
Νέος ΚΟΚ- Κάμερα K.BOIDANIS

Έτοιμος για ψήφιση από τη Βουλή είναι ο νέος Κ.Ο.Κ., ο οποίος περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και προβλέπει κάποια ενδιαφέροντα νέα δεδομένα για την κίνηση και τη μικροκινητικότητα.

Με τον Υφυπουργό Μεταφορών, κ. Βασίλη Οικονόμου, να μην έχει και τόσο πειστικές απαντήσεις στις ερωτήσεις που του τέθηκαν αυθόρμητα από τους δημοσιογράφους της πρωινής εκπομπής του ΣΚΑΪ, αναθερμάνθηκε το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης για το νέο νομοσχέδιο στο οποίο περιλαμβάνονται κάποιες σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο κος Οικονόμου, φάνηκε να ξαφνιάζεται όταν ρωτήθηκε για το αν θα “πέφτουν πρόστιμα” και στους πεζούς, οι οποίοι σύμφωνα με τον ίδιο θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις κατά την κάθετη διεύλευσή τους από τους δρόμους.

Νέος ΚΟΚ- Κράνος
Νέος ΚΟΚ- Κράνος K.BOIDANIS

Ο Υφυπουργός έκανε ειδική μνεία σε ορισμένα σημεία του νέου Κ.Ο.Κ., στον οποίο θα υπάρχει πλέον η φιλοσοφία της τιμωρίας του οδηγού και όχι του οχήματος, ενώ παράλληλα τόνισε τη σημασία της μείωσης του ορίου ταχύτητας από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα μέσα στους δρόμους των πόλεων (με εξαίρεση τους κεντρικούς και τους μεγάλους δρόμους)- κάτι που έτσι και αλλιώς ίσχυε, απλά αυτό λειτουργεί ως προειδοποίηση πως πλέον θα ελέγχεται η τήρηση της ταχύτητας.

Η “καυτή πατάτα” που έχει το Υπουργείο να διαχειριστεί, έχει να κάνει με την κυκλοφορία και τον έλεγχο αντίστοιχα, των ηλεκτρικών πατινιών, η οποία μέχρι στιγμής βρίσκεται πρακτικά σε μια “τρύπα” διατάξεων στους νόμους του κράτους. Θέλοντας φυσικά να μην έρθει σε κόντρα με όλους όσοι εξυπηρετούνται από τα ηλεκτρικά αυτά πατίνια, ο Υφυπουργός τόνισε την αξία του κράνους για τη χρήση τους- αφήνοντας κατά μέρος το γεγονός πως βάσει της υπάρχουσας νομοθεσίας, οποιοδήποτε όχημα χωρίς αριθμό κυκλοφορίας και υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, απαγορεύεται να χρησιμοποιείται στους δημόσιους δρόμους.

Ο Υφυπουργός τοποθετήθηκε λέγοντας πως “το πατίνι δεν θα πρέπει να κυκλοφορεί σε κεντρικούς δρόμους. Δεν μπορείς σε μεγάλους δρόμους να πηγαίνεις με το πατίνι και μάλιστα και χωρίς κράνος. Θα υπάρχουν πρόστιμα. Πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Είναι παράβαση του Κ.Ο.Κ. (!) οπότε θα του επιβληθεί πρόστιμο. Όπως και οι πεζοί. Αν περνούν τη διάβαση με κόκκινο, θα πληρώνουν πρόστιμα επίσης. Αν περπατούν στον δρόμο ασύστολα και ασύδοτα θα πληρώνουν πρόστιμο”- κάτι που ειδικά για το τελευταίο σκέλος, ισχύει εδώ και χρόνια αλλά έχει ατονήσει και αυτό όπως και τόσα άλλα.

Νέος ΚΟΚ- Πατίνι
Νέος ΚΟΚ- Πατίνι K.BOIDANIS

Ο κος Οικονόμου, κλείνοντας τοποθετήθηκε και για τις κάμερες που πρόκειται σύντομα να τοποθετηθούν, λέγοντας πως με τη χρήση τους, “δεν θα χρειάζεται να έχουμε από πάνω μας έναν τροχονόμο”. Με δημιουργική ασάφεια απάντησε και στο διαχωρισμό “διήθησης” των δικύκλων (όταν κινούνται ανάμεσα στα σταματημένα ή μη αυτοκίνητα) και στις “σφήνες”, λέγοντας πως “έχουμε επιτρέψει τη διήθηση προς όφελος της ασφάλειας για τους δικυκλιστές. Αυτό δεν είναι σφήνα. Εμείς θέλουμε να αποτρέψουμε τον κόσμο από τη χρήση του αυτοκινήτου και να προωθήσουμε τα ΜΜΜ και τα δίκυκλα”.

TAGS ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Κ.Ο.Κ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ