Όριο ταχύτητας 30 km/h στις πόλεις: Ποιος αποφασίζει, πού θα ισχύσει
Τι δήλωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σχετικά με τη δημιουργία ζωνών 30 km/h στις αστικές περιοχές.
Όπως ήδη γνωρίζουμε, με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπεται μείωση του ορίου ταχύτητας 30 km/h σε αστικές περιοχές. Σήμερα το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των οχημάτων μέσα σε κατοικημένες περιοχές ορίζεται σε 50 km/h, εκτός αν ορίζεται άλλο με ειδική σήμανση.
Όπως όμως διευκρίνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε σχετική ερώτηση του carandmotor.gr, το όριο των 30 χιλιομέτρων την ώρα δεν θα ισχύσει γενικά, αλλά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις: σε ειδικές ζώνες δηλαδή τις οποίες θα μπορούν να ορίσουν οι Δήμοι.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Παπαδόπουλος είπε:
“Δίνουμε στους δήμους και τις περιφέρειες τη δυνατότητα δημιουργήσουν στο οδικό δίκτυο που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους ζώνες στις οποίες το ανώτατο όριο ταχύτητας θα περιορίζεται σε 30 km/h. Από την άλλη, δεν γίνεται όλοι οι δρόμοι της Αθήνας να έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας 30 km/h. Κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο και πρακτικά αδύνατο. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να υπάρχει μια διαβάθμιση.
Για παράδειγμα, στον Δήμο Φιλοθέης - Ψυχικού υπάρχουν Δρόμοι Ήπιας Κυκλοφορίας, δηλαδή δρόμοι με προτεραιότητα στην κίνηση των πεζών. Σε αυτούς τους δρόμους ένα όχημα δεν γίνεται να κινηθεί με ταχύτητα 30 km/h. Επίσης, δεν γίνεται σε όλη τη Μεσογείων να κινείσαι με 30 km/h. Κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο. Επομένως, οι δήμοι θα πρέπει να προβούν σε μία διαβάθμιση των δρόμων τους και να αποφασίσουν ποια θα είναι τα όρια ταχύτητας”.