Οριακά κινείται η αγορά αυτοκινήτου
Σε μια εκλογική χρονιά και ειδικά με πολλαπλές εκλογές, όπως η φετινή, δημιουργείται “αναστάτωση” στην αγορά, ίσως αδικαιολόγητα.
Σε αυτό το περιβάλλον, μια αγορά όπως το αυτοκίνητο, επηρεάζεται περισσότερο, καθώς είναι ένα προϊόν ακριβό.
Το πρώτο τρίμηνο, όσον αφορά τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ήταν σύμμικτο σε συναισθήματα. Το πρώτο δίμηνο κινήθηκε ανοδικά, ενώ ο Μάρτιος αρκετά πτωτικά, εξαιτίας διαφόρων παραγόντων, όπως οι λιγότερες εργάσιμες.
Ετσι, ο Μάρτιος έκλεισε με -13,9% σε πωλήσεις, σε σχέση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα, ωστόσο οι εισαγωγείς αυτοκινήτου δεν δείχνουν να ανησυχούν τόσο, θεωρώντας ότι και το 2019 θα κλείσει τελικά θετικά, έστω και οριακά σε σχέση με το 2018. Κι αυτό, επειδή ο στόλος των κυκλοφορούντων ΙΧ έχει γεράσει (15,4 έτη ο μέσος όρος ηλικίας) και αρκετοί έχουν ανάγκη να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι ελαφρώς μειωμένες κατά 1,8% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Πάντως, η αγορά αυτοκινήτου παραμένει στο -64,8% ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (5,3%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ και στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) οι ταξινομήσεις υπήρξαν αυξημένες κατά 6,8% ως προς το 2018.
|
Μάρτιος 2019 |
Μάρτιος 2018 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
9.518 |
11.053 |
-13,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
672 |
667 |
+0,7% |
Καινούργια λεωφορεία |
29 |
51 |
-43,1% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) |
2.401 |
2.296 |
+4,6% |
|
|
|
|
|
Ιαν.-Μαρ. 2019 |
Ιαν.-Μαρ. 2018 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
26.289 |
26.776 |
-1,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
2.022 |
1.920 |
+5,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
114 |
75 |
+52,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) |
5.802 |
5.431 |
+6,8% |