Όλα όσα δεν γνωρίζαμε για το Jeep Avenger: Με 156 ίππους και αυτονομία 400 km το ηλεκτρικό SUV
Η Jeep παρουσίασε επίσημα το πρώτο της ηλεκτρικό SUV στο Σαλόνι του Παρισιού και αποκάλυψε όλες τις πληροφορίες για το μοντέλο που δεν γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Jeep κάνει επίσημη πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Το ολοκαίνουριο Jeep Avenger διακρίνεται για τις συμπαγείς του διαστάσεις, τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, την κορυφαία απόσταση από το έδαφος, τις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, αλλά και τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control που δίνουν εκτός δρόμου δυνατότητες και περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.
Το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αρχιτεκτονικής 400V αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής και μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh που υπόσχεται μέση αυτονομία 400 km. Ας δούμε το ηλεκτρικό Jeep πιο αναλυτικά.
Με το βλέμμα στην Ευρώπη
Το νέο Jeep Avenger έχει μόλις 4,08 μέτρα μήκος και εντάσσεται στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία B-SUV της ευρωπαϊκής αγοράς, η οποία αναμένεται να φτάσει το 2023 τα 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε μία στις πέντε πωλήσεις συνολικά στην Ευρώπη. Το νέο SUV τοποθετείται κάτω από το Renegade, συμπληρώνοντας τις προτάσεις της Jeep στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η παραγωγή του θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Stellantis, στο Tychy της Πολωνίας, και τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στις εκθέσεις στις αρχές του 2023.
Νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης
Το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης 400V. Είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding και αποδίδει 156 ίππους και 260Nm ροπής.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 54 kWh, κατασκευάζεται από τη Stellantis και αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία. Η αυτονομία που εξασφαλίζει στο Avenger φτάνει τα 400 km σε μικτές συνθήκες (WLTP) και τα 550 km σε αστικές συνθήκες.
Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει την ευρυχωρία της καμπίνας. Παράλληλα προστατεύεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και μεταλλικές προστατευτικές ποδιές.
Έχει τη δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC 100 kW, όπου χρειάζεται μόλις 24 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80%. Η φόρτιση 0% - 100% σε φορτιστή AC ισχύος 11 kW διαρκεί 5,5 ώρες.
Μεγάλες δυνατότητες Of Road
Η Jeep, με το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV, δεν ξεχνά τις ρίζες της. Βασικός πυλώνας στο Avenger, σύμφωνα με την Αμερικανική εταιρία, είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητες, παρότι είναι προσθιοκίνητο! Το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.
Το σύστημα Selec-Terrain προσφέρει 6 προγράμματα οδήγησης:
- “Normal” για την καθημερινή χρήση,
- “Eco” για μέγιστη αυτονομία,
- “Sport” για υψηλότερη απόδοση,
- “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες,
- “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές,
- “Sand”, το οποίο περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.
Την ίδια στιγμή οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω, οι μεγάλοι τροχοί και η μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 200 mm προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο).
Προφανώς, οι Αμερικάνοι κάνουν λόγο για κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες για τα δεδομένα της κατηγορίας των ηλεκτρικών B-SUV. Άλλωστε, η γκάμα της Jeep έχει πολύ ικανότερα τετρακίνητα μοντέλα τα οποία μάλιστα είναι εξηλεκτρισμένα με τεχνολογία Plug-in Hybrid.
To Avenger εφοδιάζεται επίσης με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας που δίνουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η λίστα περιλαμβάνει εκτός των άλλων ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας και της ταχύτητας, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, αυτόματο παρκάρισμα, κ.α.
Όμορφη εμφάνιση και πρακτική καμπίνα
Σχεδιαστικά, το Avenger έχει ξεκάθαρα την ταυτότητα ενός Jeep, δοσμένη ωστόσο με έναν πολύ μοντέρνο και νεανικό τρόπο. Η θρυλική εμπρός μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες έχει μια πιο οριζόντια διάταξη παρέχοντας παράλληλα, σύμφωνα με τους σχεδιαστές, προστασία στα φωτιστικά σώματα σε περίπτωση μιας σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα.
Τα τραπεζοειδή τόξα στα φτερά - ακόμα ένα κλασσικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Jeep - ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας και επιτρέπουν τη μέγιστη ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης, ενώ στο προφίλ ξερωρίζει η οροφή που δείχνει να αιωρείται πάνω από την πίσω κολόνα.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα “X” που έχει εμπνευστεί από τα κλασικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου, εφαρμόζονται στο Avenger στην πλέον μοντέρνα εκδοχή τους.
Το εσωτερικό του νέου Avenger χαρακτηρίζεται από τις απλές γραμμές και την οριζόντια διάταξη του ταμπλό που περιλαμβάνει τους αεραγωγούς και τον κρυφό φωτισμό. Οι διακόπτες έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο, ενώ ξεχωρίζουν οι δύο παραλληλόγραμμες οθόνες.
Η μία φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (από 7 έως 10,25 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση) και η δεύτερη το σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη 10,25’’ που διαθέτει ασύρματη λειτουργία mirroring με Android Auto και Car Play, δυνατότητα διαμόρφωσης των ενδείξεων με widgets, πλοήγηση της TomTom, έλεγχο με φωνητικές εντολές και αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου.
Την φιλοξενία και πρακτικότητα της καμπίνας ενισχύουν στοιχεία όπως η κεντρική κονσόλα που μετακινείται ώστε να φιλοξενεί αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, τα δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με επιλογή χρωμάτων, η πανοραμική οροφή και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων με λειτουργία ανοίγματος/κλεισίματος hands-free.
Πιστό στην παράδοση της Jeep, τέλος, το Avenger δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή να το διαμορφώσει όπως θέλει μέσα από μια ευρεία επιλογή λύσεων εξατομίκευσης που περιλαμβάνουν στοιχεία, τόσο για την εξωτερική εμφάνιση, όσο και την καμπίνα.