Πάνω από 20 μοντέλα Mercedes Plug-in hybrid
Η Mercedes διευρύνει την οικογένεια των μοντέλων EQ Power, με περισσότερες από 20 εκδόσεις plug-in hybrid μοντέλων έως το τέλος του έτους
Δεν θα αργήσει η στιγμή που οι συμβατικές εκδόσεις, αμιγώς με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, θα αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Η τάση της ηλεκτροκίνησης, με διάφορες μορφές, είτε με απλές υβριδικές εκδόσεις που χρησιμοποιούν μίζα / γεννήτρια, είτε οι plug-in hybrid με την συνύπαρξη κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικού μοτέρ, είτε με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, είναι εδώ κι έχει πολύ μέλλον ακόμα.
Η Mercedes-Benz, από την πλευρά της, πρόκειται να εξηλεκτρίσει ακόμα περισσότερα μοντέλα, εντάσσοντάς τα κάτω από την ομπρέλα EQ Power, ακολουθώντας τη στρατηγική της για αποδέσμευση από τον άνθρακα. Η γερμανική μάρκα με το αστέρι, πρόκειται να διαθέτει περισσότερες από 20 εκδόσεις plug-in hybrid μοντέλων έως το τέλος του έτους - από A-Class έως S-Class και από GLA έως GLE.
Στα συμπαγή αμαξώματα, η Mercedes-Benz προσφέρει ήδη από μία έκδοση plug-in hybrid στα μοντέλα της A-Class, A-Class Saloon, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake και GLA. Ο τετρακύλινδρος 1.33 lt βενζινοκινητήρας και ο 75 kW ηλεκτροκινητήρας, προσφέρουν συνδυαστική απόδοση 160 kW (218 hp) και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm. Το αποτέλεσμα είναι, η A 250 e να έχει μεικτή κατανάλωση καυσίμου 1,6-1,4 λίτρα / 100 χλμ., εκπομπές 36–32 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα, με συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας 15,3–14,8 kWh / 100 χλμ. Την ίδια στιγμή, επιταχύνει στα 0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,6 δευτ., ενώ ακόμα και με τη αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα, με την ηλεκτρική εμβέλεια να ξεπερνά τα 50 χλμ.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 15,6 kWh μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC). Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On-Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC.
Επίσης, τα μοντέλα με EQ Power, από τη C-Class έως την S-Class και από τη GLC έως τη GLE, διανύουν ήδη την τρίτη γενιά των υβριδικών μοντέλων. Με μέγιστη ισχύ 90 kW και ροπή 440 Nm, προσφέρουν ισχυρές επιδόσεις και της αμιγώς ηλεκτροκίνηση με τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση της GLE 350 de 4MATIC, η μεικτή κατανάλωση καυσίμου είναι 1,3–1,1 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 34-29 γρ./χλμ.
Στη νέα γκάμα μοντέλων της E-Class, η Mercedes-Benz προσφέρει επτά διαφορετικά plug-in hybrid μοντέλα (λιμουζίνες και station wagon), με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου και κίνηση στους πίσω ή και στους 4 τροχούς. H ηλεκτρική αυτονομία των C, E και S-Class είναι περίπου 35 χιλιόμετρα, ενώ η GLE προσφέρει περισσότερα από 70 χιλιόμετρα. Ιδιαίτερα σημαντική για την αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας, είναι η αυξημένη ονομαστική χωρητικότητα 13,5 kWh. Η μπαταρία της GLE μπορεί να αποθηκεύσει έως και 31,2 kWh. Σε ένα wallbox με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), μια άδεια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως στο σπίτι, σε περίπου 1,5 ώρα (GLE: 3 ώρες 15 λεπτά).
Κι ακόμη, για να διασφαλιστεί ότι ο χρόνος μεταξύ των φορτίσεων είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερος και ο χρόνος φόρτισης όσο το δυνατόν συντομότερος, στα μοντέλα EQ Power το ηλεκτρονικό σύστημα του οχήματος βοηθά τον οδηγό να οδηγεί αποτελεσματικά με μια έξυπνη στρατηγική λειτουργίας που καθορίζεται βάσει της διαδρομής. Αναγνωρίζει και προτείνει τις ενότητες της διαδρομής που ταιριάζουν καλύτερα με την ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη παράγοντες, όπως δεδομένα πλοήγησης, τοπογραφία, περιορισμούς ταχύτητας και συνθήκες κυκλοφορίας για ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Το σύστημα ECO Assist υποστηρίζει τον οδηγό συμβουλεύοντάς τον όσον αφορά στην εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμου. Οι οδηγοί που ακολουθούν με συνέπεια τις συμβουλές του μπορούν να μειώσουν την κατανάλωσή τους έως και 5% σε σχέση με ένα κανονικό προφίλ οδήγησης που δεν περιλαμβάνει τις προτάσεις του συστήματος.
Παράλληλα, οι οδηγοί μίας Mercedes-Benz EQC ή ενός μοντέλου plug-in-Hybrid, μέσω της υπηρεσίας Mercedes me Charge, έχουν πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο με περισσότερους από 300 διαφορετικούς διαχειριστές δημόσιων σταθμών φόρτισης στην Ευρώπη (σε πόλεις, χώρους στάθμευσης, αυτοκινητόδρομους, εμπορικά κέντρα κ.λπ.). Στην Ελλάδα με τη χρήση μιας κάρτας RFID, η πρόσβαση στα σημεία φόρτισης είναι εύκολη και πρακτική. Χωρίς την ανάγκη σύναψης διαφορετικών συμβολαίων με τους εκάστοτε παρόχους ή την επαναλαμβανόμενη ταυτοποίηση του ιδιοκτήτη, οι πελάτες επωφελούνται από την ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμής, καταχωρώντας μόνο μία φορά τον τρόπο πληρωμής. Έτσι, η χρέωση γίνεται αυτόματα κάθε φορά που φορτίζει το όχημα. Οι εκάστοτε χρεώσεις αποστέλλονται μηνιαία, σε μια σαφή αναλυτική κατάσταση. O πελάτης μπορεί να ενεργοποιήσει άνετα την υπηρεσία Mercedes me Charge στο Mercedes me Portal.
Εξάλλου, η δωρεάν εφαρμογή EQ Ready αναλύει τα δεδομένα οδήγησης κάθε χρήστη και τα συγκρίνει με μια σειρά παραμέτρων από ηλεκτρικά και Plug-in-Hybrid οχήματα. Στη συνέχεια, καθορίζει εάν εξυπηρετεί τον χρήστη να επιλέξει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ένα Plug-In-Hybrid μοντέλο. Τα αποτελέσματα βασίζονται στο ατομικό προφίλ χρήσης και η τελική πρόταση δημιουργείται από την ανάλυση όχι μόνο ενός ταξιδιού, αλλά του καθημερινού προφίλ οδήγησης. Σε κάθε περίπτωση τα εξατομικευμένα δεδομένα εξάγονται μόνο με τη ρητή και εκ των προτέρων συγκατάθεση του πελάτη.
Η νέα έκδοση της εφαρμογής θα είναι σύντομα διαθέσιμη σε App store/Google Play Store και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε μάρκα οχήματος.